دو لژیونر موفق ایرانی در سال گذشته؛ از داماش و پرسپولیس تا هلند و یونان

پسری که تا چند سال پیش در یکی از تیم‌های گیلانی توپ می‌زد و می‌توانست حداکثر آرزویش حضور در یکی از تیم‌های پرسپولیس و استقلال باشد، امروز در لیگ هلند چه شرایطی را تجربه می‌کند؟

به گزارش خبرورزشی، علیرضا جهانبخش را با پیراهن داماش به خاطر می‌آورید؟ تصاویر شهادت می‌دهند که جهانبخش آن‌قدر در داماش گل کرده بود که یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس با رقمی قابل‌توجه او را به خدمت بگیرند اما رفتن به فوتبال اروپا، قرار گرفتن در یک شرایط تمرینی و اردویی مناسب از جهانبخش بازیکنی ویژه ساخته است.

دو گل و یک پاس گل عملکرد قابل‌تحسین جهانبخش در آخرین دیدار آلکمار است‌‌؛ حالا همه تیم‌های هلندی مهاجم نوک آلکمار را می‌شناسند و برای او پیشنهادات خاص دارند. جهانبخش حتی اگر به این روند ادامه بدهد، شانس رفتن به یک لیگ دیگر اروپایی را هم دارد.

تصور کنید جهانبخش از داماش به یکی از تیم‌های قرمز و آبی می‌رفت‌‌؛ در این صورت سقف آرزوهایش تا چه اندازه بود؟

از کریم انصاری‌فرد نیز باید حرف بزنیم. او امروز به تیم المپیاکوس یونان رفته‌‌؛ در حالی که همه ما می‌دانیم انصاری‌فرد می‌توانست مثل چند سال پیش در پرسپولیس بماند و از جای خود تکان نخورد اما آیا او اگر چنین می‌کرد، موقعیت کنونی را داشت؟

کریم انصاری‌فرد همیشه رؤیای حضور در لیگ‌های اروپایی را داشت‌‌؛ البته به بوندس‌لیگا هرگز نرسید اما در لیگ یونان خوش درخشید و اینک رسانه‌های یونانی روزی نیست که یادی از انصاری‌فرد نکنند.

یادمان باشد بازیکنان ایرانی اگر سر جای خود بنشینند و دل‌شان را به همین پول‌ها و شهرت‌های زودگذر خوش کنند، در فوتبال به جایی نمی‌رسند. همه بازیکنانی که از جای خود بلند شدند، به خارج از کشور رفتند و زحمت ‌کشیدند، هرکدام به جایی رسیدند. سردار آزمون را ببینید؛ او اگر در ایران می‌ماند، نهایتاً یکی از بازیکنان خوب سپاهان بود اما امروز وقتی صحبت از سردار می‌شود، می‌گویند او از تیم‌های بزرگ اروپایی پیشنهاد دارد.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =