بیشترین علت بروز سوانح رانندگی در همدان ناشی از خستگی و خواب‌ آلودگی راننده گان است

رئیس پلیس راه استان همدان گفت:81 درصد سوانح رانندگی در شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و بیشترین زمان بروز سانحه با 53 درصد در بازده زمانی 12 ظهر تا 8 شب می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سرهنگ رضا عزیزی، فرمانده پلیس راه استان در جمع خبرنگاران گفت: 72 درصد جانباختگان سوانح جاده ای این استان از نیروهای فعال جامعه هستند.


وی خاطرنشان کرد: تحلیل آماری سن جانباختگان موید این است که بخش زیادی از این افراد سرپرست خانواده و نیروی مولد جامعه هستند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: 32 درصد جانباختگان سوانح رانندگی این استان در 9 ماهه سالجاری 18 تا 30 سال، 40 درصد 30 تا 45 ساله و مابقی بیش از 45 سال سن دارند.

رئیس پلیس راه استان همدان یادآور شد: طبق ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی امسال 390 دستگاه خودروی بالای 10 میلیون ریال جریمه توقیف و راهی پارکینگ شدند.

وی افزود: همچنین دفترچه 759 دفترچه کار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به علت تخلف توقیف و دفترچه هایی با جلد قرمز که مربوط به رانندگان متخلف است تحویل آنها شد.

عزیزی تصریح کرد: گواهینامه 59 راننده متخلف به علت رسیدن به حد نصاب نمره منفی توقیف شده است.

وی با اعلام اینکه 106 نقطه حادثه خیز در همدان شناسایی شده است گفت: تاکنون 36 نقطه حادثه خیز ساماندهی و ایمن سازی شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در 9 ماهه سالجاری در 258 فقره تصادف جاده ای، 314 تن جان خود را از دست دادند.

عزیزی به افزایش هشت درصدی سوانح جرحی اشاره کرد و گفت: یک هزار و 178 فقره تصادف در 9 ماهه سالجاری رخ داد که منجر به مجروحیت یک هزار و 617 تن شد.


وی اظهار داشت: امسال 378 فقره تصادف موتورسیکلت در جاده های همدان رخ داده که طبق نظر کارشناسان پلیس راه در 234 فقره سانحه راکبان موتورسیکلت مقصر شناخته شدند.

فرمانده پلیس راه استان افزود: 63 موتورسوار از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه در جاده های این استان جان باختند که نسبت به سال گذشته 25 نفر افزایش داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =