استاندار زنجان: ایران، پایتخت کاوش و پژوهش جهانی است

استاندار زنجان، کشور ایران را پایتخت کاوش و پژوهش در جهان دانست و گفت: هرکجا سخن از تاریخ، تمدن، فرهنگ، موسیقی، هنر، صنایع دستی و هنرهای سنتی به میان بیاید، نام ایران می درخشد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ اسداله درویش امیری در ضیافت شام راهنمایان گردشگری 18 کشور دنیا در زنجان، اظهار کرد: فعالیت و حرفه راهنمایان گردشگری، مستلزم آشنایی کامل با ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، هنری و قابلیت های گردشگری همه کشورها است و با توجه به اینکه ایران از پشتوانه عظیم تاریخی و فرهنگی برخوردار است، لذا اعتقاد داریم آشنایی هرچه بیشتر با تمام نقاط دیدنی کشور می تواند دریچه جدیدی به روی گردشگران خارجی باز کند.

استاندار زنجان، با اشاره به حضور گردشگران و پژوهشگران از تمام دنیا در کشور، ادامه داد: در سال گذشته پژوهشگرانی از دانشگاه‌های شیکاگوی آمریکا، بوخوم آلمان و وین اتریش به منظور کاوش در زمینه تاریخ گذشته بشر به ایران سفر کردند.

درویش امیری، بنای تاریخی سلطانیه را بخشی از تاریخ و فرهنگ بشر برشمرد و یادآور شد: می توان گفت بخش اعظمی از تاریخ در سه استان قزوین، زنجان و همدان رقم خورده است.

وی از راهنمایان گردشگری 18 کشور دنیا که به منظور شرکت در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به استان زنجان سفر کرده اند، خواست تا از قابلیت های فراوان میراث طبیعی و کوه‌های رنگارنگ و بسیار زیبای زنجان نیز بازدید داشته باشند.

گفتنی است كنوانسيون جهاني 2017 راهنمايان گردشگري، یکی از بزرگترین و مهمترین گردهمایی های دوسالانه راهنمایان گردشگری جهان در مرحله پیش از سفر است که هفدهمین دوره از این کنوانسیون با شعار «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوش باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز» به معرفی سه استان زنجان، قزوین و همدان برای 150 راهنمای گردشگری از 18 کشور جهان در ایران برگزار شد.

لازم به ذکر است معرفي و بازديد از جاذبه هاي فرهنگي، تاريخي و طبيعي كشورها به منظور توسعه پايدار صنعت گردشگري از مهمترین اهداف برگزاري كنوانسيون به شمار می رود و همچنين برقراري ارتباط ميان راهنمايان گردشگري و ارتقاي دانش و اخلاق حرفه اي آنها بر اساس استانداردهاي جهاني از ديگر دستاوردهاي اين رويداد خواهد بود.

همچنین راهنمایان گردشگری شرکت کننده در این دوره، پس از بازدید از بنای سعدالسلطنه قزوین از گنبد آجری سلطانیه زنجان بازدید نموده، سپس با بازدید از موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و عمارت ذوالفقاری زنجان، استان را به مقصد همدان ترک خواهند کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =