۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

تسنیم نوشت:در حالی که آمارهایی ضعیف از میزان درآمد شرکت ها و تولید ناخالص داخلی آمریکا اشتیاق ناشی از سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا را خنثی کرده، ارزش سهام در بازارهای آمریکا برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2016، کندتر از حد انتظار رشد کرده و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور 1.9 درصد بوده که کمتر از رقم 2.2 درصدی است که اقتصاددانان انتظار داشتند. این رقم همچنین کمتر از رشد 3.5 درصدی ثبت شده در سه ماهه سوم 2016 است.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه میزان صوددهی سه ماهه پایانی شرکت های آمریکایی کمتر از پیش بینی اقتصاددانان اعلام شد، ارزش سهام شرکت شورون با 2.4 درصد افت به 113.79 دلار رسید. شاخص انرژی سهام اس ان پی با 0.9 درصد کاهش بدترین عملکرد را در بین 11 شاخص عمده اس اند پی به ثبت رساند. در کل بیشترین افت را شاخص های اس اند پی 500 و داو جونز شاهد بودند.

اندرو سلیمون، از تحلیلگران موسسه مورگان استنلی اینوستمنت منجمنت در شیکاگو اظهار داشت: «بازار به امید اینکه اتفاقات مثبتی در آینده رخ خواهد داد رشد کرده بود، اما اکنون که با آمارهای واقعی مواجه می شویم می بینیم اوضاع به آن خوبی ای که مردم امیدوار بودند، نبوده است.»

ارزش سهام آلفابت، شرکت مادر گوگل نیز پس از مشخص شدن کمتر از میزان پیش بینی بودن میزان سوددهی اش در سه ماهه پایانی سال 2016، با 1.4 درصد افت به 845.03 دلار رسید.

 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =