۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲

ساسان قربانی،دبیر شورای تعالی قطعه‌سازان در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص خبر ورود خط تولید تویوتا به ایران توضیح می دهد.

نظرتان در مورد خط تولید تویوتا در ایران آنگونه که در خبرها آمده چیست؟

شدنی است ولی باید از نوع سرمایه‌گذاری مطلع شویم و بدانیم مستقیم است یا مشترک و البته از تجربیات مثبت و منفی آخرین سرمایه‌گذاری خارجی در کشور استفاده کنیم. حضور تویوتا به علت جذب سرمایه‌گذاری، شاخص توسعه هست و می‌تواند پیام سیاسی هم به سرمایه‌گذاران بدهد و به شرط تولید در داخل باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

اما فشارهای فعلی که به رنو در ایران وارد می‌شود می‌تواند باعث توقف چنین فعالیت‌هایی شود.

من از جزئیات فشار به رنو خبر ندارم ولی معتقدم باید استراتژی و قانون شفاف با در نظر گرفتن منافع ملی داشته باشیم. تویوتا و هر سرمایه‌گذار خارجی نباید در ابهام بماند.

تویوتا با شما قطعه‌سازان مذاکره‌ای داشته است؟

هنوز مراجعه نشده و البته ما امیدواریم هر نوع سرمایه‌گذاری خارجی با تولید قطعه در ایران همراه باشد. اکثر شرکت‌ها به جز رنو با توسعه قطعه‌سازی همراه نبوده و این خوب نیست. ما در قطعه‌سازی مزیت داریم و بعد از رنو به کیفیت جهانی رسیدیم و تویوتا قطعا خبر دارد. آنها در شرایط رکود فعلی استراتژی دارند و ایران اساسا بازاری خوب و با مزیت است. حضور آنها با توجه به پتانسیل بالای ما می‌تواند بهره‌وری و کیفیت ژاپنی را برای ما ارمغان آورد. البته به نظر ما با مشارکت و تولید قطعه در ایران ما می‌توانیم به ارزش افزوده دست یابیم.    

کد خبر 63347

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    بنزم در ایران تولید میشه ولی بازهم 64% تعرفه می خورد(قطعات) از نمونه وارداتی هم گران تر می شود جا دارد تصمیم گیران مانند تمام دنیا برای محصولات تولیدی مالیات های کمتری وضع کرده تا با قیمت پایین تر عرضه شده و مسلما مردم از ان استقبال می کنند و این به نفع اشتغال است
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اگه قطعاتش ایرانی بشه که دیگه هیچی فاتحش خوندست ولی من بعید می دانم به قیمت اصلی عرضه شود چون خودروسازای داخلی نمی گذارن بازارشون به هم بخوره
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ياريس‌هاچ‌بک ساخت تويوتا در بازارهاي خليج‌فارس با قيمت 12 ميليون و 900 هزار تومان، ياريس‌سدان ساخت تويوتا با قيمت 14 ميليون و 500 هزار تومان، کرولا با قيمت 18 ميليون و 600 هزار تومان، کمري 17 ميليون و 800 هزار تومان،
  • مجيد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    آقا من به عنوان يك قطعه ساز همين مقايسه اشتباه را داشتم. قيمت خودرو در امارات ارزان نيست. دولت ما قيمت دلار را به طور مصنوعي پايين نگهداشته است. حداقل بهاي دلار در شرايط فعلي 2500 تومان است. اگر دلار به قيمت واقعي برسد خواهيد ديد كه پژو 407 50 ميليون در دبي تمام مي شود و يا تويوتا كمري 2011 45 ميليون در دبي... اشكال كار ما در پائين بودن كاذب ارزش دلار در ايران است...
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    قطعه ساز هم نرخ تعرفه رو معلوم می کنه هم نرخ ارز؟ اقا مجید شما بجای تعیین نرخ ارز بکم از کیفیت قطعاتتون خجالت بکشین دیگه بازار انحصار کردین هر ماشین با بی کیفیت ترین شکل ممکن می دین دست مردم تازه نرخ ارز و می خوای اصلاح بکنید اقا؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    20سال با بالاترين تعرفه ها چه دردوران رکود چه در دوران رونق با تعرفه ي بالاي 90% حمايت شد بازار کاملن انحصاري در اختيار اينها بوددر سال 87 با وضع عوارض جانبي جديد تعرفه به 120% رسيد محصولات داخلي انقدر قديمي و بي کيفيت است که با کاهش تنها 20% مشکل فروش پيدا مي کردند!! تنها دليل که براي حمايت وجود دارند فقط وفقط بي کيفيتي محصولاتشان است
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    پژو 407 با قيمت 21 ميليون تومان و سوناتا ساخت هيوندايي با قيمت 18 ميليون و 900 هزار تومان به فروش مي‌رسند
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    محصولات داخلی مهر تأييديه استاندارد را هم دارند ولي با استانداردها بسيار فاصله دارند
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    1-در بازار خودروي ايران، هنوز خود دولت است که حضور دارد در سال‌هاي 1384 و 1385، صنعت قندوشکر ايران در آستانه يک جهش قرار داشت. کشور در آستانه خودکفايي به سر مي‌برد حال دولت به يک باره مدافع سرسخت مصرف‌کنندگان شد. کاهش تعرفه واردات شکر از 150 درصد به 10 درصد، فضايي از رقابت را به وجود آورد همان سال‌ها به منظور حمايت از خودروسازان داخلي،...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    2- تعرفه واردات خودرو در ايران چندين برابر کشورهاي همسايه در نظر گرفته مي‌شود تا شايد با حمايت‌هاي همه‌جانبه صنعت خودروسازاي داخلي رشد کند. در ايران و در اولين سال آزادسازي واردات خودرو به كشور؛ يعني سال 83، مسوولين تعرفه 120 درصدي را براي واردات خودرو در نظر گرفتند و مقرر شد كه سالانه تعرفه واردات خودرو 20 درصد كاهش يابد تا بازار داخلي براي ورود به سازمان تجارت جهاني آماده شود...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    3-، اما كاهش 20 درصدي تعرفه تنها در سال !84 اعمال شد که ارزان‌ترين خودروهاي توليدي جهان در ايران توليد و عرضه مي‌شود و احتمالاً نتيجه مي‌گيرد که به همين دليل صنعت خودروسازي ايران همچنان در رقابت با رقباي ديگر!! پيش‌تازي مي‌کند.. وجود کاهش تعرفه خودرو به 90 درصد، هزينه‌هاي ديگري براي واردکنندگان خودرو در نظر گرفته شده است، که تقريباً با احتساب آن هزينه‌ها، خودروهاي وارداتي همان 120 درصد سابق را پرداخت مي‌کنند..؛
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    4- چراکه خريداران خودروهاي وارداتي علاوه بر پرداخت عوارض 90 درصدي ملزم به پرداخت عوارض جانبي نيز هستند، به طوري‌که از نيمه دوم سال 87 واردکنندگان خودروهاي با مصرف كمتر از 6 ليتر ملزم به خروج يك خودروي فرسوده، خودروهاي با مصرف بيش از 6 ليتر و كمتر از 10 ليتر اسقاط 2 خودروي فرسوده و براي خودروهاي با مصرف بيش از 10 ليتر اسقاط 3 خودروي فرسوده ضروري شد...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    5- كه اين امر افزايش قيمت يك ميليون و 500 هزار تا 4 ميليون و 500 هزار توماني خودروهاي وارداتي را در بردارد. علاوه بر اين عوارض واردكنندگان ملزم به پرداخت سهم 5 درصدي واردات، سهم 5 درصدي مصرف‌كننده و هزينه بيمه، شماره‌گذاري، حمل‌و‌نقل و ثبت سفارش نيز هستند
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    حمايت‌هاي همه‌جانبه و بي قيد و شرط از صنعت خودرو را ظلمي به مصرف‌كننده و شهروندان است چرا بايد خودروسازان هر خودرويي را با هر كيفيتي را توليد كنند و هر قيمتي را كه مي‌خواهند روي آن بگذارندخودرو پرايد 3 ميليون تومان تمام مي‌شود اما بالاي 7 ميليون تومان به دست مصرف‌كننده مي‌رسدنبود فضاي رقابتي و انحصار خودرو در دست دولت است كه به زيان مصرف‌كننده در كوتاه‌مدت و به زيان كشور در درازمدت تمام مي‌شود، .
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر از ديد ملي نگاه شود صنعت مهم است ولي صنعت ما با ديگر کشور ها خيلي متفاوت است ولي در نگاه عميق تر لطمات اين صنعت انقدر جبران ناپذير است و تلفات ان از جنگ هم بيشتر است وتبعات ان مستقيمان با سلامت مردم چه الودگي هوا چه کشته ها و زخمي ها تا ساليان سال ماندگار خواهد بود
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    دیگر ماشین توتوتا وجود ندارد چون قطعات ایرانی است .
  • هم میهن IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر تویوتا اینکار رو بکنه باید فاتحه کیفیت تویوتا رو خوند بدبخت مدیرعامل شرکت تویوتا که هر یکی دو ماهی برای عذرخواهی باید به ایران بیاید
  • مجيد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    پاسخ محمد : 1- قيمت ارز را ما تعيين نمي كنيم بلكه اقتصاد دانان برجسته كشور در بهترين حالت حداقل نرخ دلار را 2500 توامن اعلام كرده است. 2- قطعه ما تحت ليسانس يكي از شركتهاي معتبر ايتاليايي توليد شده و برگشتي ما در 1 ميليون قطعه حدود 150 عدد مي باشد. 3-البته قطعه سازاني هم هستند كه قطعات بدون كيفيت توليد مي كنند اما قرار نيست هر كسي قطعه بدون كيفيت ساخت خودروساز آن را استفاده كند.
  • محسنی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    این محمد آقا مثل اینکه خیلی ناراحته. نرخ واقعی ارز در همین سایت از طرف اقتصاددانان بین 2500 تا4500 تومان اعلام شد. مجید در این مورد حق دارد.
  • بدون نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
    0 0
    لطفا از خودروسازان مفت خور داخلی که با پرداخت رانت، بازار انحصاری رادر قبضه دارند صحبت نکنیدوزخم ملت بینواکه باید با 2برابر قیمت ونصف کیفیت دایم درراه تمیرگاه باشندرا نمک نزنید
  • محمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
    0 0
    شماها اگه همی کار هاتون بر اساس اصول اقتصاد پس مانند تمام کشورهای دنیا نیازی به حمایت دولت ندارین ؟در طول 20 سال حمایت سفت و سخت چی همه شرایط به نفع شماها بوده انشا الله که ارز بشه 4500 تومان شمام سودتون چند برابر بشه.
  • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
    0 0
    مگه گفته نمي شود ايرانيان بهترين مردم دنيا هستند پس اين بهترين بدترين يا ... وقديمي ترين ماشين هاي دنيا برايشان توليد مي شود ومجبورند خودروهاي داخلي را سار بشوند.ما دعا می کنیم شما رو اقای محسنی
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
    0 0
    وقتي پرايد که 3 ميليون تومان مي شود و با منت 8 ميليون انهم به تيراژ شصد هزار تا معلوم است و405 و دیگر خودروها به چند برابر قیمت فروخته می شود وقتی شرایط مطابق میل اینهاست بایدم زیاده خواهی بکنن ارز 4500 تومانی بخوان
  • بدون نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
    0 0
    البته به قطعه ساز ایراد زیادی نیست چون انها بر اساس سفارش خودروسازا کار می کنند
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
    0 0
    تويوتا هم خراب شد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین