ایسنا نوشت:مدیرکل امور شهری استانداری ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان تخصیص داده‌شده است.

عباد الله باقری اظهار کرد: استان ایلام دارای 374 هزار نفر جمعیت شهری و 25 شهرداری است که در آینده نزدیک با ارتقاء 3 مرکز بخش کارزان، هندمینی و سیوان به شهر، این تعداد به 28 شهر خواهد رسید.

وی ادامه داد: 90 درصد اعتبارات شهرداری‌ها از منابع مختلف ازجمله منابع خود شهرداری، کمک‌های دولت، اعتبارات ملی و استانی، ارزش‌افزوده و جرائم راهنمایی و رانندگی تأمین می‌شود.

باقری با اشاره به کمبود درآمدهای شهرداری و اتکاء آن‌ها به منابع دولتی گفت: در سال 1392 به‌عنوان آخرین سال مالی دولت گذشته، و تخصیص پایین از کل اعتبار 37 میلیارد تومانی دولتی و کاهش درآمدها شهرداری‌های استان با مشکلات مالی شدید ازجمله بدهکاری به افراد حقیقی و حقوقی و مالیات و تأمین اجتماعی مواجه شدند.

مدیرکل امور شهری استانداری ایلام خاطرنشان کرد: در سال 1393اعتبارات شهرداری‌های استان با حدود 2 برابر افزایش به مبلغ 67 میلیارد تومان رسید که این افزایش اعتبار توانست بخشی از مشکلات شهرداری‌های استان را حل نماید.

باقری با اشاره به روند تداوم افزایش اعتبارات شهری‌ها در سالهای بعد گفت: در سال 94 اعتباری نزدیک به اعتبار سال 93 به شهرداری‌ها تزریق شد و در سال 95 نیز تاکنون 75 میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

وی تأکید کرد: علاوه بر اعتبارات از محل بند « واو» تبصره 6 قانون بودجه سال جاری 5 میلیارد تومان تاکنون تخصیص‌یافته و 5 میلیارد و 700 میلیون تومان دیگر نیز در آینده نزدیک جهت پروژه‌های خدماتی و عمرانی شهرداری‌ها تخصیص خواهد یافت که این اقدام بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

باقری با اشاره به اختصاص قیر یارانه‌ای به شهرداری‌ها در سنوات گذشته گفت: از محل بند (ه) تبصره 1 قانون بودجه 95 مقدار 6 هزار تن قیر رایگان توسط وزارت کشور و 10 هزار تن از سوی وزارت راه برای استفاده در معابر به شهرداری‌ها اختصاص یافت.

مدیرکل امور شهری استانداری ایلام با اشاره به اختصاص حداقل دو دستگاه وسیله نقلیه سنگین به هرکدام از شهرداری‌های استان در سال‌های 94 و 95 با تخفیف 50 درصد گفت: با احتساب این کمک‌ها و اعتبارات ریالی از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان تخصیص داده‌شده است.

مدیرکل امور شهری استاندار ایلام تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این دولت برای تقویت شهرداری‌ها در حال انجام است: 4 لایحه اداری و استخدامی شهرداری‌ها، درآمدهای پایدار، لایحه‌ی مدیریت شهری و لایحه‌ی اصلاح قانون انتخابات شوراها توسط وزارت کشور در حال تهیه است که با تصویب آن‌ها در مجلس شورای اسلامی قانون شهرداری‌ها که مربوط به 50 سال پیش است اصلاح و مشکلات عمده از پیش پای کارکنان قراردادی شهرداری‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه وصل اتوماسیون داد: همچنین بحث تبدیل وضعیت نیروهای قرا دادی در دست اقدام است و با مجوزهایی که از سازمان برنامه‌وبودجه گرفته‌شده در آینده‌ی نزدیک ابلاغ و تعیین تکلیف می‌شود.

باقری تصریح کرد: وجود نیروهای مازاد غیرتخصصی که از گذشته جذب‌شده‌اند و بخش عمده‌ای از بودجه و اعتبارات شهرداری‌ها صرف این کارکنان می‌شود از مشکلات جدی است که اغلب شهرداری‌های استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: نداشتن درآمدهای پایدار از دیگر مشکلات شهرداری‌های استان است و نداشتن صنایع بزرگ هم سهم شهرداری‌ها از ارزش‌افزوده چندان قابل‌توجه نیست.

مدیرکل امور شهری استانداری با اشاره به محدودیت در منابع دولتی، خاطرنشان کرد: ایجاد درآمدهای پایدار و جذب سرمایه‌گذاری در امور شهری و توسعه مراکز گردشگری از اولویت‌های اصلی حوزه‌ی شهری است و برای کمک به تحقق این موارد اعتبارات و تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌شده است.

باقری بابیان اینکه برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای افزایش کارایی و به‌روز شدن نیروی انسانی موردنیاز است، گفت: در سال جاری برای ارتقاء نیروی انسانی شهرداری‌ها 5 دوره‌ی مالیات بر ارزش‌افزوده، آشنایی با قوانین و مقررات اداری و کارگزینی، اقتصاد مقاومتی و مهندسی شبکه، دوره‌ی بدو خدمت شهرداری و مبانی آتش‌نشانی برگزار کردیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =