۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
بازگشت پرقدرت نفت آمریکا به بازار جهانی

قیمت پایین نفت که باعث شده بود ،صنعت نفت آمریکا هزینه های خود را کاهش دهد،حالا با اوج گرفتن دوباره قیمت نفت درحال جبران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با افزايش قيمت نفت، نفت شیل آمریکا دوباره برای رقابت با نفت اوپک وارد بازار شده است.

سال گذشته كه مدیران ارشد نفتی کشورها  در هوستن با یکدیگر دیدار كردند، وزیر نفت عربستان كه كشورش بيشترين آسيب را کاهش قیمت نفت در بازار تحمل كرده بود، حرف های تندي در رابطه با حفاری های نفت شیل آمریکا ابراز کرد.

علی النعمیی وزير که كشورش بزرگترین صادرکننده نفت در دو دهه گذشته بوده،در آن گردهمايي گفته بود:«کاهش قیمت ها موجب بدهکار شدن توليدكننده هاي نفت مي شود.»

طي سال گذشته پيش بيني هاي النعیمی درست از آب درآمد ؛حدود 100 دکل حفاری از سال 2015 ورشکسته شدند و شرکت هایی که ورشکسته نشدند،به ناچار به تعديل نيرو و حتي تغيير مدیریت روي آوردند تا بتوانند با نفت 50 دلاری بسازند. هم اکنون اوپک به دنبال راه حلی برای تعمیر اقتصاد کشورها پس از افزایش مجدد قیمت نفت در بازار است.

به گفته بن ون بردن؛ مدیر مسئول رویال داچ ، در حال حاضر تجارت شیل پس دوران سختی  مجددا رونق گرفته است.

پس از گذشت دو سال  از روند کاهش قیمت نفت،كه اين كاهش از 100 دلار به 26 دلار رسيد،در ماههاي گذشته قیمت نفت مجددا روند صعودی به خود گرفته است. هم زمان با افزایش قبمت نفت در بازار، تعداد دكل های حفاری با افزایش 91 درصدي به 602 دکل ظرف 9 ماه رسیده است. این درحالی است تولیدات نفت این کشورنیز از تابستان بیش از 550 هزار بشکه در روز افزایش داشته و برای اولین بار به بیش از 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

از سويي شرکت های امریکایی حقوق سهامداران خود را به اندازه 10.5 میلیارد دلار افزایش داده اند و به نظر می رسد که سرمایه گذاری در نفت شیل امریکا افزایش پیدا کرده است. حالا برای صنعت نفت آمریکا که به نفت 100 دلاری وابسته بوده، سخت است که با نقت قیمت پایین تر سود آوری کند. ولی فعالان نفتی این کشور برنامه دارند با افزایش تولید بتوانند بازار سودآوري  برای شرکت های خود مهيا كنند.

آخرين قيمت نفت در بازار نشان مي دهد كه  وست تگزاس اینترمدییت به  52.79 دلار در هر بشكه رسيده است.

 

 

منبع: بلومبرگ

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =