نامه ۲۵ تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد به ولایتی: چرا پول دانشجویان را صرف رسانه ‌های بی‌مخاطب دانشگاه می‌کنید؟

فارس نوشت: ۲۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی خطاب به علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات‎‌امنای و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد انتقاداتی را درباره برخی از رسانه‌های این دانشگاه بیان کردند.

در این نامه آمده است:

با توجه به اینکه عموم این رسانه ها با بودجه بیت المال اداره می شوند، اگر خدای ناکرده در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی مبتلا به ناکارآمدی شوند باید برای آن چاره جویی کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت های سابق با توسل به شهریه دانشجویان، اقدام به راه اندازی روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری های آنا و ایسکانیوز نموده بود که متاسفانه تا قبل از دوره جدید مدیریتی دانشگاه هیچگاه در مسیر خدمت به انقلاب اسلامی حرکت نکردند. حضور برخی مدیران فتنه گر، غیر حرفه ای و بعضا ضد انقلاب در این رسانه ها در دوره سابق گواه بر این موضوع است. بسیج دانشجویی در آن دوران با انتشار بیانیه های متعدد خواستار انحلال این رسانه‌ها به دلیل ناکارآمدی و اقدامات ضد انقلابی شده بود.

هر چند در دوره جدید مدیریتی دانشگاه تحولات قابل تحسینی در برخی رسانه ها همچون روزنامه فرهیختگان اتفاق افتاده است و جهت گیری های کلان به سمت تقویت آرمانهای انقلاب بوده است. اما متاسفانه سرعت تغییر و تحولات در دو رسانه دیگر دانشگاه بعد از گذشت ۲ سال تاکنون رضایت بخش نبوده است.

به عنوان مثال مدتها طول کشید تا خبرگزاری ایسکانیوز که از اول بیمار متولد شده بود، از لوث وجود عناصر مساله دار سابق پاک شود. با وجود اضافه شدن برخی نیروهای متعهد در آن رسانه که تلاش های مجاهدانه ای برای اصلاح آن انجام دادند، متاسفانه تاکنون تحول قابل توجهی در ایسکانیوز رخ نداده است و اندک نیروهای کارآمد آن نیز مجبور به ترک آن شده اند. بر اساس اخبار واصله میانگین بازدید هر خبر در این رسانه کمتر از ۲۰۰ بازدید است و هیچ مرجعیتی در بین رسانه های کشور و خانواده یک میلیون و سیصد هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی ندارد. عدم توجه به کادرسازی علیرغم اینکه رسالت آموزش و تربیت بر عهده آن گذاشته شده منجر به عدم تاثیر گذاری این رسانه گردیده است. اگر کسی به خروجی خبرگزاری آنا، ایسکانیوز و سایت روابط عمومی دانشگاه مراجعه کند تفاوت چندانی در خروجی آنها نخواهد دید. با این اوصاف ناکارآمدی در این رسانه مشهود است حجت شرعی برای هزینه سالانه دو میلیاردی آن وجود ندارد. 

همچنین این سوال برای ما مطرح است که اصولا یک دانشگاه چه نیازی به ‌وجود سه رسانه دارد یا اینکه مگر خبرگزاری آنا چه محدودیتی دارد که نیاز به وجود ایسکانیوز است؟

پس اصل وجود این رسانه محل سوال است و تغییر مدیریت آن با توجه به پاسخ این سوال و نگاه درجه سومی مدیران، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به این رسانه بی تاثیر خواهد بود.

لذا با توجه به توضیحات بالا و اینکه هنوز چارت مرکز رسانه و نشرعلمی در کمیسیون دائمی هیئت امنا تصویب نشده است، پیشنهاد می گردد این رسانه ناکارآمد منحل گردد و شهریه دانشجویان در این دوران سخت معیشتی و زیان ده بودن بسیاری از واحدها بیش از این حیف و میل نشود. باید گفت دفاع از انقلاب اسلامی پیشکش! این رسانه حتی توان دفاع از منافع دانشگاه در ایامی که مورد تهاجم روزنامه های زنجیره ای هم قرار می‌گیرد را ندارد. با بررسی هایی که انجام گرفته می توان گفت تمام ظرفیت هایی که برای این رسانه تعریف شده قابل تحقق در خبرگزاری آنا( به شرط مدیریت تحول گرایانه و به دور از حاشیه) است. بی شک ناکارآمدی این رسانه به نام پرآوازه دانشگاه آزاد اسلامی ضربه خواهد زد. پس بهتر است به جای کثرت فعالیت خبری تحت وب، تمام ظرفیت ها در یک رسانه جمع گردد.

در آخر ضمن تشکر از زحمات تمام کادر این رسانه به آنها توصیه می کنیم با ترک این رسانه که وجود آن هیچ کمکی به رشد حرفه ای آنان نمی کند عرصه را برای تصمیم گیری مدیران دانشگاه باز بگذارند.

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646294

برچسب‌ها