عباس عبدی در روزنامه ایران نوشت:اصولاً شیوه و منش سیاسی آیت الله مصباح به گونه‌ای است که همه یا باید تبعیت کنند یا برای وی شق دیگری پذیرفتنی نیست.

در سال 1392 نیز با استفاده از رد صلاحیت نامزد اصلح مورد نظر ایشان بود که به طور عملی از جدایی کامل وی ممانعت به عمل آوردند. نگرش تکلیف‌مدار و تأکید بر مسئولیت فردی اجازه نمی‌دهد که تسلیم نظر جمع شد. هرچند این نگرش همواره با مشکل مواجه شده و به همین دلیل اصلاحاتی در آن ایجاد شده است. مثل عدول از نظریه نامزد اصلح تا رسیدن به صالح مقبول و بعد تن دادن به دفع افسد به فاسد! واقعیت این است که با هیچ‌کدام از این نگرش‌ها نمی‌توان وارد یک فرآیند انتخاباتی شد. این ذهنیت‌ها آکنده از تضاد است. دفع افسد به فاسد یک شعار ضد انتخاباتی است.

این شعار بدین معناست که هر دو نفر مورد نظر حداقل فاسد معرفی می‌شوند، در حالی که شورای نگهبان مدعی حذف افراد فاسد از گردونه نامزدهاست. به علاوه کسی که چنین شعاری را می‌دهد، پیش از اینکه نامزد رقیب خود را افسد معرفی کند، نامزد مورد حمایت خود را فاسد دانسته است و چون این بخش اقرار است، مردم آن را می‌پذیرند و به او رأی نمی‌دهند.

 

29302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    یک جورایی ریشه در باور مردم داره. مردم هم می گن در ایران انتخاب همیشه بین بد و بدتر است
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 3
    علامه مصباح یزدی به لحاظ فقهی اصول نحوه حضور در انتخابات را تبیین فرموده اند. لطفا آقای عبدی و سایر اصحاب جریان فتنه عینک سیاسی کاری را بردارند.
  • بی نام RO ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    یکی از معدود حرفهای جناب مصباح هست که به دلم نشست که نشون دهنده عمق فساد در کشوره