۱ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

ایرنا نوشت: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اعلام کرد: ایجاد پلیس حرفه ای و متمرکز در سطح مترو نیازمند توجه جدی و حمایت‌های دولتی است.

سردارمحمد شرفی درمورد ساز و کار قانونی پلیس مترو و ساماندهی آن گفت: در هر جایی از کشور که مترو وجود داشته باشد، پلیس در کنار مترو برای ارائه خدمات انتظامی به مردم حضور دارد؛ اما ایجاد این پلیس به صورت قانونی و منسجم تابع ساختار رسمی است تا بتواند به صورت متمرکز در سطح کشور راهبردی شود.

سردار شرفی اضافه کرد: هم اکنون پلیس حرفه ای و منجسم درسطح مترو نهایی نشده اما کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اضافه کرد: چنانچه مجوز لازم در این حوزه داده شود و همچنین اجازه دهند که پلیس توسعه یابد، ما آمادگی کامل در این زمینه را داریم تا پلیس حرفه ای و منسجم در حوزه مترو را مدیریت کنیم. این در حالی است که در شرایط فعلی توسعه پلیس یکی از محدودیت ها و خط قرمزهاست، باید دولت اجازه دهد پلیس عدد خود را بالا ببرد که این مهم نیز تابع محدودیت هایي است که باید مرتفع شود.

وی گفت: چنانچه به پلیس چنین مجوزی داده شود، آمادگی تشکیل پلیس مترو را به صورت متمرکز و حرفه ای اعلام میداریم؛ «مصوبه شورای امنیت برای راه اندازی پلیس مترو وجود دارد و ستاد کل نیروهای مسلح نیز این مصوبه را ابلاغ کرده است اما لازم است همچون راه آهن و فرودگاه، پلیسی مستقل تحت عنوان پلیس مترو برای برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از برخی حوادث و جرائم راه اندازی شود که تا کنون پلیس مترو به صورت مستقل و منسجم راه اندازی نشده است.»

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    1 0
    کاش ایشون اول بیان درصد موفقیت پلیس مواد مخدر و پلیس امنیت رو ارزیابی کنند و به مردم گزارش کنند بعد پیشنهاد تشکیل پلیس مترو بدهند. آیا توزیع مواد مخدر کم شده؟ آیا پلیس امنیت در کنترل دزدان و زورگیران و عربده کشها موفق عمل کرده؟؟؟