نویسنده مرموز ایتالیایی در تلویزیون مشهور آمریکایی

شبکه اچ‌بی‌او با اقتباس از کتاب «دوست نابغه من» اثر النا فرانته، نویسنده مرموز ایتالیایی، سریالی تازه می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دوست نابغه من» اولین داستان از چهارگانه «رمان‌های ناپلی» است که هویت واقعی نویسنده آن معلوم نیست. کار ساخت این سریال به کارگردانی سوریو کاستانزو از تابستان در ناپل آغاز می‌شود و پخش آن از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

کاسانتزو داستان فرانته را بسیار ادبی و در عین حال سینمایی توصیف کرد و گفت تا حد امکان به داستان کتاب وفادار خواهد ماند. قرار بر این است تا با اقتباس از هر چهار کتاب یک سریال ۳۲ قسمتی ساخته شود.

کتاب «دوست نابغه من» روایت زندگی زنی به نام النا گرکو را روایت می‌کند که پس از ناپدید شدن بهترین دوستش، نوشتن داستان دوستی ۶۰ ساله‌اش با او را آغاز می‌کند. داستان او از سال ۱۹۵۰ و در ناپل آغاز می‌شود.

پس از «پاپ جوان» به کارگردانی پائولو سورنتینو، اقتباس تلویزیونی از کار فرانته دومین اثر بزرگ شبکه اچ‌بی‌او در ایتالیا به شمار می‌رود. اچ‌بی‌او «پاپ جوان» را در همکاری با شبکه اسکای ساخته بود اما این بار با شبکه رای همکاری خواهد کرد.

به اعتقاد کارگردان سریال شخصیت‌های رنگارنگ داستان فرانته برای گسترده وسیعی از تماشاگران جذاب خواهد بود. او درباره هویت واقعی النا فرانته گفت: «من از جمله افرادی هستم که این موضوع را جذاب نمی‌یابند. من فقط به دنیای ادبی او علاقه‌مندم نه به واقعیت زندگی انسانی او برایم جذاب نیست.»

سال گذشته یک خبرنگار تحقیقی ایتالیایی اعلام کرد که النا فرانته همان آنیتا راجا مترجم آثار ادبی است.

منبع‌: ورایتی/ ۳۰ مارس

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    0 0
    سال گذشته یک خبرنگار تحقیقی ایتالیایی اعلام کرد که النا فرانته همان آنیتا راجا مترجم آثار ادبی است. یعنی چی؟