هکر و برنامه‌نویس ایرانیِ مبارز علیه داعش تحت بازداشت خانگی پلیس انگلیس

پلیس انگلیس «امیر تاکی»، یکی از اعضای اصلی گروه هکرهای انانیموس را به اتهام عضویت در یک گروه آنارشیست کُرد سوریه و مبارزه علیه داعش تحت بازداشت خانگی قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، جوان 29 ساله ایرانی-اسکاتلندی که نقش عمده‌ای در رونق پول مجازی بیت کوئین داشته و به‌عنوان برنامه‌نویس در بخش گیم مشهور است، به دلیل عضویت در گروه کُردِ ضد داعش به نام Rojava movement تحت بازجویی پلیس متروپلیتن قرارگرفته است.

پاسپورت وی که سال 2016 از سوریه به انگلیس برگشت، در اختیار مقامات پلیس قرارگرفته و فعلاً با قید وثیقه در خانه تحت مراقبت قرارگرفته است.

«تاکی» متولد 1988 در لندن از پدر ایرانی و مادر اسکاتیش در پروژه‌های بزرگ گیم مشارکت داشته و در سال 2010 واحد پولی مجازی به نام Britcoin را در راستای توسعه بیت کوئین ایجاد کرد که به‌عنوان ارز قابل‌مبادله با بیت کوئین در سال 2011 مورد قبول قرار گرفت.

برنامه‌نویس و هکر خودآموخته در سال 2015 به سوریه رفت و در کنار مبارزان کرد علیه داعش با یک کلاشینکوف عضو گروه Rojava  شد که از دید انگلیس هرچند با داعش مبارزه می‌کند، اما یک گروه آنارشیستی محسوب شده و به همین دلیل پس از بازگشت به انگلیس به قید ضمانت به ظاهر رها شد و حالا تحت بازجویی قرارگرفته است.

وی که سخنگوی زبان اسپرانتو نیز هست، پیش‌تر نیز عضو گروه آنارشیستی ضد جی 8 / anti-G8 شده بود و پس از رفتن به سوریه به میلیشیای موسوم به YPG پیوست تا در کنار کردها برای آزادسازی رقه از دست داعش کمک کند.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین RO ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    38 1
    مرگ بر داعش
    • ایرانی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
      58 1
      خیلی کیف میکنم که می بینم تو موضوعات اصلی مثل مبارزه با داعش تمامیت ارضی ایران خلیج فارس جزایر سه گانه ایرانی همه متفق القول هستن