سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات "ترزا می" نخست وزیر انگلستان، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس در سفر به عربستان سعودی گفت: متاسفانه این نخستین بار نیست که نخست وزیر انگلیس ناراستی و گفتار بی اصل و اساس را بر راستی ارجح می شمارد. این اظهارات تکراری و بی پایه و منطق او در متهم ساختن ایران به ایجاد بی ثباتی در منطقه در حالی از سر نا شکیبایی و بی قراری تکرار می شود که گویی ایشان در بیان این مکرر گویی های نابجا، جایگاه و منصب و مسئولیت خویش را به یک باره از یاد می برد و براحتی چشم از تاریخ تحولات و اتفاقات دهه های اخیر نیز فرو بر می بندد و به سهو یا عمد فراموش می نماید که بخش عمده ای از نابسامانی، بی ثباتی و عقب ماندگی های این منطقه حاصل سیاست های استعماری، توسعه طلبانه و بی عدالتی های اسلاف ایشان و هم پیمانانشان در تعدی و تجاوز و بر افروختن آتش جنگ در کشورهای منطقه می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بی شک تلاش و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت، آرامش و ثبات در این منطقه حساس و استراتژیک، اقدامی شفاف، دقیق و مبتنی بر درایت و خرد ورزی و در جهت مبارزه با ترور و خشونت است. اتهامات ناروای خانم "ترزا می" در حالی بیان می شود که نقش بسزای ایران در حمایت از امنیت، ثبات و صلح در کشورهایی که مورد تعرض و تجاوز تروریست ها قرار گرفته اند و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک و حمایت داشته اند، بر کسی پوشیده نیست. البته احتمالا نخست وزیر انگلیس و برخی متحدان نزدیک این کشور در خاورمیانه از عدم تحقق محاسبات خود در موفقیت گروه های تروریستی در عراق و سوریه و عقب رانده شدن عناصر تروریستی چندان خشنود نباشند و مایل باشند منطقه همچنان دستخوش ناامنی و بی ثباتی مزمن و مستمر باشد.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: فروش سلاح و ادوات به متجاوزین برای کشتار مردم بیگناه در منطقه بویژه در جنگ نابرابر و ضد انسانی در یمن با ادعاهای خانم "می" هیچگونه سازگاری و همخوانی ندارد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اینگونه اظهارات که به منظور جلب رضایت و حمایت مالی برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد را به شدت محکوم نموده و انتظار دارد مقامات لندن با درک واقعیت ها و استفاده از پر شمار تجارب خود در منطقه خلیج فارس طی ادوار گذشته در تصحیح مواضع نادرست خود اقدام نمایند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =