ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دما در سواحل دریای خزر، از افزایش سرعت وزش باد در بخش‌های مرکزی و شمالی عراق در بعدازظهر روز یکشنبه و حرکت آن به سوی مرزهای غربی کشور در روز دوشنبه خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز جاری (شنبه 19 فروردین)، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز به سبب عبور موجی از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و گذر موجی از نوار جنوبی کشور در مناطقی از جنوب بوشهر، جنوب فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان نیز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و روز یکشنبه در سواحل دریای خزر تداوم افزایش دما و در برخی ساعات وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه بعدازظهر روز یکشنبه 19 فروردین، با گذر موج تراز میانی جو در شمال غرب، ارتفاعات غرب و دامنه های البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود، افزود: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه 20 فروردین، با نفوذ جریان های شمالی ضمن کاهش دما، در سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش باران و وزش باد و در مناطقی از البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه داده های هواشناسی بیانگر وقوع گرد و غبار در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور است، اظهار کرد: به تدریج از غلظت غبار در این نواحی کاسته می شود ولی نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر افزایش سرعت وزش باد در بخش های مرکزی و شمالی عراق در بعدازظهر روز یکشنبه و هدایت آن به سوی مرزهای غربی کشور در روز دوشنبه است؛ از اینرو کاهش کیفیت هوا دراستان های واقع در غرب و با احتمال در شمال غرب کشور خواهد شد.

وظیفه در مورد وضعیت جوی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 19 فروردین، کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای 24 و 13 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 20 فروردین، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران، وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای 25 و 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =