مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور تلویحاً از آغاز فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

علی‌اکبر جوانفکر با بیان اینکه «دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری دهم به صورت مستقل وارد عرصه‌ انتخابات خواهد شد» خیال احزاب و گروه های سیاسی را که مترصد حمایت هایی با چشمداشت از رئیس‌جمهور را داشتند راحت کرد.

وی با اشاره به اینکه آقای احمدی‌نژاد در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری به صورت مستقل از احزاب و جریان‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات شد تصریح کرد: در این دوره نیز همین مشی اصولی را که مبتنی بر وامدار نشدن به افراد، گروه‌ها و جریان‌هاست، دنبال خواهد کرد.

وی در عین حال گفت: «البته بسیاری از گروه‌های مردمی و سیاسی اعلام کرده‌اند که قصد دارند از آقای احمدی‌نژاد حمایت کنند که از آن استقبال خواهد شد.» این سخنان جوانفکر در شرایطی مطرح شد که پیش از این نیز استراتژی دولت برای رسیدن به ریاست جمهوری دهم مبنی بر تأکید بر حمایت های خودجوش مردمی و اجتناب از حمایت های دولتی یا شبهه دولتی مطرح شده است.

جوانفکر در توضیح اینکه انتخابات ریاست جمهوری، فرصتی برای تجلی مردم‌سالاری دینی و مشارکت گسترده و پرشور مردم در تعیین سرنوشت کشور است افزود: بنابراین تبدیل انتخابات به صحنه مبارزه، رقابت یا جدال سیاسی میان نامزدها برای کسب پیروزی و نیل به قدرت، یک رویه نادرست و برگرفته از الگوهای غربی است و اصولاً چنین رویکردی را که متاثر از قدرت‌طلبی است، نمی‌پسندم. وی افزود: ملت ایران الگوی انتخاباتی خود را بر پایه ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی مد نظر دارد که در آن، افراد فرصت خدمت بهینه و ایثارگرانه به کشور را به دست می‌آورند و هیچ برنده یا بازنده‌ای وجود ندارد.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور در مورد این‌که آیا احمدی‌نژاد قصد دارد در انتخابات آتی به صورت رسمی ستاد تشکیل دهد؟ به ایسنا گفته است که «آقای احمدی‌نژاد امروز به یک چهره‌ کاملا شناخته شده در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است و اصولاً ایشان همانند دوره قبل، اعتقادی به فعالیت‌های انتخاباتی از طریق تشکیل ستادهای رسمی ندارد.»

وی در تأیید استراتژی انتخاباتی دولت در اجتناب از تبلیغات مستقیم و بهره‌گیری از فعالیت های محلی و منطقه‌ای برای تبیین خدمات و فعالیت های دولت نهم در مناطق مختلف کشور گفت: البته تبیین خدمات گسترده و بی‌نظیر دولت نهم و اقدامات انجام شده برای پیشرفت همه‌جانبه کشور با استفاده از فرصت انتخابات، یک ضرورت است. وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نهم آقای احمدی‌نژاد به صورت رسمی هیچ ستادی را ایجاد نکردند و ستادهای انتخاباتی مردمی در جای جای کشور به صورت داوطلبانه و خودجوش به وجود آمدند.

وی که هم‌اکنون به عنوان مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند ادامه داد: اخبار و گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که علاقه‌مندان و حامیان آقای احمدی‌نژاد از هم‌اکنون به صورت داوطلبانه وارد فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =