۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۳

بسیاری از کاربران اینترنتی خودشان را در موتورهای جستجوی اینترنتی و بخصوص گوگل جستجو می‌کنند. این بدان معنی است که مدیریت شهرت دیجیتال و حریم خصوصی، توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است.

ابوالفضل کریمی: موتورهای جستجو زندگی ما را راحت‌تر کرده‌اند. آن‌ها در کسری از ثانیه ما را به آن چه در جستجویش هستیم، متصل می‌کنند و حتی گاهی ما را به جایی می‌برند که خودمان هم نمی‌دانستیم که در جستجوی آن هستیم.

اما به گزارش سی‌ان‌ان، موتورهای جستجو هم‌چنین می‌توانند در مورد خودمان هم مطالب جالبی داشته باشند، همان طور که نیمی از کاربران بزرگسال اینترنت این موضوع را فهمیده‌اند.

مطالعه مرکز تحقیقاتی Pew نشان می‌دهد نزدیک به 57 درصد از کاربران بزرگسال اینترنت در آمریکا اسم خود را در موتورهای جستجو وارد کرده‌اند تا شهرت دیجیتال خود را ارزیابی کنند. این میزان نسبت به سال 2006 / 1385 رشد بسیار بزرگی داشته است. در آن سال فقط 47 درصد از کاربران بزرگسال اینترنت اعلام کردند که نام خود را در در این سایت‌ها جستجو کرده‌اند.

این مطالعه در شهریور گذشته و به صورت تلفنی صورت گرفت که در آن 2,253 کاربر اینترنت 18 سال به بالا شرکت کردند و نتایج آن به وضوح نشان می‌دهد که مدیریت شهرت در حال حاضر یک خصوصیت عمده از زندگی آنلاین ما را تشکیل می‌دهد.

البته احتمالا این موضوع برای بسیاری از ما عجیب نیست. توجه به این که هر روز نظریه جدیدی در مورد تنظیمات حریم خصوصی در سایت فیس‌بوک در اینترنت مطرح می‌شود، نشان از این دارد که مدیریت شهرت برای بسیاری از ما اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. و البته احتمالا نگرانی‌ها در مورد شهرت دیجیتال باز هم افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات در اینترنت هر روز متداول‌تر از گذشته می‌شود.

این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد جوانان بیش‌تر محتوایی را که به اشتراک می‌گذارند، محدود می‌کنند و در مقایسه با کاربران مسن‌تر اینترنت، شهرت دیجیتال خود را بیشتر مدیریت می‌کنند که این موضوع با تصور عمومی که جوانان چندان در مورد شهرت دیجیتال خود محدودیت اعمال نمی‌کنند، در تضاد است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
    0 0
    اسم بعضی از مسوولین رو تو گوگل جستجو کنین به نتایج جالبی می رسین