هک شدن ایمیل‌های کمپین ماکرون، کاندیدای ریاست‌جمهوری فرانسه توسط روس‌ها

چند روز قبل از برگزاری راند دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بیش از 9 گیگ ایمیل از کمپین انتخاباتی ماکرون در سایت pastebin آپلود شد تا بتواند انتخابات را به نفع لوپن دست راستی تمام کند.

به گزارش خبرآنلاین، این حرکت درست شبیه عملیات خرابکاری علیه کلینتون توسط روسها است که نتایج انتخابات آمریکا را به نفع ترامپ تغییر داد. جالب اینجاست ویکی لیکس پیش‌دستی کرده و علاقمندی خود برای انتشار اسناد مذکور را اعلام کرده است.

رویترز نوشته است هکری به نام EMLEAKS این کار را کرده است و مدیران انتخاباتی ماکرون نیز ایمیل‌ها را جعلی و تقلبی خوانده‌اند که باهدف تغییر سرنوشت انتخابات منتشرشده است.

طبق قانون انتخابات تبلیغات از سوی رسانه‌ها ممنوع شده و مدیران انتخابات هشدار جدی به رسانه‌ها داده‌اند که نوشتن از محتویات ایمیل‌های لورفته، غیرقانونی خواهد بود تا بدین ترتیب مانع از تغییر احتمالی نتایج انتخابات شوند.

تیم کمپین ماکرون 26 آوریل پرده از تلاش ناموفق هکرهای روس در ماه ژانویه برای دستبرد زدن به ایمیل ها برداشتند، هرچند کرملین این ادعا را رد کرد. بعدا «ویتالی کِرِمِز» از «فلش پوینت» در نیویورک هکرهای وابسته به سازمان جاسوسی روسیه به نام GRU را مسوول این حمله هکری عنوان کرد. وی از طریق ردیابی دامنه های استفاده شده در حمله این موضوع را مطرح کرده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    23 2
    روسها بد جنس
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    15 1
    کلا روس‌ها میخواهند همه جای دنیا دولت های فاشیستی و ناکارآمد باشند که خودشون دست بالارو داشته باشند.
  • majid IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    2 5
    آفرین روسیه