۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
قالی‌باف در ۷ پرده: تخریب‌چی رفت!

محافظه‌کاران با توجه به تفاوت سبد آرای رئیسی و قالی‌باف تقسیم کار کرده‌اند: رئیسی و ستادهایش شهرهای کوچک و روستاها و قالی‌باف و ستادهایش شهرهای بزرگ را جامعه هدف خود قرار داده تا موج رسانه‌ای و آتش‌تهیه احتمالی برای برنده ساختن محافظه‌کاران و نامزدشان که گفته‌اند برای باخت نیامده ایجاد کنند. آنها چنین پنداشته‌اند که این سه روز را برای ایجاد موجی جدید به منظور خنثی کردن موج حمایت خاتمی از روحانی و در صحنه نگه داشتن هواداران اختصاص داده‌اند. چرا؟ به این هفت بند نگاه کنید!

1- خبر ساده است! تخریب چی دوران سازندگی رفت! همانگونه که آن مرد رفت! گفته میشود آقای تخریب چی می خواست دانشگاه لوله سازی ایرانیان راه بیاندازد ولی ناکام ماند و برای همیشه رفت! همانگونه که آن مرد قبل از رفتنش دانشگاه ایرانیان راه انداخت و در آخرین روز دولتش نیز 16 ملیارد تومان پول نهاد ریاست جمهوری را به حساب آن دانشگاه ریخت ولی خوشبختانه بعدا" با حکم دادگاه به خزانه برگشت! اینکه او عقب کشید یا از میدان بیرون رفت و یا به نفع دیگری انصراف داد فرقی نمی کند. برای مردم خوب شد که او رفت!

2- بعد از کودتای 1299 رضا خان و دست‌اندازی او به املاک مردم و زیاده‌روی‌هایی که در عالم سیاست کرد و...روحانیت تصمیم گرفت دیگر به نظامی‌ها در سیاست و حکومت اعتماد نکند. نه نظامی بودن ضد ارزش است و نه نظامی بودن به لباس است. بلکه تربیت نظامی برای همان صحنه خوب است و نه عالم سیاست که مصالحه و رواداری نشانه بارز آن است. پس دخالت نظامی‌ها در عالم سیاست مذموم است و مردم ایران هم میانه خوبی با این کار ندارند و آموزه های حکومتی نیز دلالت بر آن دارد.

3- نامزد نظامی این دور از انتخابات ریاست جمهوری در قالب پیشقراول تخریب چی آمد. او به نظر میرسید مانند دیگر نامزد نظامی دو دهه اخیر این انتخابات به اخرين مرحله حيات سياسى خود رسیده و احتمالا" قصد دارد مجددا" لباس نظامی به تن کند و لذا به شدت انتحارى عمل کرد تا شاید قاطعیت نظامی اش او را نامزد وحید اردوگاه محافظه کاری کند. او با زبان بی زبانی گفت برای برنده شدن امده است! حالا به هر قیمتی که شده. اما نشان داد آمار و ارقام سرش نمیشود و نا سنجیده سخن گفت که اهل علم براشفتند! اصولا" گاز انبر عدد نمیشناسد و دنیای نظامیها بدلیل طبیعت کار آنها، بی چون و چراست و جامعه محل پرسش و پاسخ دقیق است و نه آدرس و آمار غلط دادن. اینکه شعار دموکرات آمریکائی و یا سخنان کلیدی یک اصلاحطلب در زمینه زل زدن و دروغ گفتن، توسط یک محافظه کار مصادره به مطلوب شود برای موج سواری و فرصتطلبی است و یک جنبه از کاریکاتور زندگی سیاسی این جماعت بی ریشه ! این مدلسازی آنقدر مضحک بود که معلوم نشد گوینده این جملات خود جزو کدام بخش از دوگانه ها است؟ نماینده چهار درصدی و دروغ گویان و یا بالعکس؟! اما مردم با عکس العملهای زیبای خود در دنیای مجازی و عالم واقع حوب قضاوت کردند و هیچیک از ترفندهای وی نگرفت! نه سند نشان دادنش و نه رطب و یابس بافتنش. آنقدر بد سابقه است که دو کلمه کلیدی گاز انبری و لوله کردن دانشجویان باعث نفرت عمومی به وی شده است و شعار یارانش که هم خوشگلی هم بوری حتما" رئیس جمهوری هم وی را به صندلی ریاست جمهوری نرساند!

4- این استعفای کمی زود هنگام و درحالی که وی در سفر رشت بود و اتفاقا" پوسترهای حمایتی و سردار دلهائی اش همزمان با خبر انصراف پخش شد نشان از دو نکته دارد: 1- خودش و مشاورانش سیاسی نیستند و از باخت برای بار سوم ترسیدند و 2- محافظه کاران متوجه شده اند که وضعشان خوب نیست و دنبال تجمیع امکانات افتاده اند. اگر چه به نظر میرسد قالی باف پس از مناظره سوم و پحش مستند بسیار سخیفی از وی به رده سوم نظرسنجی ها سقوط کرد اما بهر صورت با توجه به ظاهر متفاوت سبد رای وی و رئیسی که میتوانست باعث حضور وی تا انتها باشد تا همانگونه که امید داشتند انتخابات را به مرحله دوم بکشانند. گویا ترس وی از باخت سوم و یا هر دلیل دیگری باعث مخالفت او با این سناریو شد و روغن ریخته را نذر امامزاده کرد! الان اردوگاه محافظه کاری و بر اساس ضرب المثل چاقو دسته اش را نمیبرد همه می خواهند پشت سر رئیسی جمع شوند تا شاید کار را در همان دور اول تمام کنند. چه جوری اش معلوم نیست!

5- در شان جمهوری اسلامی و کشوری با سابقه تمدنی ایران نیست که افراد برای عقده گشائی نامزد ریاست جمهوری بشوند. البته در غیاب تحزب برای ساماندهی امور ناسامان و بی قواره جامعه با تشکیلات و علم سازمانها فرقی بین 1636 و 6 نفر نیست. آنها برای خنده می ایند و دستگاه تبلیغی کشور برای توجیه وجوب دستگاههای گزینشی پوشش رسانه ائی میدهد و غافل از اینکه اینها همه وهن نظام و موریانه ائی است که به تدریج عصای سلیمان را از درون تهی میکند. اینها نیز برای مچ گیری می ایند و اما دریغ از ارائه برنامه برای حل مشکلات و مسئولیت پذیری نسبت به رنج و درد مردم و پیشنهاد راه حل منطقی و اجرائی برای کاهش آلام آنها.

6- گام سوم اصلاح‌طلبان پاستوریزه کردن بهشت است برای اصلاح شورای شهر و پیچیدن طومار سردار نجومی و بازگرداندن وی به همانجا که تربیت شده تا برق تولید کند و یا چراغ قوه بسازد! اما اقای روحانی یک توضیح به مردم ایران بدهکار است. او باید به مردم بگوید: 1- با توجه به اخباری که در فضای مجازی و رسانه منتشر شده، پرونده سال 84 قالی باف چی بوده؟ و 2- چرا با چنین پرونده ائی به وی اجازه داده شده است 12 سال بر صندلی در بهشت! تکیه بزند و اینهمه فساد در تهران و طبیعتا" در کشور بوجود اورد. اختلاف نامزدهای این دور از انتخابات نه املاک و حقوقی نجومی که گوارای وجود خورندگان بله جدال بین زندگی و مرگ مردم است.

7- اگر شما به‌جای نویسنده بودید کدام‌یک از تیترهای زیر را برای این یاداشت انتخاب می‌کردید و یا در این بند آن‌را شرح و بسط می‌دادید؟
یخچال‌ها خالی می‌ماند یا با شاخ‌نبات و پارچه سبز پر می‌شود؟!
ستون تقویتی محافظه‌کاران فرو ریخت و نامزد پوششی نقاب از چهره برداشت!
تیم اینده مدیریتی آستان قدس ناکامان ریاست‌جهوری دوازدهم است تا سه نفری هر کاری خواستند بکنند!
چاقو دسته خودش را نمی‌برد: محمدباقر رئیسی‌نژاد
هزینه‌های ستادها چی شد؟ با 3 ملیون تومان در حساب پرداخت می‌شود؟
گام سوم اصلاح‌طلبان، پاستوریزه کردن بهشت است!

کد خبر 665914

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    من فکر کنم قالیباف شارزش تموم شد چون هرچی داشت روز اول گفت و چیزی برای ارایه نداشت .
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      133 9
      شارژش شایدم پولاش بنده خدا مگه حساب بانکی کل خانوادشو ندیدی
    • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      50 5
      بنرهایی که توی خیابونای تهران زده خیلی بیشتر از پولی که توی حساب بانکی خودش و خانواده اش هست حکایت دارد. قضیه چیه؟
  • sina heidary DE ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    قالی باف روغن ریخته را نذر امامزاده کرد در جواب سؤال 7
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      55 4
      شمع ريخته اي نذر امام زاده اي شد. آبروي رفته اي فداي آينده اي مبهم شد ولي معادله اي چند مجهولي حل شد. عمل انقلابي يعني يا معاون اولي يا نايب توليتي.
    • شمس تبریزی IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      4 5
      اون بی نام آخر، میخواستم عرض کنم که این مطلب مربوط به توییت شارلاتان و شیاد اطلاعاتی یعنی ....است. متاسفانه هوش اطلاعاتی هم نداره و صرفا با استفاده از رانت وارد تشکیلات اطلاعات شد. و استعداد عجیبی در دروغ پردازی دارد. از اونهایی است که اگر جلوی دستم باشه یه دونه کشیده میذارم زیر گوش اش. در عکسهای زیادی هم دیدم که داره در گوش روحانی زمزمه میکنه. دروغگویی های شیخ حسن از تعلیمات همین....ست.
  • ابراهیم شکاری A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    90 5
    با سلام. ضمن تشکر از جناب آقای تاجیک عزیز به اعتقاد حقیر حضرتعالی جان کلام را فرمودید. اما،، ستون تقویتی محافظه کاران فرو ریخت و نامزد پوششی نقاب از چهره برداشت هم مناسبه.
  • سید علی A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    البته او بخوبی این موضوع را درک کرده بود که 4 درصدیها برای تخریبش چنین مقالاتی خواهند نوشت
    • رضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      من موندم این 4 ها چقدر زیادند.
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      24 67
      خب مگه ندیدی یه دونه لوکوموتیو دهها واگن را به دنبال خودش میکشه؟ شما خودتون در همین نظرسنجی خبرآنلاین دیدید که در مناظره اول او حداکثر 7 درصد رای داشت. جهانگیری که به تلویح از خاتمی صحبت کرد حدود 70 درصد رای داشت. بعد روحانی هم از جهانگیری یادگرفت و به او گفت خاموش باش خودم بلدم چی بگم. در مناظره دوم گفت استاد شجریان و یهو فردا رایش در خبرآنلاین شد 70 درصد. این اسم شجریان چها که نمی کنه. خخخخخ. قبل مناظره سوم هم روحانی گفت دیوارکشی تو پیاده رو و دیدیم رای اش بعد مناظره سوم هم حفظ شد. پس رای ایشان ناشی از 3 منبع است 1 خاتمی2 دیوار پیاده رو 3 شجریان. به نظرم خیلی بیشتر از 4درصد، شجریان و خاتمی را دوست دارند و از دیوار پیاده رو هم متنفرند. منبع رای همینهاست. اما خیال کنی برنامه دارند. خیر
    • اردلان IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      62 4
      انصافا تا حالا از خودتون پرسیدید این عدد چهار درصد را از کدام منبع استخراج کرده؟چهاردرصد از مردم؟ یا چهار درصد از دولتی ها ؟ یا چهار درصد از وابستگان نهادها؟چهار درصد از مجلسی ها و شورای شهر و وزرا ؟این چهاردرصد با خانواده هاشون چهار درصدند یا به تنهایی ؟ افرادی مثل آقای صادق محصولی هم جزو چهار درصد است یا 96 درصد؟مدیران و مسئولان هولدینگ های وابسته به نهادها مثل س.ش.رصاحب نمایندگی خودروی معروف آلمانییا ب.مصاحب اون ساختمان که آتش گرفت یا آ.ق در خراسانیا م.ص.ا و..... جزو 96 درصدند؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    90 5
    خالی بای خخخ
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    96 12
    قالیباف برای مهارموج خاتمی انصراف داد اما هنوز موج جهانگیری باقیست
    • بی نام GB ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      90 8
      کامنتهای شمس تبریزی ناشی از استیصال و هذیان گویی است. صبح تا شب پای کامپیوتر به این و آن می پرد و لا طاعلات می نویسد.
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      13 62
      لاطائلات درست است و نه لاطاعلات. اسمت چیست؟ مگر نمیدانی دکتر روحانی از منتقد بی شناسنامه و بی سواد خوش اش نمی آید؟ املایت را درست کن و اسم هم برای خودت انتخاب کن تا بتوانم بگویم شما حامی دکتر روحانی هستی
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      11 59
      دوست عزیز، دست پیش را گرفتی تا پس نیفتی. من مستاصل هستم یا اون کسی که شب انتخابات یارانه های قطع شده را وصل میکنه؟ مگه نگفتن منبع پرداخت نداریم؟ چه شد؟ مائده آسمانی نازل شد؟ افزایش یارانه های دهگهای پایین برای چه بود؟ من لا اقل اگر صبح تا شب پای رایانه نشستم حواسم هست که کی داره زیر آبی میره. وعده یارانه بیشتر به قول همین آقای دکتر پازوکی خبرآنلاین شارلاتانیسم اقتصادی است. چه شد که این طرفی ها هم شارلاتان اقتصادی شدن؟ لا اقل با نشستن پای رایانه میفهمم که همه شارلاتان هستن. نه اینکه مثل شما خیال کنم که یکی شارلاتان و دیگری فرشته است. وقت گذرانی پای دستگاه این فواید رو هم داره
    • آوا A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      29 4
      من که اصلا کامنتای شمس تبریزی رو نمیخونم هرجا اسمشو ببینم رد میشم چون ذره ای منطق تو حرفاش نیست. متاسفم برای خودم که همشهریشم. البته اگه واقعا تبریزی باشه.
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      4 3
      شمس تبریزی برنامه آقای رییسی دقیقا چیه؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      11 3
      شمس تبریزی شما بر اساس چه آماری و چطور با اطمینان میگی روحانی قافیه رو باخته بود؟من که هر موقع و هر جا حداقل در نظر سنجی ها دیدم روحانی با اختلاف اول بود.فرضت اشتباهه.نکته بعد اینکه اگر حرف از خاتمی زده نشون داده در عمل به نسبت رییسی و قالیباف به خاتمی نزدیک تره.خبر آنلاین خواهش میکنم چاپ کن
    • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      1 1
      شمس تبریزی شما در جایگاهی نیستی که میزان رضایت اصلاح طلبا از روحانی رو تعیین کنی و وقتی من میبینم وضعیت دانشگاه ها و آزادی بیان به مراتب در دوره روحانی بهتر شده مسلما برای من مهمه.مسلما دلیل حمایت آقای خاتمی از آقای روحانی بی دلیل نیست.خواهش میکنم با بازی با کلمات و تحلیل های خود ساخته از خودتون این حمایتو با نظریه پردازیهای خود ساخته خودتون زیر سوال نبرید.برای من روحانی در این چهار سال و افکارش با توجه به میزان نفوذی که داشت ستودنی بود.البته وزرایی که روحانی از میان اصلاح طلبان انتخاب کرد مسلما پیامهای مثبتی برای اصلاح طلبان داشت.خواهش میکنم با در حاشیه حرف زدن حمایت هایی که واضح و اظهر من الشمس هست رو زیر سوال نبرید.
  • شمس تبریزی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    7 53
    اصلاح طلبان میخواهند بهشت را پاستوریزه کنند؟ با کدام تخصص؟ آقای تاجیک، من که لیست هیچ یک از طرفها را ندیدم. به نظرم آدم حسابی هر دو لیست همین جلال ملکی است که تخصص اش به درد شورای شهر میخوره. اما شنیدم ماما هم در این لیست هست. آخه ماما را برای چی آوردن در لیست. شما باید متخصص زنان و زایمان را بیاورید. ماما فقط زایمان طبیعی میکند و متخصص زنان رستم زایی تهران را هم بلد است. شیر کارخانه اصولگرایی و اصلاح طلبی چه فرقی با هم دارن؟ اصولگراها به شکل سنتی شیر را از پستان گاو می دوشند و البته آب هم درونش میریزند. اما شما شیرخشک را درونش روغن پالم می ریزید و به اسم شیرهای سوسولی فرادما به خورد ما می دهید. کدوم پاستوریزه قربان؟؟
  • شمس تبریزی 1 IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    8 39
    اولا معلوم نیست که چرا جناب تاجیک مرتب از واژه محافظه کار استفاده می کنند. این واژه ترجمه کانسروتیو است و به عقیده حقیر غلط اندازه است. به اصطلاح غربی ها به این تعبیر می گویند فالس فلگ ترم. شما چرا از واژه ی گویای پرینسیپلیست که مورد استفاده ی نویسندگان منصف غربی است استفاده نفرمودید؟ این واژه به معنی واقعی کلمه ترجمه اصولگراست. در جای دیگر فرموده اید « تخریب چی دوران سازندگی رفت». همانطوری که می دانیم دوران سازندگی به دورانی که از سال 1368 آغاز گردید و تا سال 1976 به طول انجامید اطلاق می شود. با نظر به تعریف دوران سازندگی، خیال میکنم اصطلاح تخریب چی دوران سازندگی از القاب انحصاری اکبرخان پونز نویسنده شهیر «کتاب عالیجناب سرخپوش و عالیجنابان خاکستری» باشد.
    • تاجیک A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      22 6
      سلام. امیدوارم خوب باشید. ممنون از نکته شما. من با عنایت و تجربه و دانش سیاسی خود و عمدا" و برای گزندگی و بار ارزشی منفی دادن به رقیب و صد البته نه توهین لغت محافظه کار را برای گروه مقابل اصلاحطلبان بکار میبرم. فکر میکنم دیگران اشتباه میکنند که لغت اصولگرا بکار میبرند. زیرا: 1 اصولگرا جریان اصلاحطلبی است که به ریشه های انقلاب و تاسیس این نظام معتقد است و می خواهد انحراف را اصلاح کند. یعنی دستگاه مختصاتی بنام اصول باشد تا معیار انحراف برای اصلاح باشد. 2 گروه مقابل اصلاحطلبان با توجه فلسفه سیاسی و عملکردشان طبع محافظه کاری دارند و با تغییر مخالف و حتی با استباط هم مشکل دارند و یا نمی توانند و یا سخت تصمیم میگیرند و بقول شما انعطافشان کم است و خشک هستند. ببخشید و خدانگهدارتان
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      6 15
      خب جناب تاجیک، آن به تعبیر شما محافظه کاران هم که به ریشه های انقلاب و تاسیس آن معتقدند. آنها هم می گویند بعد رحلت امام انحراف اتفاق افتاده و می خواهند آن انحراف را اصلاح کنند. یعنی آنها هم اصلاح طلب هستند؟ مرحوم خزعلی بعد انتخاب خاتمی گفت انقلاب آبله مرغان گرفته. خب ایشان هم میخواست انحراف آبله مرغانی را از بین ببره. یعنی قبول دارید ایشان هم اصلاح طلب بوده؟ خب بحث بر سر اینه که آن چیزی را که شما می گویید انحراف، طرف مقابل میگه صراط مستقیم و آن چیزی را که او می گوید صراط مستقیم شما می فرمایید انحراف. خب شما هم به نوعی دارید در مقابل اصلاح آن کژی که او اشاره میکند مقاومت میکنید و اصرار بر تدام آن دارید. این اصرار شما نشان خوی محافظه کاری نیست؟
  • شمس تبریزی 2 IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    9 34
    ثانیا فرض میکنم که فرمایش شما درست باشد. آیا وقتی سردار سازندگی یا به تعبیر اصلاح طلبان، امیرکبیر از دنیا می روند دیگر نیازی به تیغ علیخان دلاک است. پس چرا نباید برود؟ فرموده اید آقای تخریب چی می خواست « دانشگاه لوله سازی ایرانیان» راه بیندازد. جناب تاجیک، دانشگاه لوله سازی راه انداختن ایراد دارد اما پالایشگاه کرسنت سازی ایراد ندارد؟ باباجان، من که منتقد قالیباف بودم اما خداوکیلی شما باور دارید که او دنبال لوله سازی بوده؟ اصلا فرض میکنیم او میخواسته لوله کند، اما آقای روحانی امثال مرا به درک حواله دادند و گفتند آنجا گرم است و ما هم لرز نمی کنیم. به نظرتان درک بهتر است یا کارخانه لوله سازی؟
    • رضا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      40 5
      با مولوی نسبتی نداری
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    32 6
    جناب شمس فعلا شما به روش اصولگرایی .... رو مصرف کن مانند زمان قدیم تا وقتت برسه
  • شمس تبریزی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    7 37
    فرموده اید «بعد از کودتای 1299 رضا خان و دست‌اندازی او به املاک مردم و زیاده‌روی‌هایی که در عالم سیاست کرد و...روحانیت تصمیم گرفت دیگر به نظامی‌ها در سیاست و حکومت اعتماد نکند». راستش شاهنشاه آریامهر لقبش بزرگ ارتشتاران ایران بود. ایشان 37 سال بعد از باباجان میرپنجش حکومت کرد و آخوندهای درباری هم از ایشان حمایت کردن. چطور می فرمایید بعد رضاخان قضیه تمام شد؟ البته این را هم بگویم که من سپاهی ها را نظامی به آن معنا نمیدانم. در پادگان ارتش اگر با آداب سلام نظامی به مافوق ندی توبیخ میشی. سپاهی ها کجا اینطوری هستن؟ اگه اشتباه نکنم همین قالیباف موقع سقوط هواپیمای سی 130 ارتش سوار موتور شد و رفت محل حادثه.تیمساران اهل این حرفها نیستن و کلی باید جلویشان پیشفنگ و پافنگ کرد تا تشریف ببرند منطقه عملیات
  • شمس تبریزی 3 IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    7 34
    جناب تاجیک، دکتر نوبری سفیر سابق ایران در شوروی که خودش هم در ستاد موسوی بوده میگه «آقای روحانی در سال 92 وعده اش مذاکرات هسته ای برای بهبود اوضاع اقتصادی بود. ایشان اصلا بحث رفع خطر جنگ را در آن زمان مطرح نکرده بوده و چنین موضوعی اصلا مطرح بنوده. منتها حالا که ناکامی در اوضاع اقتصادی پیش آمده می گویند خطر جنگ را رفع کردیم». صحبتهای ایشان نقل به مضمون بود. آقا شما گفتید چرخ سانتریفیوژ نچرخد تا چرخ زندگی مردم بچرخد. حالا می فرمایید چرخ تانکها از کار افتاد؟ آقاجان، اصلا تانک اینها شنی نداشت که بخواد عملیات کنه. متخصص از کار انداختن تانکها امثال سردار دهقان است.چه جوری؟ گفت غلط زیادی کنی جز مکه و مدینه بقیه عربستان میره روهوا. تانکها اینطوری از کار می افتن نه با نشستن سر میز مذاکره
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    43 5
    این داداشمون چیزی میزنه؟
  • سمندون A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    41 6
    شمس تبریزی بیکاری هم عالمی دارد خوش به حالت
  • mohamad DE ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    32 6
    آقای قالیباف صداقت شما برای مردم اثبات شد .دولت دروغگو بذارید اسم دولتتونو نه دولت مردم یا کرامت
  • شمس تبریزی 4 IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    7 36
    با عمده مطالبی که در بند 5 فرمودید موافقم. اما درباره خط آخر عرض میکنم که رییسی یک برنامه در فایل 113 صفحه ای داده و من بخش سیاست خارجی اش را خواندم و پسندیدم. برنامه عملیاتی سیاست خارجی ایشان سه محور دارد «.1 امنیت از موضع اقتدار2 صلح از موضع قدرت3 مذا کره و دیپلماسی از موضع عزت و منفعت». ضمنا ایشان قرار نیست چک برجام را پاره کنه. ایشان قراره چک را وصول کنه.آقای تاجیک،شما در مقابل کسی که چک بلا محل برای شما میکشه چه میکنید؟ظریف مذاکره کرده و چک هم گرفته. دمش گرم اما ایشان تیتیش مامانی هستن و نمیتوانند چک را به اجرا بگذارند.باید چک برگشت خورده را بدن دست آقا سید تا ایشان وصول کند. میخواهم 7 بند مربوط به برجام را در سیاست خارجی رییسی برایتان بنویسم
    • باران ورسانی CA ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      18 6
      مگه ایشون شرخر هستند که کارشون چک نقد کردنه؟
  • شمس تبریزی 5 IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    5 30
    1ما برجام را به مسیر اصلی آن بازخواهیم گرداند2اجازه نمی دهیم برجام به ابزار زیاده خواهی و باج گیری از ملت ایران تبدیل شود3اجرای برجام را به نحوی مدیریت می کنیم که انجام تعهداتمان با گرفتن حق مان برابری کند و متوازن شود.4بر هر طرف یا طرف هایی که برجام را نقض کند هزینه های مازادتحمیل می کنیم5به دشمنان مردم ایران و کشور اجازه نمی دهیم که همزمان هم مسیر «تعامل » و هم مسیر «فشار » را پیش ببرند.6 سیاست «تعامل و فشار ی »که مردم تا کنون شاهد آن بوده اند یک بازی «بردباخت » برای ملت ما رقم زده است؛ ما این مسیر را به نفع مردممان باز می گردانیم.7نحوه اجرا و پیشبرد برجام تحمیل شدنی و حقوق مردم ایران خوردنی نیست. خب اینها که اصولی هستند که نشان میده که قصد پاره کردن برجام در میان نیست.
  • شمس تبریزی 6 IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 30
    در حوزه سیاست منطقه ای برنامه سیاست خارجی ایشان مبتنی بر 8 بنده است. 1نفوذ منطق های ایران ضامن امنیت و رفاه کشور و مردم ما بوده و فداکار یهای فرزندان این ملت در آن سوی مرزها برای آسایش امروز و فردای این سرزمین است.2قدرت بازدارندگی ایران اعم از موشکی قابل مذاکره نیست. یعنی برجام 2 و 3 و .. را دنبالش نیست و البته این به معنی پاره کردن برجام 1 هم نیست.3صلح، ثبات و همزیستی پایدار در منطقه ما در سایه انسجام ملت و قدرت نیروهای مسلح ما بدست می آید.4سالهای قبل از برجام، این دستاوردهای بزرگ دفاع هشت ساله بودکه با قدرت بازدارندگی و حضور مؤثر منطق های خود از تهدیدات خارجی اعتبارزدایی کرد و آمریکا و غرب را سر عقل و میز مذاکره آورد.5این حضور مردم و قدرت و نفوذ ثبات ساز ایران در منطقه بوده که سالهاست
  • شمس تبریزی 7 IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 32
    سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته و دشمن را از قلمروهای ما دور نگه داشته است؛ اکنون این گسترش نفوذ معنوی و سیاسی همیاری جویانه در منطقه است که صلح و ثبات را در مقابل هجمه بی امان غرب و صهیونیزم همچنان حفظ کرده است.6نفوذ و حضور منطق های ایران مهمترین عامل دره مکوبی تروریسم تکفیری و آزاد سازی سرنوش تساز شهرهای بزرگی همچون «حلب و موصل» بوده که همواره مورد استقبال و حمایت همسایگان و مل تهای منطقه بوده است.7توانمند یهای اساسی منطق های ایران در نقش ظرفیتی برای همکار یها و ترتیبات دست هجمعی امنیت منطق های است، در عین حال در مقابل دشمن یهای راهبردی و ائتلاف سازیهای خصومت آمیز سدی نفوذناپذیر است.8ما هر دست دوستی برای همکار یهای منطق های و امنیت دسته جمعی را به گرمی میفشاریم و در راستای صلح و ثبات
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      13 6
      اگه برخي دوستان آگاه بخواهند جواب شما را در موارد ٧، ٨ ،٩ بدهند به خاطر مسائل امنيت ملي نميشه و منتشر هم نخواهد شد و به همين بسنده ميشه كه بحث سوريه و خاورميانه پيچيده تر از نوشته هاي سطحي شماست . در ضمن با وجود تاييد وقاحت قاليباف و رد شدن از خطوط قرمز و در جاهايي طعنه زدن به امنيت اجتماعي و ملي و همچنين توهين به شأن رياست جمهور مستقر كه خطرناك است ، با بخشهايي از مقاله فوق درباره نيروهاي نظامي مخالفم . فكر كنم نويسنده فردا از بخشهايي از نوشته خود پشيمان بشود . والسلام
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      4 22
      از نوشته شما درباره سوریه چیزی نفهمیدم. مطلبتان را بنویسید تا بدانم دارید درباره چه صحبت میکنید. نقش ایران در سوریه و عراق غیرقابل انکار است. بسیار هم مهم است. من نمی گویم. خود آمریکایی ها می گویند و من از آنها یادگرفتم که نقش ما چیست. شما هم اگر مطلبی دارید بنویسید و نگران امنیت ملی نباشید. امنیت کشور با کامنتهای من و شما مورد تهدید قرار نمیگیره. اون کسی که داره کامنتهای من و شما را میخوانه خودش میداند که چه چیز قابل انتشار نیست. شما بنویس اگر قابل انتشار نباشد ایشان خواهد گفت قابل انتشار نیست
  • شمس تبریزی 8 IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 26
    منطق های از آن استقبال میکنیم. در این برنامه نوشته شده «دورانی که کشورها موضع تخاصم راهبردی علیه ایران اتخاذ کنند و یا به فضای ایران هراسی و اسلام هراسی به طور مستقیم و غیر مستقیم دامن بزنند و همزمان از منافع ناشی از تعاملات اقتصادی با ایران بهره مند شوند به سر آمده است؛جمهوری اسلامی ایران دیگر کشوری برای سواری رایگان دیگران نخواهد شد». قسمت داخل گیومه را به دقت بخوانید. من یک ماه پیش در زمان حمله آمریکا به خان شیخون همین را نوشتم. گفتم ترکیه از تعاملات اقتصادی با ایران بهره مند میشه و در عین حال فضای ایران هراسی را دامن میزنه. عربستان هم همینطور. اصلا این قسمت برنامه رییسی از کامنتهای من کپی برداری شده. خخخخخ. خب بد میگه؟ دوران سواری دادن به ترکیه و عربستان و بقیه .... منطقه تمامه.
  • شمس تبریزی 9 IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 30
    آقای اردوغان، باید بداند که یکی میده و یکی میگیره. نمی شود تو خون جوان ایرانی را در سوریه بریزی و بعد هم از دلارهای ایران بهرمند بشی. حاج آقا رییسی سیاستش اینه که به مفت خوری های اردوغان و سلمان پایان بده. عین پوتین. هواپیمای پوتین را زدن و پوتین هم گفت واردات از ترکیه ممنوع و البته رجب هم به غلط کردن افتاد و پوتین بخشیدش و او دیگر از این غلطها نمیکنه. آقای تاجیک این یعنی دیپلماسی. نه اینکه هی اون پدرسوخته بازی دربیاره و ما هم بگیم ما دنبال تعاملیم. خب در همین سیاست خارجی شما میبینید رییسی برنامه داره. برای چه می گویید بی برنامه است؟ خیال کردید حاج آقا رییسی مثل اون یارو با سد معبری ها کار میکنه؟ نخیر. ایشان حاج آقای رییسی هستن آقای دکتر
    • اردلان IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      26 3
      همین پوتین مسلمان های چچن را آنچنان سرکوب کرد که یا منفعل شدند ویا به تندروهای داعشی تبدیل شدند اونوقت ما از سیاست های او حظ میبریم . فقط یمن و سوریه و بحرین مسلمان داره؟
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      7 14
      اردلان عزیز، من از تمام سیاست های پوتین تعریف نکردم. موردی را که عرض کردم مشخص بود. با این حال می گویم که به نظرمن تندروی در خون اسلامگراهای چچنی هست. جزو تعلیمات مذهبی شان است و پوتین هم این را میدانست. او یا باید با استقلال چچن موافقت میکرد و یا راهی جز سرکوب نبود. شما میبینید برادران سارنایف که در ماراتون بوستون بمبگذاری کردند هم چچنی بودند. آمریکایی ها به این دو برادر کم محبت نکردند و این دو نامرد جواب محبتهای آمریکایی ها را آنطوری دادند. اسلامگراها یک خصلت مشترک دارندو آن هم این است که اگر فرصتی برای قدرت نمایی پیدا کنند حتی صاحبشان را هم گاز میگیرند.
    • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      5 2
      تندروي در خون مردم چچن است؟ يعني مردم چچن از عزل تا به امروز تندرو زاده شدن؟ خب اين تفكر با تفكر تندروهاي غربي كه ميگن كل مسلمانان تندرو و تروريست هستن چه فرقي دارد؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      5 2
      برادر شمس ما كه تا ديروز اعتقاد داشتيم كه تحريم يك عمل ضد بشري و قرون وسطايي است كه أمريكا عليه ديگر كشورها استفاده ميكنه حالا چطور شد براي تحريم روسيه عليه تركيه ذوق كردي و نشانه قدرت پوتين ميدوني؟ تحريم از طرف امريكا ضد بشريه تحريم از طرف روسيه حقوق بشري؟
    • اردلان IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      2 5
      دوست عزیز من قانع شدم .منطقی و واضح بود سپاسگزارم
    • بی نام RO ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      2 1
      دوست عزيز برادر شمس امريكا هم بعد از گروگان گيري تحريم عليه ايران رو شروع كرد خب اونا هم ميگن ديپلمات هاي ما رو گروگان گرفته بودن تحريم نميكرديم؟ دوم اينكه درمورد دارو اول از اينكه روسيه صنعت داروسازي نداشت كه بخواد تحريم كنه ولي تا دلت بخواد صنعت ساخت نوشيدني غير مجاز داره، سوم اينكه دارو تحريم نبود به دليل بالا رفتن قيمت ارز و بسته شدن سوئيفت واردات دارو به مشكل خورده بود، مردم امروز هوشيار نباشن دولت كار و كرامت جناب رئيسي همون خاطرات رو براشون زنده ميكنه
    • بی نام RO ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      1 1
      درضمن از اين ديد نگاه كن كه دولت روسيه و تركيه با تمام اختلافات اساسي با اينكه تركيه هواپيما روسيه رو زد و ترور سفير روسيه تو تركيه نشستن سر ميز مذاكره و اختلافات رو حل كردن ولي بعضي دوستان كه امروز در ستاد آقاي رئيسي هستن فقط بلد بودن در مذاكرات شعار بدن و انشا بخونن و براي ملت تحريم جديد سوغات بيارن
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      دوست عزیز، آمریکایی ها تحریم کردن چون ما گروگان گیری کرده بودیم؟ خب آمریکایی ها شاه را که دستش به خون هزاران جوان ایرانی آلوده بود وارد آمریکا کردن و به ایران هم تحویل ندادن تا محاکمه بشه. آمریکا 25 سال از سال 1332 تا 57 در ایران جنایت کرده بود و همه اینها جمع شد و مختصری از آن را ایران در قضیه اشغالگری تلافی کرد. شما چرا این طرف را نمیبینی؟ شما باید ببینی گروگان گیری ابتدا به ساکن انجام شد یا در واکنش به جنایات آمریکا در ایران. فرض کن جلیلی در مذاکرات انشا خونده. بنده هم عرض میکنم که ظریف در مذاکرات دیکته نوشته. واقعا هم دیکته بوده. هیچ آدم عاقلی نمیاد قلب راکتوری را که بالای 90 درصد پیشرفت داشته بتون ریزی کنه مگر اینکه بهش دیکته کرده باشن.
  • کامران GB ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    7 25
    سلام جناب دکتر تاجیک چند وقتی‌ بود که مطالبتون رو نخونده بودم. تحلیل‌هاتون رو در زمینه خارجه همیشه قوی و با معنی‌ و منطقی‌ میدیدم و استفاده می‌کردم. ولی‌ از این مطلب خیلی‌ متعجب شدم واقعا خودتون نوشتید؟ تحلیل نبود بیشتر شبیه نوشته‌های طنز آقای شکیبا بود ولی‌ با طنازی کمتر با چاشنی‌ توهین. من هم از برخورد بد آقای قالیباف در این دوره بسیار ناراحت و متاسف شدم ولی‌ اصلا انتظار همچنین نوشته‌یی رو از شما نداشتم. حقیقتش الان بیشتر ترس دارم، ترسم از اینه که انتخابات انسانی‌ شریف و متخصصی مثل شما رو وادار به نوشتن چنین مطلبی کرده وای به حال دیگران که نه در اخلاق نه در تخصص نه در انصاف هم تراز شما هستند. انشالله که این نوشته شما نبوده. با احترام کامران
    • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      9 0
      سلام. امیدوارم خوب باشید. ممنونم از نظر شما. جنابعالی لطف دارید و ببخشید در این یاداشت نتوانستم محتوائی و یا شکلی نظر شما را تامین کنم. چون 2 نفر با شما موافق و 6 نفر مخالف هستند و اگر این 9 نفر را یک جامعه اماری بدانیم نظر شما تا حدی در اقلیت مطلق است ولی ممکن است تغییر کند. البته ربطی به انتخابات ندارد و این نوشته هم نظرات خود من هست و به ان اعتقاد دارم. ممنون میشوم اگر وقت دارید تحلیلی و بصورت ریز نقد و نقطه نظراتتان را بفرمائید. در غیر اینصورت نکاتی که به نظر شما درست نیست را ذکر کنید. البته ممکن است هر یک از ما از زاویه ائی و با اطلاعاتی که داریم مسئله را ببینیم و یا گرایش سیاسیمان در دیدگاهمان تاثیر بگذارد. بهر صورت باز ممنونم و استفاده میکنم. خدانگهدارتان
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      5 20
      جنابعالی که از طرفداران پروپا قرص رجب اردوغان هستید. چطور از پاچه ورمالیدگی و لمپنیسم اردوغانی ناراحت نشدید و از قالیباف ناراحت شدید؟
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      6 19
      این را هم بگویم قالیباف حرفهای درستی زد هر چند که به خودش هم ایرادهایی وارد بود. اما او به نظر من بداخلاقی نکرد. بالاخره براش زور داشت که ببینه اون روزی که او در جبهه بوده فلانی دنبال بز خری زمین مصادره ای بوده
    • اردلان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      8 0
      بزخری زمین مصادره ای .برای دو نفر که هر یک نزدیک 30سال در رده های بالای حکومت مشغول بکار بودند اگر واقعا رانت خوار وفاسد بودند به نظر شما نبایستی بیشتر از اینها ازشون سند رو میشد .اونهم یکی زمین معوض یکی دیگه هم زمین به نرخ روز .قبول کنید به شخص این دونفر هر اتهامی بچسبه فساد ومال مردم خوری رونمیشه قبول کرد اونهم با امکانات آقای قالیباف که پرونده های سی و هشت سال گذشته روشخم زد نتونست چیزی پیدا کنه.
    • غیر روشنفکر نما IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      4 2
      شمس تبریزی در مورد زمینی که روحانی هم توضیح داد و در خبر آنلاین هم در موردش توضیح داده شده حرفای خودتو در جوابش میزنی؟تو چطور با اطمینان اینطور تهمت میزنی؟بعد الان در مستندات و حرفای کاندیداها روحانی بیشتر از همه در مورد امام رضا ع حرف میزنه؟تو مستند و حرفای کاندیداهارو ببین.روحانی اکثر برنامه ها و حرفاش از امام رضا ع حرف میزنه؟حالا یه چند مورد معدود مثال میزنی مثلا یک بار لباس خدام پوشیدن وزیر امور خارجه اون هم یک بار و بعد مقایسه میکنی؟اگر قرار بود روحانی از این چیزا سوءاستفاده کنه هر بار تو حرفاش و مستندش در تلویزیون از امام رضا میگفت.واقعا چه مقایسه های بی ربطی میکنی.خبر آنلاین خواهش میکنم چاپ کن.
    • شمس تبریزی A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      دوست عزیز روشنفکر، مایل نیستم درباره این کامنت شما پاسخی بنویسم. اجازه بده به گذشته ی هیچ یک دیگر کاری نداشته باشیم. حرف درباره همه زیاد است. حالا به هر دلیلی خدا فعلا ستارالعیوب بوده. پس بذار ما هم پرده دری نکنیم. من حرف زیاد دارم که که در این رابطه بنویسم اما مایل نیستم چیزی بگویم. الان من یک چیزی میگویم و شما پاسخ دیگری میدهی و این تسلسل پیدا میکنه و درست هم نیست. شما می گویی من تهمت میزنم. باشه اما می گویم که آقای روحانی هم به رییسی تهمت زد. این به اون در. خدانگهدارت
    • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      البته انتظار داشتم آقای رییسی هم در اون موارد توضیح میداد و یا در سایتای همفکر با شما توضیح داده میشد.
  • شمس تبریزی 10 IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 34
    دکتر ظریف می رفت مذاکره کنه، جان کری پدرسوخته خودکار پرت می کرد طرفش اما اسم ابراهیم رییس السادات که به میون میاد دونالد ترامپ خودش را خراب میکنه جناب تاجیک. مگه جرات داره بگه چک برجام را نقد نمیکنم؟ مادر نزاییده توی آمریکا کسی رو که بتونه جلوی ابراهیم رییس السادات وایسه. خیال کرده اید او مثل بی بی فلاخن داوود را دارد؟ نه قربان. او ذوالفقار دارد و تسمه فلاخن بی بی را پاره میکند و چک برجام را وصول میکند جناب تاجیک.
    • بابایی میانالی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      24 8
      با سلام ،این اقای ابراهیم رئیسی قبلا همان معاون اول قوه قضائی بوده .چرا تو همان 8سال احمدی نژد نتوانست بت فساد و بشکنه ،2000میلیارد را آ مریکائیها سال 87 خوردند و اقایان خاوری ها چکار کردند چقدر خوردند وبردند اگه این اقا بت شکن بوده چه جای بهتر از قوه قضائیه از1000میلیارد امام رضا:ع: چه خبر
    • اردلان IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      18 3
      خدا بیامرزدش یاد داداش بزرگه فیصر افتادم . دقیقا اینجوری حرف میزد
    • شمس تبریزی 1 IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      6 18
      در سال 87 دولت ایران 2 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را خریداری کرد. پس 2 میلیارد بود و نه 2000 میلیارد دلار. چرا عادت دارید ارقام را ضربدر 1000 کنید؟ خریداری آن اوراق فساد نبود بلکه خریت بود و خریت دولت وقت ربطی به رییسی که در قوه قضاییه بود ندارد. و اما خاوری. ایشان در سال 84 از نامزدی آقای هاشمی حمایت کرد و در دوران جناب خاتمی مدیر عامل بانک سپه بود. کمااینکه بابک زنجانی هم پشت خودش را در زمانی که راننده مرحوم نوربخش بود بست. این را از آنهایی بپرسید که دزد را وارد سیستم میکنند و او به خاطر حق آب و گل داشتن، حتی با تغییر رییس دولت هم باقی میماند. چون از بیرون توصیه های زیادی میکنند. چرا نمی گویی در زمان چه کسی خاوری رییس بانک سپه بود؟ چرا نمی گویی حامی رییس جمهوری کی بود؟
    • شمس تبریزی 2 IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      7 15
      دزد را وارد دولت می کنند و بعد هم می گویند ذخیره نظام. بعد شما توقع دارید قوه قضاییه او را بگیرد؟ قوه قضاییه جلوی چند نفر را بگیره؟ ساختار دزدپرور باید تغییر کنه. مگر ندیدی رییسی در مناظره چه گفت؟ گفت آقای فلانی معاون اول و دادستان آمدن دفتر شما و شما موافقت نکردید که پرونده فلانی پیگیری شود. احمدی نژاد می گوید پرونده معاون اولم اگر بررسی بشه چنین و چنان میکنم. خب با پاچه ورمالیدگی حاشیه امن درست میکنند. 10 سال در بازرسی کل کشور بوده و ساختار دزدپرور را میشناسه. میبیند با تغییر این ساختار میتونه مانع ورود دزد بشه. چون قوه قضاییه نمیتونه هی دنبال دزد باشه و از آن طرف هم قوه دیگر دزد تولید کنه. رییسی همان اول دزد استان قدس را گرفت. طرف اومد تهران و سندیکای دزدها فراریش داد. تقصیر رییسی نبود
    • مولانا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      7 17
      خسته نباشی برادر خدا قوت قهرمان واقعا لذت بردم از این همه تحلیل های چندجانبه شما کاش از ظرفیت های شما هم در دولت آقای رئیسی استفاده میشد، من فقط به عشق خواندن مطالب شما به این سایت سر میزنم از سرمایه های نهان خبرآنلاین هستید..در پناه حق
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      3 2
      شمس تبریزی واقعا اینطور از دولت قبل هم انتقاد میکنی به نظرت الان اگر نگیم همه ولی اکثر وزرای دولت احمدی نژاد از کی حمایت میکنند؟چه کسانی با چه افکاری در ستاد رییسی حضور فعال دارن؟هیچ ارتباطی بین هیچ فردی از دولت احمدی نژاد با ستاد رییسی وجود نداره؟نکته بعد اینکه آقای رییسی که گاهی در مورد فراجناحی بودن حرف میزنه در عمل چند درصد اعضای فعال ستادش مثلا از اصلاح طلباست. ببین در دولت آقای روحانی چند وزیر حتی از بین اصولگرایانن.شمس تبریزی تو نمیتونی چیزی که اظهر من الشمس هست و بسیاری از افراد میدونن با نظریه پردازی یکسویه و بازی با کلمات جور دیگه ای نشون بدی.من در حوزه سلامت در حوزه کشاورزی در حوزه محیط زیست در حوزه حتی صنعت بر خلاف نظر بعضیا با توجه به مشکلاتی که داشت در کل خوب و روبه جلو دیدم
    • غیر روشنفکر نما IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      3 3
      شمس تبریزی اول اینکه اگر ایشون در آمار اشتباه کرد دلیل بر حقانیت حرف تو نیست و مساله به راحتی پاک نمیشه.نکته بعد اینکه تو از کجا به این نتیجه رسیدی که بابک زنجانی پشت خودشو وقتی راننده نوربخش بود بست؟این آمارتو از کجا به دست آوردی؟نکته بعد اینکه انتظار داشتی مثلا در دولت خاتمی علم و غیب داشتن تا رفتار خاوریو چند سال بعد پیش بینی میکردن؟این چه استدلالیه که میگی اینطور هم با اطمینان؟رفتار خاوری چند سال بعد از دوره خاتمیو جوری به دوره خاتمی ربط میدی که انگار در دوره خاتمی باید همه دست اندرکاران علم و غیب داشتن که بعدها خاوری چه کارایی میخواد بکنه.متاسفانه تحلیل های شمس تبریزی اکثرا به شدت ضعیفه و به شدت هم در تحلیلاش با کلمات بازی میشه و مقایسهات اکثرا بی ربط و بعضا بر اساس فرض اشتباست.
    • شمس تبریزی A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      2 1
      فراموش کردم بگویم رییسی گفته من نماینده هر اصولگرا و اصلاح طلبی هستم که در خط آرمانهای انقلاب باشد. اینکه شما می گویید افراد با گرایش اصلاح طلبی در ستادش نیستند می گویم بستگی به این دارد که اصلاح طلب را چه کسی بدانی؟ شما در همان بالا ملاحظه کردید که جناب تاجیک درباره تعریف اصولگرایی و اصلاح طلبی چه فرمودند. به نظرم بعد از این همه سال ما در تعریف دقیق از اصلاح طلبی ناتوان بودیم. من اخبار ستاد رییسی را دنبال کردمم و دیدم در ستاد ایشان به روی همه باز است. حالا خود اصلاح طلبان دوست ندارند در ستاد ایشان فعالیت کنند تقصیر رییسی نیست. از طرفی احساس میکنم که بخشی از ترس اصولگراها و اصلاح طلبان از هم به خاطر عدم شناخت کافی از یکدیگر است. پس سعی کنیم خود را به طرف مقابل بیشتر معرفی کنیم
    • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      1 6
      شمس تبریزی متاسفانه اکثرا به شدت بی ربط جواب میدی.اول از همه شما گفتید چرا شما عادت دارید ارقام را ضربدر ۱۰۰۰ کنید.نوشته یک نفر را تعمیم دادید به چند نفر و از کلمه عادت هم استفاده کردید.این نشان دهنده حقانیت تفکر شما و کسانی که مثل شما فکر میکنند نیست.نکته بعد اینکه در موردبابک زنجانی در مورد بستن خودش در بیست و اندی سال پیش گفتید که من نمیدونم این چیزا رو از کجا میگید و سند حرف شما از کجاست اما اون چیزی که در مورد راننده بودن او در زمان نوربخش میگید بعدها توسط برخی اشخاص هم تکذیب شده و ایشون اون موقع هم سرباز بوده و اصلا این چیزای که گفتید اثبات شده نیست.اما اون چیزی که واقعیته و واضحه زمان به دست آوردن سرمایه عظیم هست که مربوط به اون دوره ای که شما گفتید نیست
    • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      خواهش میکنم اگر حرفی میزنید بر اساس موارد اثبات شده باشه.شما یه مورد بسیار واضحو ول کردی بر اساس یک چیز اثبات نشده نمیتونی توپو به زمین بعضی افراد بندازی.جوابی که در مورد خاوری دادید بسیار بسیار بی ربط بود.اول باید بگم در مورد دری اصفهانی صرفا فقط با چند سرچ ساده در اینترنت که معلوم نیست اون منابع چقدر موثقند نمیتونید در مورد فردی قضاوت کنید.بعد اون چیزیکه در مورد دری اصفهانی گفتید هیچ ربطی به موضوع خاوری نداشت.متاسفانه دچار مغلطه گویی شدید.وقتی خاوری در زمان خاتمی به قول شما به بانک سپه وارد شد پرونده تخلفی نداشت.شما انتظار داشتید در زمان خاتمی علم و غیب داشتن که قراره خاوری در آینده میخواد چکار کنه؟متاسفانه به طرز عجیبی با تعصبی عجیب و ناجوانمردانه سعی میکنید اینو به دوره خاتمی ربط بدید.
    • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      و بعد خیلی راحت و ناجوانمردانه نتیجه گیری میکنید پس حتما در مورد خاوری هم اطلاعات داشتندو مماشات میکنند؟شما چطور میدونید اطلاعات داشتندو مماشات کردن؟خود شما در مورد رییسی میگید تا جایی که تحقیق کردم آدم سالمی هست ولی اینکه در آینده خراب بشه رو نمیدونم.پس منو شما علم و غیب نداریم که یک فرد در آینده ممکنه چه رفتاری از خودش بروز بده.خواهش میکنم منطقی تر برخورد کنید.نکته بعد اینکه من آقای ظریف و قاضی زاده هاشمی رو در کارشون بسیار پرقدرت تر از آقای متکی و خانم دستجردی میدونم.از نظر من در حوزه بهداشت و سیاست خارجی در دولت روحانی کارهای بسیار بزرگی انجام شد.من وقتی میبینم بعضی از وزرای احمدی نژاد همچنان بر درستی بعضی از کارها اصرار میکنند و همچنان خط مشی فکری اونارو میبینم و نوع نگاهشون مسلما
    • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      دیدگاه و سلایقشون با من متفاوته.شما نمیتونید بگید در رشد منفی شش یا هفت درصد فقط احمدی نژاد مقصره.شما نمیتونید در مورد واردات گندم بگید فقط احمدی نژاد مقصره.شما نمیتونید در مورد بهداشت بگید فقط احمدی نژاد مقصره.من البته هنوزهم میبینم بعضی از وزرای احمدی نژاد از سیاست هاشون در اون موقع دفاع میکنن.الان ما بگوییم در دوره شاه هیچ مسءولی مقصر نبود چون شاه دخالت میکرد؟این چه قیاس نادرستی است که شما انجام میدهید؟برای من بیش تر از آنکه ببینم روحانی یا هر فرد دیگری سی سال پیش چه حرفی گفت حرف و اعمال او در این یک دهه به ویژه در این چند سال اخیر مهمه.سی سال پیش فضا به همون نحو بوده و چه بسا بسیاری از مردم حتی شاید موافق حرکاتی بودن که الان قبول ندارن.در دولت روحانی به نسبت چهار سال وضعیت آزادی بیان به
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      به ویژه در چهار سال اخیر بهبود یافته.در مورد وزرای احمدی نژاد از عبارت خیال میکنم استفاده کردید و بعد سعی کردید در مورد آنها و افکارشون در حال حاضر قضاوت کنید که باید بگم خیال شما جواب منطقی به حرف من نیست.نمیتونید بگید چون خیال میکنید اینطوره پس اینطوره.دوباره مثال بی ربط هم در موردش زدید که جوابتونو دادم.اینکه اصلاح طلب را چه کسی بنامیم مسلما به تفاوت دیدگاه من و شما برمیگرده.در این که شکی نیست بنابر این من شما و افکار شما را در حوزه اصلاح طلبی به آن معنی که شما میگویید نمیدانم هر چند شما بگویید اصلاح طلبید و حتی اگر آقای رییسی در حال حاضر بگوید.در مورد اینکه گفتید در ستاد برای همه باز است در ستاد باز بودن در حال حاضر و افرادی چون منو شما وارد ستاد شدن منظور من نیست.منظور من رده های بالاتر
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      از نظر رجال سیاسیت.و اگر واقعا هیچ اصلاح طلبی به ستاد آقای رییسی خودشون نمیرن و مسءولیتی نمیپذیرن پس آقای رییسی به نظر من نباید بگه تفکرات فراجناحی داره چون اگر واقعا این تفکراتو کسی در ایشون ببینه حداقل یه تعدادی از اصلاح طلبان تمایل بیشتری بهشون نشون میدن.آقای شمس تبریزی خواهش میکنم اگر میخواهید جواب بدید مغلطه نکنید.جواب بی ربط ندید.مثال بی ربط نزنید.مثالی که در مورد خاوری و دری اصفهانی گفتید واقعا بی ربط بود.تلاشی که برای چگونگی لحن نوشتنتون دارید این تلاش رو بر روی منطق حرفاتون هم متمرکز کنید.انبوهی از اطلاعاتی که میگید و معلوم هم نیست چقدر صحت داره این چیزایی که میگید باید ربط هم داشته باشه.نکته بعد اینکه ما در دوجزیره متفاوت بدون ارتباط نیستیم که نظرات و افکار جریانات سیاسیو ندونیم.
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      دوست عزیز، بله نوشتم عادت دارید که ارقام را ضربدر هزار کنید. ارقام دروغین زیاد خواندم و برای نخستین بار هم نبود که در کامنت این دوست دیدم. متن صحبتهای شما را خواندم. سایتهایی را که درباره اقوام دری اصفهانی دیدم سایت شرکتهای معتبر خارجی بوده و میزان سهام در آنها درج شده. در مورد خاوری هم مطالب زیادی بود که می توانستم بنویسم. از دری مثال زدم چون ایشان در مذاکرات هسته ای اطلاعات داده به آن طرف. چون مربوط به همین اواخر بود گفتم. دوست عزیز، شما اطلاعات ناقصی دارید. من هم حوصله ندارم که دهها کامنت بنویسم تا فقط یک مطلب را برای شما ثابت کنم. حوصله پاسخ دادن به شعارهای دولت که در کامنتهای شما هم منعکس است را ندارم. شما احساس میکنی وضعت بهتر شده؟ خب بهشون رای بده. دعوایی نداریم. خدانگهدارت
    • شمس تبریزی 2 IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      خود بابک زنجانی در مصاحبه اش اینها را چند سال پیش گفته. خودش میگوید سرباز بوده و امریه داشته. شما شدی کاسه داغ تر از آش؟ خود مصباحی مقدم هم که دیدم در مصاحبه اش همان مطالب مصاحبه زنجانی را تکرار کرده و البته از طریق منبعی دیگر. وقتی میگویم نمیدانی و نمی خوانی برای همین است. شما میگی آزادی بیان؟ من میگم فساد اداری و وزارتخانه ها برای من مهمتر از آزادی بیانه. طرف دزدی کنه و من هم آزادی بیان داشته باشم تا درباره اش بنویسم؟ آقاجان، من ترجیح میدم او فساد نکنه و فساد او مانع اوضاع معیشتی من نباشه. در این صورت من عطای آزادی بیان را به لقایش میبخشم. آزادی بیانی هم که شما می گویی آزادی بیان نیست. شما آزادی برگزاری کنسرت را میگی آزادی بیان. من نوشتن درباره برجام آن هم 2 سال پیش و نه الان را می گویم
    • شمس تبریزی 3 A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      نوشتن درباره برجام را می گویم آزادی بیان. او میخواهد من را به کنسرت سرگرم کند تا درباره خبطهای دولتش ننویسم. این آزادی بیان به درد لای جرز میخورد. در هر صورت همانطوری که قبلا گفتم شما برو به کمپین برگزاری کنسرت رای بده و من هم به کمپین مبارزه بافساد. بالاخره من و شما متفاوت هستیم و هر یک دغدغه متفاوتی داریم. دیروز که در همایش رییسی رفته بودم، غالبا افرادی را دیدم که لباس درستی بر تن نداشتن، بر خلاف همایش روحانی که دیدم سر ولباس مرتب و تی شرت فلان و ساعت بهمان دستشان است. روی پلاکاردی نوشته شده بود « درد من فقره و درد تو حصره». به نظرم راست هم میگفت. شما برای رفع حصر و کنسرت رای بده و من هم برای رفع فساد. بالاخره یا این رای میاره یا اون. دعوایی نداریم. قاعده بازی همینه. خداحافظ
    • غیر روشنفکر نما IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
      0 1
      قبول کردی.تو در جایگاهی نیستی که بخوای صرفا با یک سرچ اینترنتی ساده یا به قول خودت چند سایت شرکت معتبر از دید خودت البته با فرض اینکه در مورد دیدنش درست بگی بخوای حوزه اطلاعاتی وزارت اطلاعاتو اینطور زیر سوال ببری.تو اصلا در جایگاهی نیستی و اونقدر احاطه اطلاعات همه جانبه به همه ابعاد قضیه نداری که اینطور با اعتماد به نفس عجیبی سخن پراکنی میکنی.متاسفانه خصلت دیگه هم که من در تو دیدم اون چیزایی که با سلیقه فکریت جور در میاد به راحتی و بدون سند میپذیری و با اعتماد به نفس عجیبی سخن پراکنی میکنی و شروع به ساختن نظریه های خودساخته حاصل از ظن و تعصب نادرست و حاوی تهمت میکنی اون چیزایی هم که با سلیقت فکریت جور در نمیاد شروع به نظریه سازی در مخالفتش میکنی.
  • علی م IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    8 21
    شما 4 درصدی ها و رئیس تان رفتنی هستید دنبال سوراخ موش بگردید البته از وفاق جبهه انقلاب هم بسوزید و البته بمیرید
  • بی نام US ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    20 7
    چاقو دسته خودش را نمی‌برد: محمدباقر رئیسی‌نژاد
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    15 5
    یه نگاهی بندازیم به پرونده انتخاباتی اصول گرایان...جمنا پنج نفر رو معرفی می کنه سه نفرشون رو شورای نگهبان در کمال ناباوری و بدون هماهنگی رد می کنه می مونه دو نفر...قالیباف به نفع رئیسی می ره کنار ..رئیسی هم خودش رای نمی یاره واقعا باید به این هوش و ذکاوت آفرین گفت
  • بی نام RO ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    14 6
    قالیباف بنده خدا با موجودی یکی دو میلیون اومد انتقام گازانبری و من سرهنگ نیستم چهار سال پیش رو بگیره لوله شد رفت. آقای شهردار بعد از این باید برگردی مشهد و به نیابت رییس در تولیت آستان قدس بپردازی
  • اردلان IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    22 1
    یک سئوال از شمس عزیز دارم . اعتقاد راسخ شما در خصوص قدرت آقای رئیسی در نقد کردن چک برجام از کجا سرچشمه گرفته . یعنی بر اساس چه سابقه ای از ایشان مطمئنید اینکار را خواهد کرد آیا فقط صرف شعارهای ایشان کفایت میکند ؟ یا لوازمش را هم دارد؟ آقای احمدی نژاد و آقای جلیلی هم شعار زیاد میدادند ولی در مرحله عمل درجایگاه دیپلماتیک جز بیانیه خواندن کاری نکردند .این احتمال را نمیدهید که باز هم فرآیند سیاست شعار دارد تکرار میشود ؟
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      8 16
      اردلان جان، من ترجیح میدم این سوال شما را هفته دیگه جواب بدم. اما تقریبا اطمینان دارم که آقا سید میتونه نقدش کنه. چگونه؟ بعدا به عرض خواهم رساند. اما بدان که شعار نمیده. حاجی مرد عمله. اونی که شعار میداد بهار مست بود نه رییس السادات
    • آوا A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      12 5
      آقا سید حتی نمیدونه برجام چی هست چه برسه بخواد چکشو نقد کنه.
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      2 3
      شمس تبریزی واقعا فکر میکنی فقط در بیست دقیقه در مورد برجام فکر شد؟یعنی هیچ بررسی در مجلس صورت نگرفت؟فقط اون بیست دقیقه رو میبینی؟متخصصان مختلفی هم در مجلس نظرشونو دادن و بحث های بسیار زیادی انجام شد.حرفای بعضیارو فقط تکرار نکن.نکته مهمتر اینکه با رای اکثریت پذیرفته شد.
  • بی نام RO ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    25 4
    کارگر عکاسی ما عضو ستاد قالیباف شده. شوهرش نتونست چادریش کنه ولی قالیباف با وعده شاید املاک نجومی محجبه اش کرده. یعنی اینا اینقدر ریاکارن نمیدونه رییسی کیه و سابقه اش چیه ولی حالا در ازای دریافت پول عکس های رییسی رو جای قالیباف پخش میکنه
  • امیر IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    17 5
    من ترجیح می دهم چک برگشتی برجام را بدهم به دست وکیل و از راه قانونی نقدش کنم ولی آنرا به دست شرخر نسپارم
  • بی نام A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    4 1
    چقدر آدم بیکار داریم .
  • سالار IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    6 10
    سلام اقای شمس تبریزی خیلی شجاعت داری و البته خیلی هم استدلالهایت منطقی و زیباست دمت گرم....... خیلی مردی .... علی نگهدارت
    • شمس تبریزی A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام بر سالارخان. شما لطف داری دوست عزیز. البته از منفی های دوستان معلومه که چندان هم زیبا نیست خخخخخخخخخ علی یارت رفیق و خدا نگهدارت
  • حافظ A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    12 5
    آقای شمس تبریزی که البته اسمت اصلا به نگرشت نمیاد قالیباف اگر جبهه بوده یه زمانی، خیلی بیشتر از حقش سهم خودش رو از پستهای دولتی و مدرک تحصیلی و خانه شمال شهر و ......... برده است. اما جبهه خیلی از قالیباف بزرگتراش رو به خودش دید که امروز نه ادعایی دارن و نه صدایی، نه سرمایه ای و نه پستی اگر قرار باشه به احترام رزمندگان از جا برخیزیم به احترام شهدا و اونایی که پاداش فداکاریشون رو از مثل قالیباف دریافت نکردن، بلند میشیم. شما یا خیلی ساده اید که به راحتی میشه باوری رو بهتون تحمیل کرد، یا توی اون دایره منافعی دارید
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      شمس تبریزی بدون مدرک موثق و بر اساس ظن و خیال خودت در مورد دیگران قضاوت نکن.متاسفانه انبوهی از اطلاعات بی سندو مدرک موثق رو همراه با ظن و خیال خودت همراه با مغلطه و بازی با کلمات در قالب پاسخ اراءه میدی.گاهی در مثالات به شدت بی ربط حرف میزنی.تو هر چقدر با کلمات بازی کنی نمیتونی تعصب بسیار زیادتو نسبت به جریان فکری سیاسی خاصی که خودت میتونی پنهان کنی.باید این نکته رو هم بگم که دولت روحانی دستاوردهای بسیار خوبی داشته که در همین سایت خبر آنلاین نمودارهاش اومده و کم هم نیست.از خبر آنلاین هم خواهش میکنم در انتشار نظرات این فرد دقت کنه چون به شدت بی سندو مدرک تهمت میزنه و گاهی ظن و حس خودشو به عنوان سندو مدرک اراءه میکنه البته با نقاب مودبانه حرف زدن در ظاهر.
  • عماد IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    9 2
    توجه داشته باشیدپرونده قاچاق کالا از فرودگاه پیام چندسال پیش سردار و رانت خواران اقازاده ها بغل دستیش چی شد ؟ رییس کل بازرسه ان قوه کی بود؟ در ضمن مشاور امور زنان شهرداری کیست؟ مسئول دستگاه ترافیک تهران مدتها خواهرزاده مسئول شهر تهران نبودند؟
  • محمدرضا A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    4 11
    یعنی آقا شمس سر تعظیم به این همه تحلیلهای عالیتان وصد البته خوش به حال خبر آنلاین به خاطر حضورتان در لی سایت
    • شمس تبریزی A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 1
      داداش جون شرمنده نفرمایید. من همیشه برای خودم اسفند دود میکنم که این خوانندگان خبرآنلاین من رو چشم نزنن خخخخخخخخخخخ پاینده باشی
  • غیر روشنفکر نما IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    1 4
    و انتظار هم ندارم کشورم در عرض ۴ یا ۸ سال سوییس بشه.حرکت رو به جلویی که در دولت روحانی با توجه به مشکلاتی که داشت دیدم برام بسیار ارزشمند بود.
  • ava IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    4 4
    به نظر میاد این مطلب بیشتر طنز بود تا تحلیل سیاسی اما کامنتهای جناب شمس تبریزی واقعا جالب بود. خصوصا قسمتی که گفته بودند آقای رییسی می تونن برجام رو به مسیر اصلی برگردونند و اجازه باج گیری ندند. جناب شمس جنابعالی گویا حواستون نیس زمانی که ما برجام رو امضا کردیم دولت اوبامای صلح طلب روی کار بود که به ندرت حرف از تهدید نظامی و زور میزد و سعی می کرد همه چیز رو با دموکراسی و منطق پیش ببره اما به نظرتون با آمریکای که رییس جمهورش ترامپه میشه مانند دوران احمدی نژاد مدام شعار داد؟ ترامپ هنوز یکسال نشده داره با روسیه برسر بیرون کشیدن تدریجی نیروهاش از سوریه کنارمیاد دهن چین رو هم با قراردادهای اقتصادی می بنده.
    • شمس تبریزی 2 A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      2 1
      آقای روحانی در مذاکرات گفتند که ما موقع برنده شدن ترامپ خوشحال شدیم چون می دانستیم او برجام را پاره میکند. اصلا همچین چیزی نیست. کسانی که کامنتهای من را در آن زمان خواندند میدانند از طرفداران پروپاقرص ترامپ بودم. خیال میکنید به خاطر برجام بود؟ خیر. میدانستم او یک عده امل مذهبی را دور خودش جمع کرده. از دامادش کوشنر گرفته تا مایک پنس و استیو بنن. میدانستم اینها اولا آمریکا را به لجن می کشند. ثانیا میدانستم از گفتمانی صحبت خواهند کرد که مطلوب غربگراهای وطنی ما نیست چون ترامپ و رفقاش اهل لیبرالیسم و حقوق بشر نیستند. پس دیدم او اگر رای بیاورد با یک تیر دو نشان زده ایم. هم آمریکا را خراب خواهد کرد و هم این غربگرایان دیگر نمیتوانند از حقوق بشر و لیبرالیسم کذایی صحبت کنند و دایم به نظام فشار بیارن.
    • شمس تبریزی 3 A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      2 2
      من به خاطر همین طرفدار پروپا قرص راستگراهای غربی بودم و الان هم که خانم لوپن رای نیاورده ناراحتم. از رای نیاوردن ویلدرز در هلند هم ناراحت شدم. آقای روحانی به جای اینکه تصویر کلی را ببینند می گویند بله اینها به خاطر اینکه ترامپ گفته بود برجام را پاره میکنم، از رای آوردن او خوشحال شدن. نه جناب روحانی، من میدانستم حرفهای ترامپ منطقی نیست و غربگرایان ما پشتوانه ای مثل دموکراتهای حقه باز را برای فشار آوردن بر نظام جمهوری اسلامی از دست خواهند داد. علت خوشحال ما این بود جناب رییس جمهور.
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      شمس تبریزیچه زمانی روحانی گفت موقع برنده شدن ترامپ خوشحال شدیم چون میدانستیم او برجام را پاره میکند؟آقای روحانی به این مضمون که ترامپو کلینتون فرقی با هم ندارن گفت ولی چه وقت گفت ما موقع برنده شدن ترامپ خوشحال شدیم؟حالتون خوبه؟بعد نوشتید در مذاکرات گفت.کدوم مذاکرات؟ و نکته بعد اینکه بهتره بیشتر تحقیق کنید ببینید چه کسانی از بازگرداندن تحریما خوشحال بودند.به شدت مغلطه و بازی کردن با کلمات در نوشته هات پیدا میشه.و اکثرا مثال هایی که میزنی بی ربط و گاهی اصلا اثبات شده هم نیست.بعد مگر غرب و تاریخ و علم غرب و دستاوردهاش الزاما در ترامپ خلاصه میشه؟
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      1 0
      الان که نظر شمارا خواندم حس میکنم منظورتان خوشحال شدن جریان فکری همسو با شما بود.باید بگویم مگر غرب و دستاوردهایش و علم و دانشو پیشرفتش همه در ترامپ خلاصه شده؟در آمریکا هم مخالفان زیادی دارد
  • ava IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    5 0
    ادامه مسلما با ریس جمهور کشوری که در عرض یک روز سوریه رو تهدید کرد و فرداش فرودگاه سوریه رو موشک باران کرد نمیشه با زبان آقایان رییسی و احمدی نژاد کنار اومد اوضاع جهان با 8 سال پیش بشدت متفاوته
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    7 8
    آقای نویسنده دسته چندمی روحانی چقدر بهت داده که خوش خدمتی می کنی و اینجور براش دم تکون میدی اگرامثال رزمندگانی مانند آقای قلیباف نبودند که شماها و.... هایتان زیر صدام بودید والان اینطوری حرفهای پامنقلی نشخوارنمی کردید اگرمردانگی وصداقت دارید که یقین دارم هیچی ندارید این پیام را درج کنید
  • شمس تبریزی به جناب تاجیک 1 A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام بر شما و عذر زحمات. آقای تاجیک مطلبی را که می نویسم لطفا منتشر نفرمایید. برای خود شماست. ببینید حسام الدین آشنا و حمید ابوطالبی در توییتشان چه نوشته اند. دیگر تردیدی در احمق و مغرض بودن این دو نفر ندارم. ابوطالبی گفته «مردم تهران بازهم دلواپسان را شگفت زده کردند.شگفت زدگی دلواپسان از آن جهت که تصورات و خیالبافی هایشان در خصوص تجمع صدو پنجاه هزار نفرو صد و ده هزار نفر محقق نشد. امروزکه در مصلای خود دوباره به میتینگ اتوبوسی، "نه گفتی" شگفت زده شدند؛ بی حرمتی ازاین بیشترکه حتی نام تهران را برزبان نیاوردند؟» جناب تاجیک، امروز برای نخستین بار در عمرم تصمیم گرفتم تا همایش انتخاباتی که در مصلا بود بروم و سرو گوشی آب بدم. ساعت 4:30 رسیدم آنجا. تمام صحن مسقف مصلی پر بود و جای سوزن انداختن نبود.
  • شمس تبریزی به جناب تاجیک 2 A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    0 1
    به هر زحمتی بود تا فاصله حدود 80 متری جایگاه رفتم. از شدت جمعیت احساس تنگی نفس میکردم و بعد از یک ساعت ایستادن و زمانی که قالیباف شروع کرد صحبت کردن، آمدم بیرون. صحن مسقف که کاملا پر بود و بیرون صحن تا خود ایستگاه متروی مصلا پر از جمعیت بود. انوقت این ... احمق می آید توییت مزخرف میکنه. ... هم نوشته « پس از اجتماع عظيم ٤٠ هزار نفري اهواز مشكل اصلي بازگشت جمعيت بود مي دانيد چرا؟ چون اتوبوسي نيامده بودند كه اتوبوسي بروند.» آقای تاجیک من خودم فیلمهای همایش روحانی در اصفهان را دیدم و کلی اتوبوس از دانشگاه آزاد نجف آباد آمده بود. تا جایی که فهمیدم این افراد امنیتی و اطلاعاتی یک مشت .... هایی هستن که متخصص جنگ روانی و مزخرف گویی اند. با عرض پوزش. خدا یارونگهدارتان
  • بی نام RO ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    1 0
    درضمن از اين زاويه هم ميشه ديد كه روسيه با تمام اختلافات اساسي با تركيه و با اينكه تركيه هواپيما نظامي شون رو زد و حتي سفيرشون در تركيه ترور شد بازهم با تركيه نشست سر ميز مذاكره و اختلافات رو به نفع كشورش حل كرد ولي بعضي دوستان كه امروز در ستاد آقاي رئيسي هستن فقط بلد بودن سر ميز مذاكره شعار بدن و انشا بخونن و براي مردم تحريم جديد كادو بيارن
  • شمس تبریزی به جناب تاجیک A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 1
    سلام. خبرآنلاین به نقل از یک خبرگزاری مفلوکی به نام ایلنا نوشته که آستان قدس کت و شلوار داده به مردم. برای چی؟ خبرآنلاین عزیز و اون خبرگزاری مفلوک میخواد بگه کت و شلوار دادن تا اینها بیایند در همایش. آقای تاجیک،آستان قدس سالهاست که از این کت و شلوارها به افراد بی بضاعت میده. حالا طرف کاور آن کت و شلوار را در خانه داشته و الان همین عکاس ایلنا اون کاور را ازش گرفته و به چند نفر هم گفته شما بیایید با پیژامه و لباسهای مندرس و کاور به دست جلوی دوربین من وایسین تا من عکس بگیرم و رییسی را خراب کنم و بگم اون همین الان کت و شلوار داده تا اینها بیایند برای همایش. شما را به خدا ببینید چقدر اینها بچه بازی میکنن.خبرآنلاین، به جان تو نباشه اینها در همایش یه چیکه آب خنک هم به ما ندادن چه رسد به کت و شلوار
  • تاجیک A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 0
    دوستان سلام. لطفا" برای این یاداشت دیگر نظر ننویسید. با پوزش منتشر نخواهد شد. همانگونه که در نظر قبلی گفتم بزرگواری بفرمائید بدون توهین به دیگران و عبور از خطوط قرمز فقط در موضوع مقاله نظر بنویسید تا به غنی شدن بحث کمک کند. موضوعات متفرقه و غیر مرتبط منعکس نخواهد شد. دو یاداشت دیگر هم بعد از این آمده است و امکان بررسی و ادامه انعکاس نظرات از جهت وقتی برای من نیست. ببخشید. ممنون و خدانگهدارتان تاجیک