انتظار همکاری مشترکین با برق آذربایجان غربی برای گذر از پیک بار تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت : در زمان اوج مصرف امسال احتمال دارد با چهار هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور روبرو باشیم که برای جلوگیری از خاموشی ناشی از تولید، باید با استفاده از روش های مختلف، در جهت کاهش مصرف در اوج بار اقدام گردد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اکبر حسن بگلو گفت: برای مشترکان صنعتی، استفاده از تجهیزات دارای بازده بالا، بهره گیری از روشنایی طبیعی روز و بحث های مدیریت بار (جابجایی بار مصرفی) توصیه می شود.
وی از جمله روش های همکاری مشترکان صنعتی به منظور کنترل بار اوج مصرف شبکه برق به « طرح ذخیره عملیاتی» اشاره کرد و گفت: مشترکان صنعتی با عقد قراردادی با شرکت توزیع نیروی برق استان، از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور حداکثر ۲۰۰ ساعت با ما همکاری نموده و حداقل ۱۵ درصد از مصرف بار خود را کاهش می دهند.
ایشان در ادامه به طرح «همکاری در زمان تعطیلات و تعمیرات سالیانه» اشاره کرد و گفت : مشترکین صنعتی استان با انتقال زمان تعمیرات​ به فصل تابستان، با کاهش بار مصرفی خود با صنعت برق همکاری میکنند
وی در خصوص « استفاده از مولدهای اضطراری» ابراز داشت: در این روش علاوه بر مشترکان صنعتی سایر مشترکان نیز می توانند با روشن کردن مولدهای اضطراری خود در ساعت های اوج بار تابستان، با تامین بخشی از مصارف خود به تامین برق سایر مشترکین کمک کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: مشترکان با هماهنگی شرکت برق در ساعت های اوج مصرف با به مدار آوردن مولدهای خود با ما همکاری می کنند که در این راستا وزارت نیرو ضمن پرداخت ۴۰درصد هزینه سوخت مولد(گازوئیل یا ۲۵ درصد گاز)، به ازای هر کیلووات ساعت برقی که مشترکین تولید و مصرف می کنند، یک هزار و ۵۰۰ ریال به ایشان پرداخت می کند .
اکبر حسن بکلو در ادامه سخنان خود به تشریح «طرح زمان مصرف» پرداخت و اعلام کرد: در این روش، مشترکان​ با انتقال ساعت های اوج بار خود از زمان اوج مصرف به ساعتی دیگر، ما را در تامین برق پایدار​در پیک بار تابستان یاری می نمایند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =