همزمان با روز عفاف و حجاب، تالار شهیدان نژادفلاح شهرداری کرج میزبان جمعی از حامیان و دوستداران این ارزش والای دینی و اجتماعی بود تا پای سخنان مفهومی و صریح یکی از سخنرانان نامدار این عرصه بنشینند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، آیین روز عفاف و حجاب روز گذشته با حضور فرمانده سپاه استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک و حامد زمانی در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد و ضمن آن فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) به بیان سخنانی در خصوص اهمیت و حساسیت حفظ حجاب و عفاف در سرزمین اسلامی ایران و بخصوص دفاع مقدس پرداخت.
سردار مولایی، در این همایش یکی از اساسی ترین و مهمترین تاکیدات شهدا را حفظ حجاب عنوان کرد و اظهار داشت: امنیت امروز ما مرهون خون شهداست و نباید از کنار تاکیدات و سفارشات ایشان به سادگی عبور کنیم.
وی، با اشاره به اینکه دشمن تلاش های بسیاری برای تخریب دین و از بین بردن پرده حجاب و عفاف میان جوانان و بخصوص بانوان ایران اسلامی صورت داده و در این زمنیه دستورالعمل ها و برنامه های درازمدت تهیه و تدوین کرده است، یکی از این دستورالعمل ها را در نتیجه تحقیقات بسیار مفصل و گسترده جاسوسی بنام "همفر" ذکر کرد.
مولایی بیان داشت: این تلاش متعلق به حدود 300 سال پیش و در دوره ای است که مردم ایران بی التفات به خواست پادشاهان و حاکمان خودبخود مشتاق و متمایل به رعایت حجاب و اجرای دستورات دین اسلام بودند. در آن زمان همفر گفته بود کافی است زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید. برای این کار نخست باید زنان غیرمسلمان را از زیر حجاب درآورد تا زنان مسلمان به تقلید از آنان بپردازند. این همان نسخه ای می باشد که سال هاست توسط دشمن به اجرا درآمده و امتداد یافته است.
فرمانده سپاه استان البرز در ادامه به ضرورت مبارزه با دشمنان عرصه فرهنگی پرداخت و خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تلاش های دشمنان با سادگی و غربزدگی موثر واقع شود.
در ادامه این همایش، حجت الاسلام علی سرلک، پشت تریبون قرار گرفت و به برخی پرسش ها درباره لزوم حفظ حجاب و رعایت عفاف و حیاء در جامعه پاسخ گفت.
سرلک، در پاسخ به این پرسش که آیا مسئله ای مهمتر از حجاب وجود ندارد؟ اذعان داشت: به طور قطع مسائل و آسیب های مهم بسیاری در جامعه ما وجود دارند که از جمله آنها دروغ، ریاکاری، ربا، بی عدالتی، بیکاری و ... نظایر آن است اما مسئله حجاب هم جزو همین موضوعات و آسیب های مهم است که باید به آن هم پرداخته شود.
این روحانی سخنران، تصریح کرد: چهار کلیدواژه در تاکیدات وصیت نامه بیش از 300 هزار شهید وجود دارد که شامل خدا، امام حسین(ع)، ولایت فقیه و حجاب می باشد. این نشان می دهد حجاب از اهمیت بسیار زیادی برای رسیدن به مقام های بلند دنیوی و اخروی برخوردار است.
حجاب ظاهر، چهارمین مضمون از مضامین گسترده حجاب است
وی تاکید کرد: البته حجاب به معنای پوشش در مرحله چهارم مفهوم و معنای حجاب نهفته است. نخستین مفهوم حجاب، رعایت حجاب در گفتار است، بخش دوم آن برخورداری از حجاب رفتاری است. رعایت حجاب در تماس سومین بخش از این ارزش و تاکید الهی است و بخش پوشش به عنوان چهارمین موضوع در حجاب مطرح است اما چون به عنوان مظهر و نماد آن شناخته می شود از اهمیت زیادی هم برخوردار می باشد.
سرلک، به موضوع حجاب در قرآن نیز پرداخت و تاکید کرد: در سوره های متعددی از جمله نور و احزاب، خداوند مستقیما به مسئله حجاب برای زنان و مردان اشاره کرده و این موضوع در احادینث و بیانات اولیاء و معصومان(ع) هم به دفعات مطرح شده است.
به گفته وی، در حجاب جنسیت وجود ندارد و هر دو جنس شامل مضامین حجاب می شوند اما چون زنان ذاتا و طبق خلقت آفریدگار یکتا، زیباتر آفریده شده اند، حفظ حجاب و رعایت آن برای آنان مهم تر و حساس تر است.
حجت الاسلام سرلک، با تصریح بر اینکه در زمینه حجاب وضعیت مطلوبی در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از شاخص های دینی و اجتماعی مثل اعتکاف، هیئات و نظایر آن پیشرفت داشته ایم اما در موضوع حجاب نتوانسته ایم چنان که باید موفق عمل کنیم.
سرلک، سخنان رهبر در این زمینه را ملاک عملی بسیار مفید و موثر خواند و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از کارهای فرهنگی در کشور، به جای کمک به این حوزه، آن را تخریب می کند. حال آنکه اگر سخن رهبر مبنی بر اینکه "کار ضعیف فرهنگی اگر نشود، بهتر از این است که انجام شود" را مبنا قرار دهیم قطعا موفق تر خواهیم بود.
این همایش با خوانندگی حامد زمانی و اجرای قطعاتی همچون اولین قدم و سپر به پایان رسید.

 

46

کد خبر 686300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =