۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۴

کفاشیان فقط مرد میدان‌های ورزشی نیست

هادی نیلی:

علی کفاشیان، دونده پیروز میدان‌های جهانی و رکورددار میدان‌های وطنی، بعد از 16 ماه هنوز با وضع به‌هم‌ریخته فدراسیونی دست‌وپنجه نرم می‌کند که از اول هم قرار نبود رئیسش باشد؛ و البته گذشته از عنوان آن، کمتر سهمی در مدیریت بزرگ‌ترین و توی‌چشم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور پیدا کرد. امروز با پذیرش استعفایی که مایلی‌کهن هیچ‌گاه آن را ننوشت، باز هم رئیس ماند و حوضش.

رئیس فدراسیون فوتبال، 54ساله و متولد شهرستان نائین است. او لیسانس اقتصادش را از دانشگاه شهید بهشتی و فوق‌لیسانسش را در رشته تجارت بین‌الملل از دانشگاه ماستریخ هلند گرفته است. کفاشیان در سال‌های 1355 تا 1359 عضو تیم ملی دوومیدانی ایران و مدتی هم در ایران رکورددار دوی 110 متر با مانع بوده است.

کفاشیان البته فقط مرد میدان‌های ورزشی نیست؛ او دوره‌ای را مدیر اداره نظارت ارز بانک مرکزی، مدیر اداره سیاست‌ها و مقررات بانک مرکزی، عضو کمیسیون ارز بانک مرکزی و عضو شورای خرید کالاهای اساسی کشور هم بوده است.

طالع مرد مردادی می‌گوید دل او از آئینه پاک‌تر و روشن‌تر است. طالع مردادی کفاشیان، به مهمانی‌های آشتی‌کنان او هم انگشت اشاره‌ای دارد: «یک مرد متولد مرداد، زندگی پرمشغله‌ای دارد. در زندگی با او، تقریباً هر شب یا باید به مهمانی بروید و یا کسی را به منزل دعوت کنید». طالع‌بین‌ها می‌گویند: یکی از کارهایی که بعد از رفتن به خانه مرد مردادی باید حتماً انجام بدهید، این است که مواظب سرمایه‌گذاری‌هایی باشید که نتیجه مطلوبی نمی‌دهند اما او شما را به آن‌ها توصیه می‌کند.

کفاشیان هنوز رئیس فدراسیونی است که دی‌ماه دوسال‌پیش، شخص علی‌آبادی برای تصدی‌اش خیز برداشته بود و عاقبت با هشدار فیفا بود که عرصه برای کفاشیان خالی ماند تا این کاندیدا که حضورش قرار بود صرفاً رقابتی محکمه‌پسند با علی‌آبادی را نمایش داده باشد، به‌ناگاه خود را روی صندلی رئیس ببیند؛ اما بدون اختیارات یک رئیس واقعی.

همین سه هفته پیش، کفاشیان در یکی از پربیننده‌ترین قسمت‌های برنامه نود، علناً و صریحاً به عادل فردوسی‌پور گفت: «نه دایی را من آوردم و نه مایلی‌کهن را». گزینه کفاشیان برای سرمربی‌گری تیم‌ملی، افشین قطبی پیش‌تر سوخته است. حالا با استعفای مایلی‌کهن، باید دید رئیس نرم‌خوی فدراسیون فوتبال، کدام انتخاب «مهندس» را به خبرنگاران معرفی خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان US ۱۶:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
    0 0
    آقای کفاشیان این کار باید از اول انجام میشد پس چرا حالا. شاید این اولین باره که شما استقلال خودتونو نشون دادید. خدا کنه همین یکبار نباشه
  • ناصر IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
    0 0
    تابوده چنين بوده وتاهست چنين خواهد بود