ایسنا نوشت:رییس هیات مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: کار ساخت سالن موقت حج که در بخش بوردینگ غربی ترمینال شمال یک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از بیست و چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده بود، ظرف دو هفته نهایی و قابل استفاده شد.

کوروش فتاحی ظهار کرد: از روز ۲۴ تیرماه که دستور ساخت این سالن موقت صادر شد پنج تیم عملیاتی و فنی به طور مجزا کار خود را آغاز کردند و پس از برنامه ریزی‌های فشرده و پیگیری مراحل فنی و مهندسی زیرساخت‌های مناسب و پایدار فراهم شد تا این سالن کار خود را آغاز کند.

به گفته وی، در حال حاضر در این بخش سیستم‌های کنترل گذرنامه، پذیرش مسافر، نمایش اطلاعات پرواز، دستگاه خودپرداز، دستگاه پرداخت عوارض خروج از کشور، سیستم‌های هشدار دهنده و اطلاع رسان پلیس و ایستگاه‌های ایکس‌- ری فعال شده‌اند.

رییس هیات مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این که به منظور نهایی شدن کار این سالن حج هماهنگی‌های لازم برای تامین منابع اعتباری مورد نیاز صورت گرفت، تصریح کرد: با قرار دادن سازه‌های پیش ساخته و جداسازی بخش‌های عمومی و بوردینگ حدود مرزی مورد نیاز برای نیروهای سپاه و نیروی انتظامی مشخص شد و با پیگیری‌های انجام شده تمام کانترهای کنترل مسافر، کنترل گذرنامه و گیت‌های بازرسی در محل‌های از پیش تعیین شده طراحی و قرار گرفت.همچنین در یک حرکت بی سابقه با تلاش‌های صورت گرفته عملیات آسفالت مسیر ورودی سالن حج در ۱۲ ساعت انجام شد که این موضوع رضایت وزیر راه و شهرسازی را در بر داشت.

فتاحی ادامه داد: این اقدام مهم در شرایط تعامل و همکاری میان عوامل سپاه، اداره گذرنامه، فرماندهی پلیس، سازمان حج و زیارت و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شده که این همکاری نقشی کلیدی در این امر داشته است.

وی با بیان این که حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) از فرآیند اعزام حجاج ابراز خرسندی کردند، گفت: ایشان در جریان سفرشان به سرزمین وحی مراتب رضایت مقام معظم رهبری و خود را در این خصوص به ما ابلاغ کردند.

رییس هیات مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پایان خاطر نشان کرد: با وجود تمام کارشکنی‌های صورت گرفته از سوی طرف سعودی که گاهی مورد تاخیر در انجام پروازهای حجاج شده، ایران ایر برنامه پروازی فشرده و منظمی را برای انتقال زائران به سرزمین وحی تنظیم کرده که باید از این جهت قدردان آنها باشیم. در طول تمام روزهای گذشته امکانات موجود بسیج شده است تا بهترین عملکرد ممکن در حوزه جابه‌جایی حجاج صورت گیرد و از نظر کیفیت خدمات شرایطی مطلوب وجود داشته باشد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =