شهرداری تهران چاره‌ای اندیشیده تا غذای اضافه اصناف، راهی سطل زباله نشود و به مصرف نیازمندان برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها در گوشه و کنار شهرها، نیازمندان بسیاری دست جلوی مردم دراز می کنند تا بتوانند نیازمندیهای ابتدایی خود را برآورده سازند. تشخیص این که چه تعداد از این افراد، متکدیان حرفه ای و کلاش و عده ای نیازمند واقعی هستند، مسئله حساسی است که نمی توان به سادگی درباره آن قضاوت کرد.

برخی از نهادهای اجتماعی مانند شهرداری می گویند نباید به متکدیان کمک مالی کرد. آنها گفته اند ترتیبی اتخاذ می کنند تا برخی نیازهای پایه ای مانند نیاز به خوراک افراد واقعا نیازمند، توسط اصنافی که در کار تولید و طبخ خوراک هستند، تامین شود.

در این راستا معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 شهرداری تهران از اجرای طرح یک لقمه مهربانی با مشارکت رستوران ها، کترینگ، هتلها منطقه خبر داد و گفت: در این طرح رستوران‌ها هر روز ميزان معيني غذاي اضافه ويژه نيازمندان طبخ می کنند یا غذاي دست‌نخورده و باقيمانده طبخ روز را با هماهنگي اداره خدمات اجتماعي منطقه 6 و خيرين مشخص، به‌دست نيازمندان می رسانند.

مهرشاد الله‌ویردی توضیح داد: با بیان اینکه طرح یک لقمه مهربانی طرحی است که در آن حلقه ای بین توانگران و خیران ایجاد می شود تا کمک های این افراد با حفظ کرامات انسانی در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه6 با اشاره به اینکه مخاطبان اين طرح افراد بي‌خانمان، كودكان آسيب ديده و كار و خيابان و خانواده‌هاي نيازمند هستند گفت: یکی از مهم ترین قدم های اجرای این طرح شناسایی کاسبان خیر در صنف رستوران داران و تالارها ، کترینگ ها و هتلهاست.

الله‌ویردی توضیح داد: با بهره گیری از کمک های مردمی و سازمان های مردم نهاد می توان مشکلات و آسیب های اجتماعی را تا حد بسیاری کاهش داد.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =