مادر شهید جنگجو در روز تشییع پسرش به او پیوست

تسنیم نوشت: پس از اینکه پیکر شهید حسن جنگجو صبح امروز در تبریز تشییع شد، مادر این شهید پس از 34 سال‌ تحمل فراق، به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید حسن جنگجو پس از سال‌ها تحمل فراق، ساعاتی پس از تشییع پیکر فرزندش در تبریز درگذشت.

حسین جنگجو، برادر شهید در مورد آخرین وضعیت مادر شهید و چگونگی رساندن خبر شناسایی حسن گفته بود: «متاسفانه مادرم حالش خوب نبود و هوشیاری نداشت. در بخش آی سی یوی بیمارستان شهریار تبریز بستری شد که در این 18 روز که از خبر شناسایی پیکر حسن پس از 34 سال می‌گذرد، ما صبر کردیم تا حال مادر بهتر بشود و با چشم‌های خودش ببیند که حسن برگشته به خاطر همین برگزاری مراسم تشییع را عقب انداختیم اما متاسفانه حال مادر بهتر نشد و دیگر تصمیم گرفتیم که بدون حضور ایشان مراسم تشییع و خاکسپاری را انجام بدهیم.»

تصویر شهید حسن جنگجو، سال‌​ها نماد مقاومت و ایثار بود؛ نماد استقامت و شجاعت جوانانی که راهشان هنوز که هنوز است ادامه دارد و عشق‌شان سینه به سینه منتقل می‌​شود. حسن جنگجو سه سال بعد از به ثبت رسیدن این تصویر مشهور، در عملیات خیبر مفقود‌الاثر شد.

دوری او و خانواده‌​اش، از همان اسفند سال 62 آغاز شد و تا همین دیروز ادامه داشت؛ تا همین دیروز که خانواده‌اش بعد از 34 سال پیکر او را در تابوتی پرچم پوش تحویل گرفتند و دیدارشان بعد از 408 ماه چشم انتظاری تازه شد.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    25 0
    شهدا همیشه برای ملت ایران اسطوره اند.خوشا به سعادتشان که زندگی دنیا آنها را اسیر خودش نکرد.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    10 1
    امان از جنگ بی رحم