توزیع بودجه هیآت مذهبی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج بررسی شد

دومین کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با هدف بررسی توزیع بودجه به هیآت مذهبی با حضور اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اعضای کمیسیون و حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز و تیم همراه و تشکیل و ابعاد مختلف این مبحث مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در ابتدا حجت الاسلام معینی گزارشی از فعالیت های این سازمان در راستای تحقق اشاعه فرهنگی و مذهبی ارائه نمود و برنامه های مختلف در حوزه مذهبی را مطرح کرد.
وی، اعزام مبلغ به مساجد، شرکتها و ادارات دولتی را یکی از اهداف تشکیل این سازمان عنوان کرد و افزود: فعال سازی مساجد غیر فعال از دیگر اهداف اصلی این سازمان است که با اعزام مبلغ این امکان صورت می گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه گزارشی از عملکرد تشکل های دینی، حسینه ها و موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی و مذهبی کلانشهر کرج ارائه نمود و مشارکت های مردمی را از اهمیت بسیار بالایی عنوان کرد.
اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج در چارچوب ردیف های فرهنگی به سازمان تبلیغات کمک خواهد کرد.
وی با تاکید بر رعایت ضوابط و عدالت در توزیع بودجه های فرهنگی اظهار داشت: همه ما موظف به رعایت قانون هستیم، از این رو در توزیع بودجه فرهنگی باید تمام وجوه فرهنگی مد نظر گرفته شود.
رحیم خستو عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در ادامه این مذاکرات اظهار داشت: متاسفانه سنت های غلطی در شهر رواج یافته که بر مبنای آن تمام مراکز مختلف شهر به دنبال اخذ بودجه از شهرداری هستند در صورتی که ما معتقدیم اولویت هزینه کردهای شهرداری پرداخت های جاری شهر است.
وی افزود: متاسفانه انجام کارهای فرهنگی با کنش های سیاسی در کلانشهر کرج قدرت بیشتری دارد در حالی که بحث فرهنگ به دور از سیاست است و فرهنگ باید با آثارش شناخته شود.
خستو درخواست کرد: هماهنگی بین نهادهای فرهنگی با قوت بیشتری صورت پذیرد تا عملکرد های تکراری بدون خروجی مناسب را شاهد نباشیم.
وی خواستار استفاده از ظرفیت های هنرمندان ساکن در کلانشهر کرج در برنامه های آئینی ملی و مذهبی شد و گفت: بسیاری از هنرمندان اعلام آمادگی نموده اند تا در برنامه های فرهنگی شهر و در آئین های ملی و مذهبی فعالیت داشته باشند اما متاسفانه مراکز و نهادهای فرهنگی توجهی به آنها ندارند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =