این برای اولین‌بار است که لیگ تا این اندازه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

حداقل از زمانی که نام لیگ برتر به فوتبال ایران سنجاق شد به یاد نداریم که هفته آخر لیگ تا این اندازه زیر سایه قرار گرفته باشد اما به هر حال تیم ملی همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و این بار هم اخبار تیم ملی بالاتر از لیگ قرار گرفت به‌خصوص آنکه سرمربی این تیم پا را از ژنرالی و سلطانی فراتر گذاشته و برای خودش امپراتوری تشکیل داده است.

به هر حال بازی‌های هفته آخر لیگ برتر امروز برگزار می‌شود تا پرونده جام هشتم زمان حرفه‌ای شدن فوتبال ایران بسته شود. لیگی که بیشتر از هر لیگ دیگری، سیاهی را در کنار سفیدی‌های ورزش دید. فوتبالی که زیر خروارها نابهنجاری در حال له شدن بود. تهمت، تبانی، فحاشی و هزار معضل فرهنگی دیگری که در ظاهر قضیه باید دور از ورزش باشند اما در این فوتبال به وفور دیده می‌شوند.

امروز در آخرین روز لیگ برتر، استقلال امیدی ضعیف شده به قهرمانی دارد و ذوب‌آهن با انگیزه‌ای فوق‌العاده به سوی جام خیز برداشته است. هر دو تیم مدعی قهرمانی باید خارج از خانه بازی کنند. استقلال در حالی که خودش امیدی قطعی به 3 امتیاز بازی امروز مقابل پیام ندارد، چشم به اهواز دوخته و امیدوار است فولاد، بازی پاک خود را به نمایش بگذارد.

از دو تیم مس و سپاهان هم یکی به آسیا می‌رود. سپاهان 55 امتیازی است و برای آنکه آسیایی شود باید مقاومت سپاسی را در فولادشهر با برتری بیش از 2 گل شکست دهد. آسیایی‌ شدن سپاهان شرط دیگری هم دارد آن هم این است که مس در خانه‌اش مقابل پیکان شکست بخورد که باور این اتفاق آن هم در حالی که مس برای اولین بار جواز آسیایی می‌گیرد کمی سخت است.

در میان تیم‌های ته جدولی هم به اندازه تیم‌های بالانشین رقابت وجود دارد. از میان 3 تیم پیام 35 امتیازی و ابومسلم و استقلال اهواز 34 امتیازی یک تیم امروز باید با لیگ برتر خداحافظی کند. اینکه چه می‌شود که از شهری مثل مشهد با آن همه صنعت پولسازی که در حاشیه آن قرار دارد دو تیم برای سقوط کاندیدا می‌شوند پرسش بزرگی است که خیلی زود به آن خواهیم پرداخت. این تیم‌ها هم مثل استقلال تهران امیدوارند وجه زیبای فوتبال را با بازی پاک حریفان ببینند.

سازمان لیگ، داوران بازی‌های امروز را که به طور همزمان قرار است ساعت 17:15شروع شوند معرفی کرده است. البته بازی بدون ‌حساسیت پرسپولیس دو ساعت زودتر از دیگر بازیها شروع می‌شود.

پیام با استقلال تهران - داور: علیرضا فغانی، فولاد با ذوب‌آهن - داور: خداداد افشاریان، سایپا با صبا - داور: قاسم واحدی، مس با پیکان - داور: البرز حاجی‌پور، سپاهان با مقاومت سپاسی - داور: سعید بخشی‌زاده، ملوان با ابومسلم - داور: یدالله جهانبازی، برق با استقلال اهواز - داور: احمد صالحی، پاس با داماش - داور: فرشید افشار، پیروزی با راه‌آهن - داور: نوید مظفری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
    0 0
    تبانی فدراسیون با تیمها برای قهرمانی استقلال کاملا مشهود است. خداوند جلالی و ابراهیم زاده را بببخشاید و به راه راست هدایت کند