نماینده مجلس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی از دولت به دلیل عدم اختصاص بودجه احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،هادی بهادری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به وضعیت نامطلوب دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه نیاز به بودجه دارد و با اختصاص قطره چکانی راه به جایی نخواهد برد.
وی افزود: درحالیکه در سال ۹۵ برای احیای دریاچه ارومیه رقم ۱۸۰۰ میلیاردی مصوب شده بود ولی فقط ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی یافت و دریاچه ارومیه با ۳۰ میلیارد به جایی نخواهد رسید.

نماینده ارومیه خاطر نشان کرد: طوفان نمک در راه است، با بودجه ۳۰ میلیارد تومان دریاچه ارومیه همچنان در وضعیت بحرانی خواهد بود و برای نجات این دریاچه از بحران خشکسالی، باید با اعتباری مشابه ۱.۵ میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه اقدام کنیم.

بهادری گفت: استان در جذب سرمایه گذاران موفق عمل نکرده است و ارائه اوراق مشارکت روش خطرناکی بوده و در واقع می توان گفت روش استفاده از اوراق مشارکت آینده فروشی است!
وی افزود: با ارائه اوراق مشارکت، آیندگان چگونه این هزینه ها را پرداخت خواهند کرد؟! و ما باید روش های دیگری برای تامین هزینه ها بهره ببریم.

بهادری تصریح کرد: در بحث واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی باید عملکردی بهتر داشت و در این راستا برای جذب سرمایه گذاران نیز باید بروکراسی های اداری را کاهش دهیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =