نخستین روبات انسان نمای ایرانی با نام سرنا 2 امروز در حاشیه برگزاری همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن اجلاس سران در تهران و با حضور دکتر احمدی نژاد رونمایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این روبات پس از چندین ماه تلاش مستمر متخصصان ایرانی با استفاده از آخرین فناوریهای روز روباتیک در اندازه و وزن مشابه انسان طراحی و ساخته شده است.

سرنا 2 می تواند همانند یک انسان اما با سرعتی آهسته تر و با ترکیبی از حرکات دست، سر و پا گام بردارد.

روبات

قد این روبات انسان نمای ایرانی 145 سانتی متر و وزن آن 45 کیلوگرم است و دوربین، میکروفن و اسپیکر از جمله تجهیزات جانبی آن است.

گروه مرکز وسایل نقلیه پیشرفته دانشگاه تهران هم اکنون مراحل اولیه توسعه بینایی و صدا، ارتقای سطح هوشمندی، تقلید رفتارهای انسانی و افزایش سرعت گام برداشتن این روبات انسان نما را آغاز کرده است که پس از تکمیل در نسلهای بعدی سرنا ارائه خواهد شد.

گروه سرنا با بیش از 20 نفر از کارشناسان و مهندسان زبده روباتیک در بخشهای طراحی، ساخت، نرم افزار، کنترل و بهینه سازی در یک سال گذشته به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت بوده است.

سرنا 2 محصول بیش از 10 هزار نفر ساعت کار فشرده است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فری AE ۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
    0 0
    من هر چند هر مرتبه نظری ازسال کردم به دیده دیگران نیامد ، اما در مورد این روبات هم نمیدونم اگر ایرانی هست و ادعایی روشه پس چرا چهار تا عکس واضح و از فاصله کمتر را به نمایش نگذاشتند
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
    1 0
    سلام این تصویر ربات سورنا 2 نیست این تصویر مربوط به سرنا 1 است اینکه ادعا داشته باشن همشو خودشون ساختن که خب حقیقت نیست طراحی و مونتاژ قطعات انتخاب شده انجام دادیم
  • میثم IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
    0 0
    چه فتوشاپ کارایه داخلی قشنگ این عکسارو درست کردن !!