طرح ضربتی مبارزه با جوندگان موذی از سوی شهرداری شمال تهران در سطح خیابان شریعتی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلاتی که جوندگان موذی برای سلامت شهروندان در تهران به وجود می آورند بر کسی پوشیده نیست. اکنون شهرداری تهران می گوید قصد دارد با اجرای طرح ضربتی، بخشی از مشکلات ناشی از وجود این حیوانات را کاهش دهد.
عدالت امیرزاده معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 3 تهران درباره طرح مزبور گفت: اداره ساماندهی همزمان با فراررسیدن فصول سرما سال قصد دارد در طرحی ضربتی موشها را از سطح شمال تهران پاکسازی کند که در این راستا، تعداد 50 بنر در محدوده ای حدود 5/1 کیلومتر در سطح خیابان شریعتی نصب و و به صورت خانه به خانه بروشورهای اطلاع‌رسانی توزیع شده است.
امیر زاده با بیان اینکه محل های طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موشها با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رسانی می شود گفت: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان در جهت حفظ و رعایت بهداشت محیط هستیم .
او با اشاره به راه های نفوذ موش به منازل گفت: سیستم های دفع زباله مجتمع های مسکونی، منافذ موجود در طبقات زیرین و تاسیسات، فاصله بین منازل و سطح آسفالت خیابان ها از جمله مواردی است که باعث ورود موش به منازل مسکونی می شود.
معاون امور شهری و محیط زیست منطقه ۳ گفت: با اقدامات انجام شده و طعمه گذاری در تمام مکان هایی که احتمال وجود لانه موش و محل زندگی آنها است از جمله اماکن مخروبه و متروکه ، مراکز بهداشتی و درمانی ، ، معابر ، کانال ها ، انهار و فضاهای سبز و ... شمال تهران از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود.
امیرزاده در ادامه گفت: از شهروندان در خواست می شود تا در دفع زباله های خانگی دقت کنند و از ریختن ضایعات به داخل مسیل ها و انهار خودداری کنند تا موش ها امکان دسترسی به مواد غذایی و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذی با شماره سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.
امیرزاده یادآور شد: شهروندان می توانند با رعایت کامل بهداشت محیط، هم محیط زیست شهری را که متعلق به خود آنها است، پاکیزه و عاری از آلودگی نگهدارند و هم مانع از ازدیاد این جانوران ناقل بیماری شوند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =