۰ نفر
۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

در ماجرای هکری که کابوس‌وار به حریم خصوصی مهدی قائدی دستبرد زد و این پدیده نوجوان را تا مرز نابودی برد، برخورد پدرانه عبدا... سمامی قاضی برجسته کمیته اخلاق به داد قائدی رسید اما آیا در صورت تکرار چنین اشتباهی باز هم کمیته اخلاق که ماهیت اصلی‌اش برخورد با همین ناهنجاری‌هاست، پدرانه رفتار خواهد کرد؟

مهدی قائدی را همان روز اول هم قربانی کوچک این رسوایی بزرگ تلقی کردیم چرا که معتقدیم اگر قرار باشد پرده درافتد و مسائل خصوصی ستاره‌ها روی صحنه و زیر نور بیاید خیلی‌ها هستند که در صف محاکمه جلوتر از پدیده نوجوان استقلال می‌ایستند، خیلی‌هایی که نه تنها در فضای مجازی که حتی در زندگی واقعی دست به رفتارهای پرخطری زده‌اند و یادشان رفته سوپراستار هستند و نگاه و حواس جامعه معطوف به آن‌هاست.
همین حالا هم مهدی قائدی متهم اصلی این پرونده نیست. متهم اصلی آن‌هایی هستند که این جوانان را در درندشت فوتبال به حال خود رها می‌کنند، همان‌ها که فوتبالیست‌ها را برده می‌بینند و تمام تمرکزشان روی بهره‌وری از آن‌هاست نه حفظ‌شان و ارتقای فرهنگ و درکشان!
البته که ستاره‌های فوتبال هم باید بیشتر به فکر خودشان باشند. دست‌درازی یک هکر ۱۵ ساله به حریم خصوصی قائدی ثابت کرد فضای مجازی آن‌چنان هم که تصور می‌شود امن نیست و آن‌هایی که نمی‌توانند نفس خود را کنترل کنند حداقل باید بیشتر مراقب «نهان» خود باشند. این یک دعوت رسمی به نهان‌روشی نیست، یک هشدار برای خودآگاهی بیشتر است.

* این یادداشت در سرمقاله چهارشنبه ۶ دی روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =