هفته گذشته، درهای کارخانه‌ای در قزوین به روی خبرنگاران باز شد که بعد از 15 سال حضور در ایران، اولین تجربه بازدید و پرسش و پاسخ رسانه‌ای را پشت سر می‌گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت نستله، بر سرمایه‌گذاری در ایران تاکید دارد و قصد دارد کارخانه‌هایش را در ایران گسترش دهد.

در نشست پرسش و پاسخی که هفته گذشته در محل کارخانه قزوین برای اولین بار برگزار شد، فیصل هارون که چهار سال است مدیر کارخانه نستله ایران در قزوین است، با اشاره به این که هدف اصلی این شرکت، بهبود کیفیت زندگی است، گفت: بهبود کیفیت زندگی، به نوعی DNA شرکت ماست و هدف دیگری که دنبال می‌کنیم، مشارکت در ساخت آینده‌ای بهتر و سالمتر است. درواقع ما فقط محصول تولید نمی‌کنیم بلکه هدف بزرگتری داریم و می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم. در کنار رفاه و سلامت انسان‌ها، به جوامعی که در آنها کار می‌کنیم هم می‌اندیشیم و سعی می‌کنیم انطباق‌ها و استانداردها را بر اساس مسئولیت اجتماعی که داریم رعایت کنیم. حیطه سوم فعالیت ما به سیاره زمین و محیط زیست برمی‌گردد که همه باید به فکر آن باشیم به همین منظور پروژه‌ای را در دستور کار داریم که به کاهش آب مصرفی می‌انجامد و همچنین دفن مواد در زمین را به صفر رسانده‌ایم به طوری که می‌توانم بگویم حتی یک کیلوگرم ضایعات یا پساب به زمین نمی‌رسد و همه آنها را بازیافت می‌کنیم. این تجربیات را هم فقط برای خودمان نگه نمی‌داریم بلکه حاضریم آنها را به کارخانجات دیگر هم انتقال دهیم.

او سپس به نقش کارخانه نستله در کارآفرینی ایران پرداخت و گفت: حدود 900 نفر در نستله ایران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 442 نفر در کارخانه قزوین مشغول کار هستند. ما برای زنان و افرادی با معلولیت‌های مختلف هم کارآفرینی کرده‌ایم و معتقدیم لازم است برای آنها فرصت شغلی فراهم شود. بیشتر کارمندان ما ایرانی‌ها و افراد بومی هر منطقه هستند و برایمان مهم است که بتوانیم توسعه مهارت و آموزش را بومی کنیم.

فیصل هارون در ادامه به میزان سرمایه گذاری در ایران اشاره و تاکید کرد: تاکنون 100 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کرده ایم و قرار است 20 تا 30 میلیون دلار دیگر به این سرمایه گذاری اضافه کنیم. ما حتی صادرات را هم در برنامه‌هایمان داریم به طوری که صادرات غذای کودک به کشورهای منطقه انجام می‌شود.

صهیونیستی نیستیم، تکذیب می‌کنیم

در ادامه این نشست پرسش و پاسخ، علیرضا سرابچی، مدیرکل ارتباطات و سرویس‌های بازاریابی شرکت نستله با اشاره به این که از بین 437 کارخانه نستله در 86 کشور جهان، درهای یکی از این کارخانه‌ها در ایران به روی خبرنگاران باز شده گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری نستله در خاورمیانه، در ایران بوده است. این اتفاق در نهایت می‌تواند به تولید اشتغال، رفع وابستگی به واردات و تولید ملی منجر شود یعنی همان اتفاق‌هایی که اقتصاد کشور ما به آنها نیاز دارد.

سرابچی تاکید کرد: شرکت نستله سال گذشته 150 ساله شد و در کشور ما 15 سال سابقه فعالیت دارد. سال گذشته، نستله به عنوان یک شرکت خارجی پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی در کشورمان شناخته شد.

او در پاسخ به سوال خبرآنلاین پیرامون حواشی این شرکت گفت: علیرغم حواشی که گاهی این شرکت را درگیر کرده و عده‌ای می‌گویند نستله صهیونیستی است، اگر چنین اتهامی وجود داشت چطور ممکن بود در کشورمان این همه سال فعالیت داشته باشیم، بنابراین چنین اتهامی را قویا رد می‌کنیم و معتقدم وقتی در عرصه‌ای که فعالیت می‌کنید، پیشرو باشید، چنین اتهامات و شایعاتی ممکن است اتفاق بیفتد. 
سرابچی به پروژه «رایز» با هدف تامین شیر از تامین‌کننده‌های محلی و سرمایه‌گذاری در بخش تحویل شیر تازه هم اشاره کرد که دستاوردهای زیادی برای صنعت شیر و سالم‌سازی آن خواهد داشت.
در پایان این بازدید یک روزه از کارخانه نستله قزوین، بخش‌های مختلفی ازجمله انبار نگهداری مواد، ایستگاه دریافت شیر، خط تولید شیرخشک، کلاس‌های آموزشی کارکنان، مرکز تصفیه پساب و ... مورد بازدید قرار گرفت.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =