مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت از مجموع 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی کشور سه هزار و 640 میلیارد ریال برابر 3.64 درصد به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، سید عباس جزایری در دهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری در سال جاری را 225 میلیارد ریال دانست و یادآور شد: از این مبلغ تاکنون 36 میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سهمیه استان از محل تسهیلات فراگیر چهار هزار و 30 میلیارد ریال است که با جذب آن وضعیت اشتغال استان متحول خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان امسال برای ایجاد 16 هزار و 500 شغل تعهد داده اند.
وی افزود: از این تعداد تاکنون برای 10 هزار و 250 نفر برابر 93 درصد تعهد شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.
جزایری تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده بقیه تعهد دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در استان محقق می شود.

جزایری تاکید کرد: تسریع در روند تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های عامل مهمترین خواسته متقاضیان و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.
سیامک سلیمانی دشتکی تصریح کرد: از این مبلغ 670 میلیارد ریال به صورت مستقیم و 330 میلیارد ریال از محل اقتصاد مقاومتی پرداخت شد.
وی افزود: هم اینک رتبه چهارمحال و بختیاری در پرداخت تسهیلات سرمایه در ثابت و سرمایه در گردش ویژه اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری مطلوب نیست و استان از میانگین کشوری بسیار پائین تر است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: با گذشت 10 ماه از سال اما هنوز نتوانسته ایم سهمیه چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات اشتغالزا را به خوبی جذب کنیم.
وی یادآور شد: به منظور ایجاد اشتغال در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری 39 طرح تصویب شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای این طرح ها با اشتغالزایی 189 نفر 10 میلیارد و 770 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
وی افزود: از این تعداد 22 طرح در حوزه جهاد کشاورزی، پنج طرح در بخش صنعت معدن و تجارت، 12 طرح در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بانک های عامل روند اجرایی پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را تسریع کنند.
چهارمحال و بختیاری جزو استان های با نرخ بالای بیکار در کشور محسوب می شود و امسال برای جبران این مشکل سهم قابل توجهی از تسهیلات اشتغالزایی در بخش های مختلف کشور به استان اختصاص یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =