پوستین‌دوز در گفتگو با خبرآنلاین:کار را به کاردان بسپارید.

عصر روز یکشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه زامیاد در هتل المپیک علاوه بر خیل سهام‌داران این شرکت از چهره‌های همچون مدیرعامل سایپا، فلاحی قائم مقام سایپا، امیری از تکنوکرات‌های قدیمی جاده مخصوص، نشان قائم مقام زامیاد و عیسی پیمان‌پناه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سایپا و شخصی که گفته می‌شود طراح اصلی خرید بلوک 18 درصدی سایپا در جهت منافع این شرکت است استقبال شد.

در این جلسه که به‌نظر می‌رسید با توجه به وضعیت جسمانی ریاحی ـمدیرعامل فعلی زامیادـ حکم بازنشستگی وی اعلام خواهد شد اتفاقی نیفتاد و برای هر سهام‌دار 45 تومان سود در نظر گرفته شد.

کار را به کاردان بسپارید

 مدیرعامل گروه سایپا که به همراه زیرمجموعه‌های خود حدود 60 درصد از سهام زامیاد را در اختیار دارد در حاشیه مجمع به سوالات «خبرآنلاین» در رابطه با واگذاری پاسخ داد. وی به دلیل آنچه فشردگی جلسات روزانه نامید از آخرین قیمت پیشنهادی ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد در پاسخ به این سوال که قیمت به 422 تومان رسیده، شما باید خوشحال باشید یا ناراحت، با نارضایتی از چنین ارقامی گفت: «این روند خوب نیست و پیشنهاد من به رقبا این است که کار را به کاردان بسپارند.» وی البته توضیح بیشتری نداد و فقط تاکید کرد «رقبا اگر به جز دیدگاه مالی، نگاه تخصصی هم داشته باشند قطعا تبعات بهتری خواهد داشت.» پوستین‌دوز در باره برنده نهایی نیز گفت «اگر قابل پیش‌بینی بود کسی شرکت نمی‌کرد.» وی همچنین در مورد کارگزاری عمران فارس که گفته می‌شود برای زیرمجموعه سایپا یا شرکت‌های همسو با آن تلاش می‌کند نیز با خنده پاسخ داد «اگر واقعیت دارد به ما خبر دهید.»

زیرمجموعه‌ها منع شده‌اند

عیسی پیمان‌پناه که در خرید بلوک 17 درصدی سهام رنا (سهام‌دار 9درصدی خودروسازان) بر سر زبان‌ها افتاد و از او به عنوان مغز متفکر و طراح خرید بلوک 18 درصدی فعلی به نفع سایپا نام برده می‌شود ضمن تکذیب حضور در این خرید پاسخ‌های شفاف‌تری نسبت به مدیرعامل گروه سایپا به خبرآنلاین داد. او در مورد افزایش قیمت این سهم گرچه تاکید کرد برای آنهایی که رقابت می‌کنند می‌ارزد اما نتوانست تخمینی از قیمت فروش نهایی داشته باشد. پیمان‌پناه در مورد اینکه قیمت تا کجا بالا می‌رود به خبرآنلاین گفت «این سوال سختی است چون ارزیابی‌ها مختلف است و این تفاوت در ارزیابی‌ها در مقطعی باعث کنار کشیدن رقبا خواهد شد.» وی همچنین به این سوال که چرا همانند ایران‌خودرو برای جلوگیری از افزایش قیمت توافقی پشت پرده بین کنسرسیوم‌ها انجام نمی‌شود گفت «چون ترکیب فعلی سهام‌داران ایران‌خودرو با سایپا متفاوت است، حصول توافق سخت خواهد بود» اشاره او به یک کرسی شستا و یک کرسی بهمن در سایپا است. گفته می‌شود اگر کرسی فعلی که در بورس عرضه شده به یکی از این دو گروه برسد با توجه به روابط خوب شستا و بهمن در بازار مالی، شاهد ائتلاف این دو و در دست گرفتن اکثریت هیات مدیره خواهیم بود. دیروز نیز خبری در بازار و جاده مخصوص پخش شد مبنی بر اینکه یکی از سران کنسرسیوم‌های خرید در گفتگویی محرمانه از آمادگی خود و کنسرسیومش تا قیمت 1500 تومان با هدف کنار زدن رقبا سخن گفته است.

پیمان‌پناه در مورد کارگزاری عمران فارس نیز توضیح داد این کارگزاری برای زیرمجموعه‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری سایپا فعالیت نمی‌کند. مرد خاکستری گروه سایپا با تاکید بر اینکه «این واقعیت ندارد و ما مشکلی نداریم که بخواهیم در سایه حرکت کنیم» گفت «حضور زیرمجموعه‌ها در این خرید از سوی ارگان‌ها منع شده و ما حضور نداریم.» به جز عمران فارس، دو کارگزاری دیگر نیز برای گروه بهمن و ائتلاف شستا با بنیاد اقتصادی کوثر فعالیت می‌کنند.

پیمان‌پناه همچنین به عنوان یک کارشناس و نه یک سایپایی در رابطه با حضور شرکتی از تعاونی کارکنان سایپا مشابه آنچه در ایران‌خودرو روی داد به عنوان خریدار نهایی ضمن عدم رد این فرض، مشکل را وضعیت ضعیف‌تر مالی شرکت کارکنان سایپا نسبت به ایران‌خودرو دانست. او همچنین احتمال حضور قطعه‌سازان را علی رغم قیمت بالا رد نکرد و از نظر تئوریک این گفته که قطعه‌سازها به خاطر قیمت بالا حاضر به شراکت در سهم نخواهند شد را رد کرد.     

13امین روز رقابت

روز دوشنبه 13امین روز رقابت برای خرید بلوک 18 درصدی سایپا با تداوم پیشنهاد قیمتی از سوی سه کنسرسیوم اصلی و پایان زمان معاملات بار دیگر بی‌نتیجه پایان یافت تا فردا رقابت از رقم 4309 ریال بار دیگر آغاز شود. در این میان اظهارات مختلف همچنان ادامه دارد. با توجه به حضور بهمن‏، شستا و بنیاد اقتصادی کوثر، گفته می‌شود به جز شورای رقابت، مجلسی‌ها نیز همانگونه که قبلا وعده داده بودند در جبهه مخالف با شبه‌دولتی‌ها فعالیت خواهند کرد. در این زمینه گفته می‌شود هفته آینده کمسیون اصل 44 مجلس با شورای رقابت  جلسه خواهد داشت. همچنین رئیس کمسیون اقتصادی مجلس نیز کارکنان سایپا را بهتر از شبه‌دولتی‌ها دانست و از تلاش مجلس برای خصوصی‌سازی واقعی خبر داد. فعلا رقابت ادامه دارد.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 74662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    0 0
    دوا سر پراید ها !
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    0 0
    ایران خودرو چرا اینقدر طرفدار نداشت؟اینده سایپا با پراید درخشان خوهد بود که به این قیمت ها رسیده
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    0 0
    ایران خودرو چرا اینقدر طرفدار نداشت؟اینده سایپا با پراید درخشان خوهد بود که به این قیمت ها رسیده