آخرین خبر از وضعیت داریوش شایگان در بیمارستان

ایسنا نوشت: داریوش شایگان همچنان در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان تحت مراقبت پزشکان است.

بابک زمانی رییس بخش نورولوژی بیمارستان فیروزگر درباره وضعیت درمانی داریوش شایگان گفت: «آقای شایگان روز پنج‌شنبه ۵ بهمن ماه دچار یک سکته مغزی حاد شدند. این سکته در جای بسیار حیاتی مغز رخ داده بود اما خوشبختانه با اطلاعات خود او و خانواده‌شان خیلی سریع به بیمارستان منتقل شدند.»

او درباره روند درمانی شایگان نیز گفت: «به‌رغم شدید بودن سکته مغزی و اینکه در یکی از بدترین جاهای مغز رخ داده، پزشکان بلافاصله اقدامات درمانی را شروع کردند. در دو روز گذشته نیز حالت‌های بهتر و بدتری داشته است. هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان بستری است و پزشکان در حال انجام کارهای درمانی ایشان هستند. به هر حال سکته مغزی وخیمی است و باید ببینم چه می‌شود کرد.داریوش شایگان متولد سال 1314 در شهر تهران است که پس از تحصیل در مدرسه سن‌لویی برای تحصیل به خارج از کشور رفت و با اخذ درجه دکترا در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت.»

بیشتر آثار این اندیشمند به زبان فرانسه و در حوزه فلسفه تطبیقی است. «بینش اساطیری»، «ادیان و مکتب‌های فلسفی هند»، «آمیزش افق‌ها»، «در جست‌وجوی فضاهای گمشده»، «پنج اقلیم حضور» و .. از جمله کتاب‌های او به شمار می‌آیند.

داریوش شایگان رمانی هم با عنوان «سرزمین سراب‌ها» به زبان فرانسه منتشر کرد که برنده جایزه انجمن نویسندگان فرانسوی شد. او جوایز و نشان‌های بین‌المللی بسیاری را هم به خاطر آثارش کسب کرده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =