۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

فوتبال به تجارت بزرگی تبدیل شده و موفقیت در زمین ضمانتی برای درآمدزایی نیست. مثل منچستریونایتد که در فصل ۱۷ - ۲۰۱۶ با ششم شدن در لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشت اما پردرآمدترین تیم جهان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیلوییت در پروژه «لیگ پول فوتبال» که در آن جدول رده‌بندی پردرآمدترین تیم‌ها را در قالب یک لیگ که بر اساس درآمدشان رتبه‌بندی می‌شوند اعلام کرده، شیاطین سرخ با درآمد ۶۷۶٫۳ میلیون یورو (۵۸۱٫۲ میلیون پوند) در رتبه اول قرار دارد.
این تیم حتی از رئال مادرید که برای دومین سال پیاپی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید، لالیگا را فتح کرد و به جام قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را بالای سر برد درآمد بیشتری داشته.

مثال دیگری که نشان می‌دهد درآمد سالیانه ربط زیادی به عملکرد در زمین ندارد آرسنال است. آرسنال در لیگ برتر پنجم شدند و امسال اصلا در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند. سال پیش هم که حضور داشتند در اولین مرحله حذفی شکست خوردند. با این حال با ۴۸۷٫۶ میلیون یورو (۴۱۹ میلیون پوند) تیم ششم جهان هستند.

البته عدم حضورشان در لیگ قهرمانان امسال قطعا روی درآمدشان در پایان فصل تاثیر خواهد گذاشت.هرچند جالب است که من‌یونایتد که فصل پیش در لیگ قهرمانان اروپا حاضر نشد ولی توانست قهرمان لیگ اروپا شود، برای دومین سال پیاپی است که قهرمان لیگ پول فوتبال دیلوییت می‌شود.

دلیلش هم این است که یونایتد بابت قهرمانی در لیگ اروپا، ۴۴٫۵ میلیون یورو جایزه نقدی گرفت. البته این جایزه شامل مارکت‌پول هم می‌شود که بسته به بزرگی تیم و لیگی که از آن می‌آید متغیر است. اتلتیکومادرید اگر قهرمان همین مسابقات می‌شد بیشتر از نصف یونایتد دریافت نمی‌کرد.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =