استاندار لرستان: آزادی باید به تناسب نیاز جامعه رشد کند

استاندار لرستان گفت: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از فرهنگ ایرانی و ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در مراسم نمادین زنگ انقلاب با بیان اینکه هدف اصلی ما در انقلاب محقق کردن خواست مردم یعنی استقلال و آزادی است، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های ما در دهه فجر اصرار بر پرداختن به کارهای سخت‌افزاری و طرح‌های اقتصادی، عمرانی است.

وی در ادامه افزود: در این ایام باید به تعمیم شناخت انقلاب و دلایل آن برای نسل جوان برجسته‌تر از قبل پرداخت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اسلام به اصل وجود حکومت برای نیل به اهداف بشر با توجه به ارزش‌های اسلامی اعتقاد دارد، گفت: روابط میان ملت و حاکمیت در یک بازده سه گروه پدید می‌آید که شامل محافظه کاران یعنی طرفداران حفظ وضع موجود، اصلاح طلبان که خواهان اصلاح امور و برطرف کردن نقاط ضعف و ایرادات سیستم بوده و در نهایت کسانی که اعتقاد به تغییر کلی نظام و خواهان ایجاد حکومتی جدید هستند و انقلابیون نام دارند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مقابل حاکمیت موجود با توجه به نداشتن مشروعیت سیاسی، ضعف‌های اقتصادی و تاثیر پذیری از فرهنگ غربی انقلابی شد، تصریح کرد: امام در دوره‌ای مشی اصلاحی در پیش گرفت و در این مدت با تذکر به شاه سعی داشت تا وضعیت از این بدتر نشود.

دکتر خادمی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) در نهایت به این نتیجه رسیدند که سیستم شاهنشاهی به استقلال، آزادی و حق تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان اعتقادی ندارد. بنابراین تصمیم بر این شد که رژیم باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه نظام باید استقلال سیاسی، اقتصادی داشته و همچنین بر مبنای ارزش‌ها و فرهنگ خود و احترام به آزادی مردم شکل بگیرد، اظهار داشت: همه صاحب نظران معتقدند که نظام جمهوری اسلامی از لحاظ سیاسی کاملا مستقل عمل می‌کند، در حوزه اقتصادی گرچه موفقیت‌های خوبی حاصل شده اما باید بیشتر تلاش کرد.

استاندار لرستان نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از فرهنگ ایرانی و ارزش‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: آزادی باید به تناسب نیاز جامعه رشد پیدا کند و جامعه امروز به مراتب از گذشته آزادتر است.

دکتر خادمی گفت: در ایام مبارک دهه فجر برگزاری مراسم‌های فرهنگی ضرورت داشته چرا که مردم نیاز به فضای نشاط و شادی با رعایت شئونات اسلامی دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =