ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه تونس در بیانیه ای با ابراز ناراحتی از اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام این کشور در لیست کشورهای پر خطر در زمینه پولشویی و کمک مالی به تروریسم، این تصمیم اتحادیه اروپا را ظالمانه، شتابزده و یک جانبه دانست.

به گزارش پایگاه خبری رادیو «شمس اف ام » تونس، وزارت خارجه تونس افزود:

مسیری که اتحادیه اروپا برای این تصمیم گیری طی کرده، شتابزده بوده و با این اقدام، در حق تونس ستم شده است زیرا اتحادیه اروپا به دلیل نداشتن یک سازمان ارزیابی خاص خود، به گزارش گروه مالی مبارزه با پولشویی و کمک مالی به تروریسم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا Financial Action Task Force استناد کرده است در حالی که تونس به صورت داوطلبانه اطلاعات خود را در اختیار این گروه قرار داده است و با آن در خصوص نقشه کار به توافق رسیده و گام های مهمی در این خصوص برداشته بود.

تونس در ادامه این بیانیه بر راهبردی بودن روابط خود با اتحادیه اروپا و پایبندی اش به اصلاحات اساسی اعلام کرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک نام تونس از این فهرست اروپایی حذف شود.

پارلمان اتحادیه اروپا چهار شنبه در جلسه عمومی خود در بروکسل، نام تونس را در لیست سیاه پولشویی و حمایت از تروریسم قرار داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =