شرایط نامناسب آب و هوایی یا خطای انسانی عامل احتمالی سقوط هواپیمای روسی اعلام شده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک فروند هواپیمای مسافربری با هفتاد و یک نفر سرنشین در مسکو سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.(اینجا)

به گزارش وب سایت شبکه خبری پرس تی وی، منبعي در وضعيت امور اضطراري اعلام کرد در حادثه سقوط هواپيماي روسي هيچ کس زنده نمانده است و همه 71 سرنشين آن کشته شده اند.


 وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه، سقوط هواپيماي آنتونوف 148 خطوط هوايي ساراتوف مسافربري را تاييد کرد .

اين هواپيما ساعت 15 و 30 دقيقه عصر امروز به وقت محلي از فرودگاه «داماديدوواي» مسکو به مقصد شهر «اورسک» به پرواز درآمد، اما لحظاتي بعد از صفحه رادار محو شد.

اين هواپيما در مزرعه اي در منطقه رامنسکي Ramensky سقوط کرده است.

شاهدان از آتش گرفتن اين هواپيما بلافاصله پس از سقوط خبر دادند .

«ماکسيم سوکولوف» وزير حمل و نقل روسيه نيز با تاييد خبر سقوط اين هواپيما ، بلافاصله راهي محل سقوط هواپيماي آنتونوف 148 شد.

وي اعلام کرد: با توجه به شدت برخورد هواپيما به زمين و آتش سوزي گسترده اي که لحظاتي پس از سقوط روي داده ، احتمال زنده ماندن سرنشينان آن بسيار اندک است .

تيم هاي امدادي وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه هم خود را به محل سقوط هواپيما رسانده و در حال حاضر در منطقه سقوط ، حدفاصل مسکو - اورسک ، مستقر شده اند .

تيم هاي امدادي حاضر در محل سقوط هواپيما ، در همان لحظات نخست توانستند جسد دو نفر از مسافران را در اطراف محل سقوط پيدا کنند .

وزارت حمل و نقل روسيه نيز اعلام کرد: لاشه اين هواپيما بر اثر شدت برخورد با زمين در محيطي به وسعت يک کيلومتر مربع پراکنده شده است.

 يک منبع در سازمان امور اضطراري روسيه به خبرگزاري اسپوتنيک گفت مسئولان خدمات اضطراري محلي سرگرم بررسي اطلاعات درباره هواپيماي روسي هستند.

خطاي انساني عامل سقوط آنتونوف

شبکه روسيا اليوم اعلام کرد: احتمال دارد شرايط نامناسب آب وهوايي يا خطاي انساني عامل سقوط هواپيماي روسي باشد زيرا  تنها دو دقيقه پس از به پرواز درآمدن از فرودگاه مسکو سقوط کرده است.

امروز در مسکو و حومه آن  به شدت برف مي باريد. اين هواپيما، مسافربري است و شصت و پنج مسافر و کادر پرواز هواپيما که شش نفر بودند بر اين هواپيما سوار بودند. ما عادت کرده ايم که مسئولان روسي شتابزده عمل نمي کنند و قبل از اجراي تحقيقات لازم هيچ اظهار نظري  نمي کنند.اما هيچ کس در اينجا علت سقوط را دلايل  فني نمي داند بلکه بدي شرايط آب هوايي و خطاي انساني در حال حاضر مهمترين موضوع هستند.

کساني که مي گويند عامل انساني بوده است به اين مطلب استناد مي کنند که چون تنها دو دقيقه پس از پرواز از صفحه هاي رادار محو شده است. البته وزارت وضعيت  امور اضطراري روسيه اين هواپيما را يافته است و از طريق ماهواره ها محل سقوط هواپيما را به دست آورده است.

تصاویر از پرس تی وی

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =