گوریل‌ها هم مانند ما می‌توانند بازی‌های اجتماعی و تغییر نقش افراد در بازی را درک کنند و به تناسب نقش خود در بازی رفتار کنند، گاهی تعقیب کنند، گاهی تعقیب شوند! بازی گوریل‌ها مثل انسان‌ ارزش رقابتی دارد.

بهنوش خرم‌روز: بازی‌هایی مثل قایم موشک،‌ گرگم به هوا و نجات، به نوعی یک موقعیت اجتماعی را به وجود می آورند که افراد در آن شرایط برابری ندارند. به علاوه هر کس بسته به موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد و نقشی که در بازی دارد،‌ رفتار متفاوتی هم باید داشته باشد. خب،‌ ظاهرا فقط ما انسان‌ها نیستیم که این را می‌فهمیم.

ساینس‌دیلی یکی از عناوین اول خبری خود را به یافته تازه‌ای در مورد گوریل‌های بزرگ اختصاص داده است که برای اولین بار رفتار این موجودات را در موقعیت‌های اجتماعی نابرابر در زندگی واقعی آن‌ها، و نه در آزمایشگاه، بررسی کرده است.

گوریل‌ها در حال بازی

بر اساس این مطالعه،‌ گوریل‌های بزرگ در بازی خود به هم دست می‌زنند و فرار می‌کنند و بقیه او را تعقیب می‌کنند. در این بازی،‌ موقعیت گوریل از تعقیب کننده به تعقیب شونده تغییر می‌کند و گوریل این تفاوت را خوب می‌فهمد. به گفته محققین، ‌برای گوریل‌ها هم درست مانند انسان‌ها، این بازی‌ها ابزاری برای گرفتن امتیازهای رقابتی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =