استاندار گیلان در کمیته تخصصی ساماندهی مسکن روستایی از شناسایی بیش از ۴۰۰ روستای دارای جذابیت گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی این مناطق و ساخت واحدهای بوم‌گردی در جهت جذب گردشگران تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد بر ضرورت بهره‌گیری هرچه بیشتر از معماری بومی و سنتی در مسکن روستایی تأکید کرد و افزود: باید ضمن حفظ معماری سنتی و بافت تاریخی ، نیازهای روز را در طراحی‌ خانه های روستایی در نظر گیریم.

وی با بیان اینکه معماری سنتی تنها یک تیپ خاص نیست بلکه چارچوب کلی و با طرح‌های مختلف است افزود: منظور از معماری سنتی این نیست که عیناً همان ساختمان قدیمی صدها سال پیش ساخته شود، بلکه هدف حفظ سیما و منظر خانه‌ها به صورت سنتی با کاربردی متناسب با نیاز و فرهنگ امروز می‌باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نمای خانه‌های روستایی باید تداعی معماری سنتی و بافت تاریخی آن منطقه را به همراه داشته باشد افزود: خانه‌های روستایی باید معرف استان و الگوی معماری سنتی گیلان باشد.

استاندار گیلان از شناسایی بیش از ۴۰۰ روستای دارای جذابیت گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های این مناطق و ساخت واحدهای بوم‌گردی در جهت جذب گردشگران تلاش کنیم.

استاندار گیلان معماری شهری را متفاوت با معماری روستایی دانست و افزود: معماری شهری باتوجه به محدودیت‌های منظر و اشراف به واحدهای پیرامون با معماری روستایی که با این محدودیت‌ها مواجه نیست کاملاً تفاوت دارد .

دکتر سالاری برضرورت ساخت واحدهای حمایتی با بهره‌گیری از معماری سنتی تأکید کرد و افزود: در ساخت واحدهای حمایتی کمیته امداد و بنیاد مسکن می‌توان از الگو و معماری سنتی و رونق بوم گردی بهره گرفت.

استاندار گیلان به ساخت ۲ هزار واحد مددجویان کمیته امداد استان اشاره کرد و افزود: در ساخت این واحدها در مناطقی که مستعد جذب گردشگر است می‌توان با افزایش بنا علاوه بر تامین مسکن در جهت بوم گردی و اشتغال مددجویان کمیته امداد نیز بهره گرفت.

در این نشست تعدادی از دستگاه‌ها به ارائه گزارش و اقدامات خود در این بخش پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =