الزام تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال فقط با ۳ بازیکن ملی‌پوش / نیاز ارومیه به سالن ۱۲۰۰۰نفری

رئیس فدراسیون والیبال در ارومیه گفت: لیگ برتر والیبال از سال آینده با تغییرات بنیادین برگزار می‌شود که یکی از این تغییرات الزام تیم‌ها به جذب تنها ۳ بازیکن ملی پوش خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، احمد ضیایی رییس جدید فدراسیون والیبال عصر امروز در جمع صمیمی پیشکسوتان، مربیان و داوران والیبال آذربایجان‌غربی و همچنین خبرنگاران ورزشی نویسان در ارومیه حضور یافته بود با اشاره به مشکلات فراوان در برگزاری لیگ برتر والیبال از جمله مشکلات مالی تیم‌ها، اختلاف سطح زیاد بین باشگاه‌ها و همچنین اعتراضات و بداخلاقی‌ها در بین بازیکنان و تماشاگران گفت: برای فصل آینده تغییراتی را در ساختار برگزاری لیگ برتر خواهیم داشت که از جمله این تغییرات، الزام تیم‌های حاضر به جذب تنها ۳ بازیکن ملی‌پوش خواهد بود تا جذابیت لیگ افزایش پیدا کند.

وی همچنین افزود: متاسفانه در سالیان گذشته، بدون هیچ دلیلی و بصورت تصنعی هزینه تیمداری و خرید بازیکن در لیگ برتر افزایش یافته و همین عامل زمینه‌ساز بحران‌های مالی و کناره‌گیری بسیاری از تیم‌ها بدلیل نداشتن توان مالی پرداخت هزینه‌ها بوده است و در این مورد نیاز برنامه‌هایی برای کنترل هزینه‌ها خواهیم داشت ضمن اینکه بدنبال کاهش بداخلاقی‌ها در لیگ برتر هستیم.

رییس فدراسیون والیبال خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت، نمایندگان ارومیه، گنبد، ساری، ورامین و ... مشکلات زیادی را در لیگ برتر ایجاد کردند و شاهد تعدد پرونده‌های شکایت از این تیم‌ها بودیم که با توجه به وضعیت والیبال ایران و نام لیگ برتر باید این موضوع کاهش یابد.

ضیایی در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین به‌عنوان نماینده ورزشی نویسان آذربایجان‌غربی در مورد عدم استفاده از نمایندگان این استان به‌عنوان داور یا ناظر در لیگ برتر گفت: با تغییراتی که در سازمان لیگ و فدراسیون ایجاد کرده‌ایم، برنامه استفاده از داوران و ناظران استان‌های مختلف از جمله استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این اتفاق می‌تواند به استان‌ها کمک کند.

وی از مسئولین استانی خواست که با توجه به والیبال‌خیز بودن شهر ارومیه، کلنگ احداث سالن ۱۲۰۰۰ نفری را به زمین بزنند تا فدراسیون والیبال نیز از این کار حمایت کند و شاهد رونق این رشته و حضور تماشاگران بیشتری از علاقمندان والیبال این شهر باشیم.

رییس فدراسیون والیبال اظهار کرد: با راه‌اندازی آکادمی والیبال، برخی اردوهای تیم ملی به شهر ارومیه منتقل خواهد شد ضمن اینکه اگر بتوانیم میزبانی مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی جوانان جهان را کسب کنیم، ارومیه را به عنوان یک میزبان در نظر خواهیم داشت.

ضیایی همچنین گفت: باید رویه‌ای را ایجاد کنیم که اسپانسرها بجای تیم‌داری در تهران، در شهرهای والیبال‌خیز کشور سرمایه گذاری کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =