۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۱

از قدیم وقتی حین استفاده باتری وسیله‌ای تمام می‌شد،‌ افراد با قدری کلافگی یا حتی خشونت آن را تکان می‌دادند بلکه قدری بیشتر کار کند. انگار حالا قرار است این راهبرد قدیمی واقعا جواب بدهد.

بهنوش خرم‌روز: تا به حال شده که درست زمانی که دارید از یک وسیله استفاده می‌کنید، باتری‌اش تمام بشود و شما هم با خشونت تکانش بدهید بلکه الکترون‌هایش تشویق یا حتی مجبور بشوند که قدری بیشتر به چرخش ادامه بدهند؟ خب ظاهرا به لطف صنایع برادرز، این رفتار قدیمی از این به بعد واقعا جواب خواهد داد.

این شرکت ژاپنی در حال ساخت باتری‌هایی در اندازه‌های مختلف است که تنها با ارتعاش شارژ می‌شوند. بنابراین برای شارژ آن‌ها کافی است تکانشان بدهید. به گزارش پاپ‌ساینس،‌ در نمونه‌های اولیه ارائه شده از این نوع باتری،‌ در واقع هر سری باتری کاربردی از دو باتری تشکیل شده است. هنگام تکان دادن، یکی از این دو باتری به عنوان مولد عمل می‌کند و دیگری به عنوان خازن انرژی به دست آمده را ذخیره می‌کند. به گفته شرکت برادرز،‌ این دو باتری برای فلاش و یا کنترل تلویزیون جواب می‌دهند. قرار است که هفته آینده ابداع جدید شرکت برادرز به نمایشگاه پیشگامان فناوری 2010 توکیو برود.

کسی چه می‌داند، شاید در آینده هم نوعی باتری جدید بسازند که وقتی بد و بیراه بگویید خودش شارژ بشود!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =