فارس: کاپیتان رضا نخجوانی در خصوص تعداد صندلیهای پروازی که در سال 1389 به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است، تصریح کرد: پس از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لزوم زمینگیری توپولفهای موجود در ناوگان هوایی کشور، در راستای جایگزین کردن توپولفها با هواپیماهای غربی، طی 21 روز گذشته یکهزار و 330 صندلی پرواز به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه بیان تعداد هواپیمای معادل صندلیهای پروازی مذکور فعلأ به دلایل شرایط ویژه بازرگانی هواپیما در ایران مقدور نیست، اظهارداشت: از ابتدای سال 1389 تا به امروز دو هزار و دو صندلی پرواز به ناوگان هوایی ایران اضافه شده است.
**چندین فروند هواپیما در حال وارد شدن به ناوگان هوایی کشور است
معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه تمامی این هواپیماهای افزوده شده به ناوگان هوایی کشور جزو هواپیماهای غربی و عمدتأ از نوع بوئینگ و ایرباس است، خاطرنشان کرد: در راستای ادامه روند جایگزینی توپولفها با هواپیماهای غربی، چندین فروند هواپیمای دیگر نیز در حال وارد شدن به ناوگان هوایی کشور است که به محض ورود این تعداد هواپیما به ایران، اخبار آن در اختیار رسانهها قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، تصریح کرد: 62 درصد کل صندلیهای پروازی موجود در ناوگان هوایی کشور فعال هستند که این رقم شامل 20 هزار و 451 صندلی است.
به گزارش فارس رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در تاریخ 21 خردادماه سال جاری راجع به سرنوشت پرونده توپولوف 154 در ایران گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری خود را مکلف میداند که در جهت اجرای سلیقه مسافران هوایی رفتار کند.
به گفته رضا نخجوانی با توجه به بیرغبتی مسافران برای پرواز با توپولوف، فعالیتهایی در زمینه زمینگیری توپولفها صورت گرفت که قبل از سال 1389 این بخشنامه به شرکتهای داخلی ابلاغ شد.
معاون وزیر راه و ترابری در خصوص اجرای زمان این طرح، گفته بود: در اینباره عدم ایجاد تعهد بازرگانی برای ناوگان توپولوف و از سوی دیگر پاسخگویی به نیاز طبیعی افزایش تقاضای مسافران با پرواز غیرتوپولوف مد نظر است که در مجموع اگر تدابیر مذکور عملیاتی شود میتوان گفت که تا پایان سال جاری پرواز توپولوف 154 بسته خواهد شد.
به گزارش فارس در کشور ایران تا چندی پیش شرکتهای هواپیمایی ایران ایرتور، ماهان، تابان، آریا، کیشایر و هواپیمایی کاسپین از مدل Tu-154M استفاده میکردند، اما پس از زمینگیر شدن توپولفهای اجارهای شرکتهای هواپیمایی در ایران، درحال حاضر ایرلاینهای که دارای توپولفهای ملکیاند شامل ایران ایرتور (13 فروند)، کاسپین (یک فروند) و کیش ایر (چهار فروند) است که باید در اسرع وقت نسبت به زمینگیر کردن توپولفهای خود اقدام کنند.
تعداد ناوگان هوایی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1384به 70 فروند افزایش یافته است که با در نظر گرفتن سالهای پس از انقلاب، متوسط افزایش ناوگان از بهمنماه 1357 تا پنج سال گذشته در هر سال 7/2 فروند هواپیما بوده است.
طی پنج سال گذشته 96 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است که این امر نشان میدهد 8/57 درصد از کل هواپیماهای موجود در مدت ذکر شده به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.
همچنین با در نظر گرفتن افزایش 96 فروند هواپیما به ناوگان هوایی طی پنج سال گذشته، متوسط افزایش ناوگان در این مدت 2/19 فروند هواپیما را نشان میدهد که در مقایسه با گذشته حاکی از افزایش بیش از هفت برابری ناوگان ورودی هواپیمایی است.
بنابراین گزارش حمل و نقل هوایی در بخش ناوگان ملکی غربی و ناوگان استیجاری غربی، طی پنج سال اخیر به ترتیب 6/739 و 650 درصد نسبت به دوره پیروزی انقلاب تا سال 1384 افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش 12هزار و 181 صندلی پرواز طی پنج سال اخیر به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است که به طور متوسط افزایش سالیانه دو هزار و 436 صندلی پروازی را نشان میدهد.
معاون وزیر راه و ترابری گفت: در راستای جایگزین کردن توپولفها با هواپیماهای غربی، طی 21 روز گذشته یکهزار و 330 صندلی پروازی در قالب هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است.
کد خبر 76627
نظر شما