رئیس جمهوری ایالات متحده از تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه خبر داده است.

به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با روسای جمهور استونی و لیتوانی، دو کشور حوزه بالتیک ضمن تاکید بر موفقیت آمریکا در مقابله با داعش، قدرت نظامی کشور خود را شکست ناپذیر خواند و گفت:‌ «من قصد خروج (از سوریه) و بازگرداندن نیروها را دارم و می‌خواهم که کشور خود را بسازم.» وی افزود: «ما در مقابل هر کسی به لحاظ نظامی موفق خواهیم بود اما گاهی زمان بازگشتن به خانه است و ما به این موضوع به صورت جدی فکر می‌کنیم.»

ترامپ گفت که تصمیم خروج در آینده با هماهنگی کشورهای دیگر منطقه و شرکای آمریکا صورت خواهد پذیرفت. وی همچنین پیشنهاد کرد که چنانچه کشورهایی نظیر عربستان مایل به ادامه حضور ایالات متحده هستند «شاید باید پول آن را بپردازند.»

دونالد ترامپ با اشاره به اینکه کشورش طی ۱۷ سال گذشته مبلغ ۷ تریلیون (۷ هزار میلیارد) دلار در خاورمیانه هزینه کرده اما هیچ سودی از این هزینه نبرده است گفت:‌ «عربستان سعودی به حضور ما علاقه‌مند است و من گفتم که خوب اگر می‌خواهید ما بمانیم شاید مجبور باشید که پولش را بپردازید.»

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از نزدیکان دونالد ترامپ، وی اخیرا در مکالمه ای با یکی از رهبران کشورهای حوزه‌ خلیج فارس گفته است: «بدون ما شما حتی تا دوهفته هم دوام نمی‌آورید. بهتان حمله می‌شود و باید با هواپیمای معمولی پرواز (فرار) کنید.»

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سفر اخیر خود به ایالات متحده از آمریکا خواسته بود که حضور نظامی خود در سوریه را حفظ کند.

دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: پيروزي بر گروه داعش نزديک است. آمريکا تقريبا هر روزه در حال انجام دادن حمله هوايي در سوريه است و دو هزار نيرو را در اين کشور مستقر کرده است.

رئيس جمهور آمريکا تأکيد کرد، هرگز مشتاق ماجراجوهاي خارجي نيست و اين اقدام هزينه هاي زيادي در بر دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    19 0
    خوشم میاد حرفاتو رک میزنی.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 0
    روحیه و سیاست ترامپ دیگه مشخص شده. هرچند وقت یکبار یک سناریوی جدید بازی میکنه تا عربها رو بدوشه. اون فقط پول میخواد و سوریه رو هم هیچوقت ترک نمیکنه.
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 0
    بی نظیره ترامپ
  • عليرضا م خ A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 0
    اقاى ترامپ به هيچ وجه قصد بيرون اوردن نيروهها شو از سوريه نداره فقط ميخواهد از كشور عربستان پول بگيره و مسايل سياسى رو با حيله گرى تجارى خودش داره حل ميكنه انسان ياد داستان روباه و كلاغ ميفته كه هر روز روباه يك اره بزرگ با خودش مياورد و كلاغ رو ميترسوند يا يكى از جوجه هارو بنداز پايين يا اينكه درخت رو ميبرم و با تهديد كلاغ بيچاره به انچه ميخواست ميرسيد