صبح امروز استاندار لرستان در نخستین جلسه شورای اداری استان در سالجاری گفت: هجوم گردشگران نوروزی و استقبال از آنان توسط ستاد نوروزی اتفاق بسیار مهمی در استان لرستان بود که در قیاس با سال گذشته این جمعیت 37 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی افزود: از حیث رضایتمندی مسافرین، کاهش تلفات در تصادقات جاده ای وتامین امنیت مسافران شاهد موفقیتهای چشمگیری بوده ایم ولیکن این همه ی کار نبوده و نشانگر این است که می توانیم با همکاری و هماهنگی مردم و مدیران کارهای بزرگ تری برای استان انجام دهیم.

وی تاکید کرد:هجوم گردشگران و اتراق در لرستان نشان می دهد که هنوز ظرفیتهای استفاده نشده زیادی در استان وجود دارد که باید مورد توجه و بهره برداری قرارگیرند.

استاندار لرستان سقف گردشگری استان فراتر از میزان کنونی برشمرد و گفت: باید بخش مهمی از اقتصاد این استان بر اساس توسعه گردشگری بچرخد که مهم نیازمند برقراری ارتباط، فرهنگسازی در تقویت گردشگر پذیری و نیز پیوند توریسم و صنعت توریسم با اقتصاد و بازار استان است.

دکتر خادمی با بیان اینکه سعد معشوره سالهای سال مشکل داشت و بالاخره حل شد و اینکه تامین منابع مورد نیاز جهت آزادسازی قلعه نیز درسال 97 محقق خواهد شد، گفت: در تعیین بودجه سال 97 نمایندگان استان نقش پررنگی داشتند و نمایندگان استان به عنوان سرمایه هایی هستند که باید برای توسعه استان همکاری مستمری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: سال 97 یک سال استثنایی ست زیرا از یک طرف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است که حمایت از تولید داخل با متغیر اشتغال دراستان ما مرتبط است و تمامی نیروهای دولتی و خصوصی استان باید به مبحث سرمایه گذاری ، حمایت از تولید داخلی و راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه کاره توجه ویژه ای داشته باشند که ان شالله استان و کشور را در مسیر توسعه یک پله جلوتر ببریم.

استاندار تاکید کرد: خرید کالای داخلی فقط به معنای ترجیح مصرف کننده نیست بلکه تولیدکنندگان نیز باید کالای باکیفیت عرضه کنند.

دکتر خادمی سالجاری را بهترین سال برای تلاش عنوان کرد و تشریح کرد: امسال نه مقارن با آعاز یا پایان دولتی ست  و نه سال انتخابات شوارها و نمایندگان مجلس است که این ویژگی تمرکز بیشتری برای ایفای نقش مدیران در مسیر توسعه استان قرار خواهد داد.امسال چهل امین سال استقرار جمهوری اسلامی ایران و در واقع بلوغ انقلاب است که برنامه های ویژه و مازاد بر وظایف همیشگی را می طلبد وجامعه ناامید به هیچ وجه نمی تواند مشکل اشتغال را برطرف کند لذا باید از این سال استفاده لازم را برای توسعه استان و کشور به کار ببریم.

استاندار لرستان در پایان با اشاره به اینکه مردم گاها انتظاراتی فراتر از وظیفه اصلی نماینده انتظار دارند، گفت: همواره باید توقعاتمان را متناسب با منابع و امکانات موجود تنظیم کنیم.

وی در بحث تعامل با نمایندگان استان نیز تصریح کرد: نیازهای استان زیاد است ولی آنچه که می توانیم انجام دهیم متناسب با اختیارات ماست. نظارت نمایندگان استان نیز برقرار است و باید از طریق وزرا اعمال شود که خوشبختانه تعامل وهمکاری نزدیکی با نمایندگان استان داریم ولیکن این نظارتها نباید به دخالتها تبدیل شود چون مشکل ایجاد می کند.

گفتنی ست: هدفمندی کمیته های برنامه ریزی در شهرستانها،اتمام پروژه های نیمه تمام، اولویت بندی پروژه ها و پرهیز از خرد کردن اعتبارات در پروژه های نیمه کاره از دیگر موارد تاکیدی استاندار لرستان به مسوولین حاضر در جلسه بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =