به گزارش مهر، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره سرنوشت پرونده شرکت صدرا نفت پارسیان گفت: برای این پرونده در دادسرای عمومی کیفرخواست صادر شده است و دادگاه مربوط به این پرونده نیز جریان دارد و متهم پرونده نیز کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

حسن رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان ابراز داشت: خشکی این رودخانه استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری را درگیر ساخته است، بر این اساس دستگاه قضایی استان با نگاه ملی و از طریق ساز و کار قانونی موضوع آب را دنبال می کند.

دستگاه قضایی استان با نگاه ملی حقوق عامه مردم در ارتباط با آب را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه در بسیاری مواقع به لحاظ محرمانه بودن مسایل حتی برخی پی‌گیری ها قابل بیان نیست، ابراز داشت: دستگاه قضایی استان با نگاه ملی و کلان وظیفه ای که در ارتباط با حقوق عامه مردم در ارتباط با آب دارد را پیگیری می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تاکید کرد: در ارتباط با موضوع آب پرونده کیفری علیه وزیر نیروی وقت مطرح شده است و تهران پیگیر این موضوع است.

وی ادامه داد: البته این پرونده احتمالا به لحاظ گذشت زمان مشمول مرور زمان شده است و از نظر کیفری تشکیل پرونده محل بحث دارد.

در حقابه کشاورزان اصفهان و قانونی بودن آن تردیدی وجود ندارد

رحیمی تصریح کرد: بر این اساس حقوق عامه مردم اصفهان در ارتباط با تامین آب شرب و حق آبه کشاورزان در حدود قانونی مورد پیگیری قرار گرفته و بررسی می شود.

وی با بیان اینکه رعایت نظم عمومی نیز بخشی از حقوق عامه مردم محسوب می‌شود و تجمع، اخلال و رویکرد تخریبی ممنوع است، گفت: در حقابه کشاورزان اصفهان و قانونی بودن آن تردیدی وجود ندارد اما به لحاظ کاهش نزولات آسمانی امکان ایفای آن نیز در شرایط فعلی وجود ندارد و باید زمینه احقاق این حق با بارش باران و تامین آب لازم فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با پرداخت خسارت به کشاورزان اصفهانی نیز گفت: تنها در شرایطی که نزولات آسمانی وجود دارد و حق‌آبه پرداخت نشده دریافت خسارت امری طبیعی است.

وی افزود: گرچه در شرایط کنونی که بارندگی کافی نیست نیز مقداری خسارت به کشاورزان پرداخت شده است اما کشاورزان باید در سود زیان امر هر دو شریک باشند.

از حقوق کشاورزان اصفهانی دفاع می کنیم

رحیمی تاکید کرد: البته تا حد امکان این خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود اما نباید فراموش کنیم که در شرایطی که شرب مردم نیز در خطر است ما امکان اختصاص آن به بخش کشاورزی را نداریم اما در عین حال از حقوق کشاورزان نیز دفاع می کنیم.

وی تاکید کرد: ما با نگاه استانی و ملی به قضیه نگریسته و مسئولان استانی نیز با تمام توان سعی در رفع مشکلات آبی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در ارتباط با اینکه آیا این مطلب که آب شرب تخصیص یافته به یزد برای مصارف دیگر مانند صنعت و کشاورزی نیز استفاد می‌شود صحت دارد و پیگیری در این ارتباط انجام شده است، بیان داشت: در این جا دو موضوع مطرح است، یکی اینکه آیا فلسفه تخصیص یک خط لوله به یزد از ابتدا تنها برای مصارف آب شرب بوده است یا خیر و دیگر اینکه درصورت صحت این مطلب باید بررسی شود که آیا این آب به مصرف دیگری به جز شرب در یزد می‌رسد که این مطالب در سطح ملی در حال پیگیری است.

شرکت صدرا نفت پارسیان سرمایه پذیری غیرقانونی انجام داد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با شرکت صدرا نفت پارسیان ابراز داشت: مدیر این شرکت یک سرمایه پذیری غیرقانونی انجام داده و در شرایطی که مجوز سپرده پذیری از بانک مرکزی نداشته به میزان بسیار بالایی پرداخت سود ماهانه به مشتری انجام داده است.

رحیمی با بیان اینکه تعداد ۷۰۰ تا ۸۰۰ شاکی در ارتباط با این پرونده وجود دارد و حتی از البرز و تهران شاکی داشته است، گفت: سپرده پذیر ادعا دارد که کارخانه پیش از تعطیلی در حالت رکود کامل بوده است.

پرونده متهم شرکت صدرا نفت پارسیان در جریان است

وی با بیان اینکه شایعاتی در ارتباط با این شرکت وجود داشته است که برخی صحت ندارد، افزود: دستگاه قضایی این پرونده را مورد بررسی قرار داد و بررسی‌های کارشناسی در این ارتباط انجام شد که آیا تعقیب متهم مفیدتر است یا اینکه تحت مراقبت به کار ادامه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه نهایت تلاش را داشتیم که در راستای حمایت از سپرده‌گذاران، متهم با سپردن تامین آزاد شود، گفت: بدین ترتیب تامینی در قالب وثیقه برای متهم صادر شد اما وی حسن نیتی در این ارتباط نشان نداد و کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

وی تاکید کرد: برای این پرونده در دادسرای عمومی کیفرخواست صادر شده است و دادگاه مربوط به این پرونده نیز جریان دارد.

تخریب سینما ایران موضوعی غیرقضایی است

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تخریب غیرقانونی سینما ایران و اینکه آیا شکایتی در این ارتباط تنظیم شده است، گفت: با توجه به اختلافی که میان دو سازمان در ارتباط با واگذاری این سینما وجود دارد، این موضوع یک امر غیرقضایی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =