مهر گزارش داد:وزیر راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را به دلیل عدم رعایت ابلاغیه های این وزارت‌خانه باطل کرد.

 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته پروانه اشتغال به کار مهندسی حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را به دلیل عدم رعایت ابلاغیه و بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی به خصوص عدم رعایت ابلاغیه منع سازمان های نظام مهندسی استان ها از کسر ۵ درصد حق الزحمه مهندسان ناظر، تعلیق کرد.

 این تصمیم وزیر راه و شهرسازی را حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه طی نامه ای خطاب به محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ابلاغ کرده و از وی خواسته تا دستور دهد مراتب اجرای این تصمیم آخوندی اجرایی شود.

در بخشی از ابلاغیه آمده است:

نظر به عدم رعایت ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های وزارت راه و شهرسازی در موارد متعدد توسط حسن قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان دارنده پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته عمران که موجب بروز بی نظمی در ارائه خدمات مهندسی و به تبع آن ایجاد خلل در روند فعالیت ذینفعان و نهادهای ذیربط شده است، بدینوسیله ضمن اعلام تصمیم مقام عالی وزارت مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی ایشان، مستند به بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ مقتضی است دستور فرمائید مراتب به ایشان و نهادهای ذی ربط ابلاغ گردد.

متن کامل این ابلاغیه به شرح زیر است:

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    12 3
    دمت گرم
  • فرهاد A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    12 3
    بنده خودم مهندس تاسيسات ساختمانم، ولي ازينكه مسير رسيدن به امضاي نظام مهندسي اينقدر آسون و بدون غربالگري صورت ميگيره اصلا راضي نيستم. به نظرم براي بهتر شدن اوضاع، بايد تمام مهندسين در يك آزمون بسيار سخت براي دريافت پروانه در چهارپايه موجود غربال بشن، و كسي كه امتياز لازم رو كسب نكرد در خدماتي غير از طراحي و نظارت و اجرا دسته بندي بشه، درآمد مهندس هم درصدي از قيمت هرمتر باشه و ضريب قيمت فروش هرمتر هم براي مالك، حتا ضريب خدمات كارگري هم مشخص باشه، اينطوري هم كيفيت ساختمان ها افزايش پيدا ميكنه هم نسبت مسئوليت مهندس به دستمزد و هم دستمزد كارگر و هم ميزان معقول سود كارفرما توي اين زمينه كه الگوبرداري از كشورهاي ديگه، با دين اسلام مشكلي نداره
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    11 0
    وزیر کشور جلوی ابلاغیه های آخوندی رو گرفته، اصلا معلوم نیست مافیای بساز بفروش ها چه بلایی سر این بیچاره آوردن ....
  • احسان A1 ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    11 5
    نظام مهندسی دیگه شورش رو درآورده.جالبه در بعضی شهر ستان ها از جمله داراب برای متراژهای زیر ۶۰۰متر نیز هزینه ناظر تاسیسات رو میگیرن که کاملا غیر قانونیه.یعنی کاری کردن که هزینه مهندسین ناظر و طراح و تاسیسات از هزینه شهرداری بیشتر میشه.بجای اینکه سازنده رو تو این بازار تشویق کنن به ساخت و ساز همچین میخان بدوشن که طرف قید این کار رو بزنه.و در نهایت هزینه تمام شده گریبان خریدار رو میگیره.
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
      8 0
      يعني به نظر جنابعالي بساز و بفروش ها بايد آزاد باشن و هيچ نظارتي روي افتضاحات اونها نباشه؟
  • بهزاد IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    7 11
    بعنوان يك رسانه لطفا بررسي كنيد كه انتخاب ناظر توسط مالك چه فاجعه اي بر سر كيفيت ساخت و سازها خواهد آورد. ابلاغيه وزير واقعا عواقب وحشتناكي به بار خواهد آورد. مقاومت نظام مهندسي در برابر ابلاغيه غير قانوني وزير ستودني ست.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    11 4
    جناب وزير به هر دري ميزند كه دست و بال محتكرين و دلا ل هاي مسكن و بساز بياندازها باز باشد تا ملت رو به خاك سياه بذارند