۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
کاروان سفیران گردشگرى تبریز به شیراز آمد

«خبرجنوب» نوشت: انتخاب شهر تبریز، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 بهانه ای شد که جاذبه ها و ظرفیت های مهم گردشگری و فرهنگی اش در شهرهای دیگر معرفی شود به طوری که در مراسمی که شب گذشته در شیراز برگزار شد این جاذبه ها به صورت کاملا تخصصی و اجرای برنامه ها ی فرهنگی و گردشگری به شیرازی ها معرفی و عرضه شد.

شب گذشته کاروان اتوبوسی سفیران گردشگری تبریز در قالب 11اتوبوس گردشگری، جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری، تاریخی، هنری این شهر را به شیرازی ها معرفی کردند، از اجرای موسیقی سنتی آذربایجانی ها گرفته تا معرفی و نمایش هنرهای سنتی و صنایع دستی شهر تبریز.
به گزارش خبرنگار ما، کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 با شعار ایران فراتر از انتظار وارد شیراز شد و به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی پرداخت.
در این رابطه سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس به خبرنگار ما گفت کاروان تبریز 2018 به شهر های مختلف ایران سفر می کند و اهدافی چون معرفی داشته های فرهنگی و تاریخی و سوغات محلی، صنایع دستی و آواها و نواهای این شهر را به دنبال دارد که شب گذشته این کاروان با حضور 80 نفر از هنرمندان و سفیران فرهنگی تبریز میهمان شیرازی ها بودند.
به گفته وی اجرای این برنامه در واقع به نوعی گردشگران را ترغیب می کند که به شهر تبریز سفر کنند.
محسن نژاد همچنین برلزوم تبادل گردشگر و اجرای تورهای گردشگری بین شیراز و تبریز تاکید کرد و افزود: در حال حاضر پیشنهاد برگزاری روز و هفته شیراز در تبریز داده شده و با توجه به رایزنی هایی که با شهرداری صورت گرفته این برنامه به طور حتم در شهر تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که زمان برگزاری این برنامه هنوز مشخص نیست اما قطعیت دارد گفت: بی تردید برپایی چنین برنامه ای تاثیر به سزایی در معرفی شهر شیراز و داشته های غنی فرهنگی و گردشگری اش به مردم تبریز و همچنین گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: باید از هر فرصتی برای حضور و اقامت گردشگران داخلی و خارجی به شهر شیراز بهره ببریم.
وی تاکیدکرد: اگر شیراز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام معرفی نشد ولی چیزی از آن ها هم کم ندارد.
در ادامه این گفت و گو نادر مصطفایی مدیر کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 نیز به خبرنگار ما گفت: شیراز سومین مقصد این کاروان است و در مجموع کاروان به 15 استان کشور سفر می کند.
وی با بیان این که شعار کاروان سفیران گردشگری تبریز، ایران فراتر ازانتظار است افزود: از اهداف اجرای این برنامه شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت ها ی موجود در شهر تبریز در سال 2018 به تمامی گردشگران است.
مصطفایی ادامه داد: 9 اتوبوس به صورت غرفه های نمایشگاهی تبدیل شده اند و تولیدات صنایع دستی وهنرهای سنتی شهر تبریز را د معرفی دید عموم علاقمند آن قرار می دهند.
وی با بیان این که بیش از 10 رشته صنایع دستی استان های آذربایجان شرقی و غربی در این اتوبوس ها معرفی می شود افزود: در مجموع بیش از 50 هنرمند و تولید کننده صنایع دستی در این کاروان حضور دارند و به صورت کاملا تخصصی به معرفی و آشناسازی مردم شهر ها با هنرهای سنتی تبریز می پردازند.
مدیر کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 در ادامه افزود: اجرای برنامه موسیقی سنتی آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های این کاروان گردشگری محسوب می شود.
در ادامه خبرنگار ما با تنی چند از هنرمندان صنایع دستی حاضر در این کاروان به گفت و گو نشست که می خوانید. حسن زاده یکی از تولید کنندگان سماور های سنتی تبریز با اشاره به قدمت ساخت سماور در استان آذربایجان شرقی گفت: سماور سازی یکی از هنرهای وارداتی به کشور است که از روسیه به شهر تبریز آمده است و قدمتش به دوره قاجار برای گردد.
وی اضافه کرد: تبریز خاستگاه ساخت سماور های سنتی کشور محسوب می شود و یکی از سوغات های مهم این شهر محسوب می شود.
در ادامه این گفت و گو محسنی یکی از هنرمندان شیشه گر تبریزی نیز به خبرنگار ما گفت: هنر شیشه سازی یکی از هنرهای جدید در تبریز است که مورد استقبال مردم و گردشگران داخلی و خارجی نیز قرار گرفته است.
وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای برنامه کاروان سفیران گردشگری تبریز گفت: این برنامه تاثیر به سزایی در معرفی هنرهای سنتی شهر تبریز به مردم دیگر شهر ها دارد به طوری که در حال حاضر بسیاری از ایرانیان نمی دانستند که در این شهر نیز هنر شیشه گری وجود دارد.
در ادامه این گفت و گو محسنی یکی از هنرمندان شیشه گر تبریزی نیز به خبرنگار ما گفت: هنر شیشه سازی یکی از هنرهای جدید در تبریز است که مورد استقبال مردم و گردشگران داخلی و خارجی نیز قرار گرفته است.
وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای برنامه کاروان سفیران گردشگری تبریز گفت: این برنامه تاثیر به سزایی در معرفی هنرهای سنتی شهر تبریز به مردم دیگر شهر ها دارد به طوری که در حال حاضر بسیاری از ایرانیان نمی دانستند که در این شهر نیز هنر شیشه گری وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ما، کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 شیراز را به مقصد بندرعباس ترک کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =