۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
فروش یک میلیارد دلاری یک فیلم فقط در ۱۱ روز

فیلم تازه از مجموعه «انتقام‌جویان» زودتر از هر فیلم دیگری در تاریخ سینِما به کلوب میلیارد دلاری‌ها پیوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در سه روز پایانی هفته گذشته در آمریکای شمالی بیش از ۱۱۲ میلیون دلار فروش داشت و فروش خود را در این بازار به مرز نیم میلیارد دلار نزدیک کرد. این در حالی است که فروش جهانی فیلم از مرز یک میلیارد دلار گذشته است. پیش از این هیچ فیلم دیگری به این سرعت به فروش میلیارد دلاری دست نیافته بود.

این فیلم ابرقهرمانی خارج از مرزهای آمریکای شمالی تا کنون بیش از ۷۱۳ میلیون دلار به دست آورده و فروش جهانی آن به رقم رویایی ۱ میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار رسیده است. «انتقام‌جویان» در ۱۱ روز اکران از مرز فروش ۱ میلیارد دلار عبور کرد که رکوردی تازه در تاریخ گیشه سینمای جهان است.

«انتقام‌جویان» در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی با افت فروش ۵۶ درصدی روبه‌رو شد که برای یک فیلم در این ژانر سینمایی قابل‌ قبول است. البته چندی پیش فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» روی پرده سینِما رفت و در دومین هفته اکران افت فروشی ۴۵ درصدی داشت که با توجه به فروش بسیار بیشتر فیلم «انتقام‌جویان» می‌توان بر آن چشم‌ پوشید.

در هنگامه اکران پر سروصدای «انتقام‌جویان» بیشتر استودیوهای هالیوودی ترجیح می‌دهند اثر تازه‌ای را روانه پرده سینِما نکنند. به همین دلیل هفته گذشته فقط چند فیلم کم اهمیت‌تر روی پرده رفت.

یکی از فیلم‌های تازه اکران شده اثری کمدی رمانتیک از کمپانی متروگلدن‌مایر با عنوان «Overboard» با بازی یوجین دربز بازیگر مشهور مکزیکی و آنا فاریس بود که در افتتاحیه به فروش ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد و در جدول پرفروش‌ها در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم از روی فیلمی قدیمی ساخته شده است که در آن گلدی هاون و کرت راسل نقش‌های اصلی را بازی ‌می‌کردند. یوجین دربز سال گذشته در همین زمان فیلم کمدی «چطور عاشق‌پیشه‌ای لاتین باشیم» روی پرده داشت که در نهایت به فروش ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

در این میان فیلم ترسناک «مکانی خاموش» با فروش ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در رده سوم پرفروش‌ها قرار گرفت. این فیلم کم هزینه تا اینجای کار در آمریکای شمالی به فروش ۱۵۹ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

چهارمین فیلم پرفروش هفته گذشته نیز اثری کمدی با بازی ایمی شومر بود. «احساس زیبایی می‌کنم» با فروش ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار توانست مجموع فروش آمریکای شمالی خود را به رقم ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار افزایش دهد.

فیلم «رمپیج» با بازی دواین جانسون پنچمین اثر پرفروش بود که هفته گذشته فقط ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. فروش جهانی این فیلم پرهزینه تا اینجای کار به رقم ۳۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده است.

هفته پیش شارلیز ترون با فیلم «تالی» به پرده سینِما بازگشت. او در این فیلم نقش مادر سه فرزند از جمله یک نوزاد را بازی می‌کند که با پرستار بچه‌هایش رابطه‌ای نزدیک برقرار می‌کند. جیسون ریتمن کارگردانی این اثر را با فیلمنامه‌ای دیابلو کودی برعهده داشت. این فیلم به دلیل شیوه نمایش افسردگی پس از زایمان با انتقاداتی روبه‌رو شده است.

دیگر اثر تازه‌ اکران شده هفته گذشته «پایمرد بد» (Bad Samaritan) به کارگردانی دین دولین بود. در این فیلم رابرت شیهان نقش کلاهبرداری سطح پایین را بازی می‌کند که ناخواسته در ماجرای یک آدم‌ربایی وارد می‌شود. این فیلم در افتتاحیه ناامیدکننده ظاهر شد و فقط ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت.

 

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

Avengers: Infinity War

برادران روسو

۱۱۲.۵

۴۵۰.۸

۳۰۰

Overboard

راب گرینبرگ

۱۴.۸

۱۴.۸

 

مکانی خاموش

A Quiet Place

جان کرازینسکی

۷.۶

۱۵۹.۹

۱۷

احساس زیبایی می‌کنم

I Feel Pretty

مارک سیلورستین

۴.۹

۳۷.۸

۳۲

رمپیج

Rampage

برد پیتون

۴.۶

۸۴.۸

۱۲۰

تالی

Tully

جیسون ریتمن

۳.۲

۳.۲

-

پلنگ سیاه

Black Panther

رایان کوگلر

۳.۱

۶۹۳.۱

۲۰۰

جرأت یا حقیقت

Truth or Dare

جف وادلو

۱.۹

۳۸.۱

۳.۵

سوپر تروپرز

Super Troopers 2

جی چاندراسکار

۱.۸

۲۵.۴

۱۳.۵

پایمرد بد

Bad Samaritan

دین دولین

۱.۸

۱.۸

-

منبع:‌ هالیوودریپورتر/ ۶ می

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    از فروش نفت ایران بیشتر علی برکت اللە