۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳

این که فراکسیون ورزش در مجلس وزیر ورزش را دعوت کند و درباره این حوزه سوال بپرسد، اصلا چیز عجیبی نیست. یادمان نرود دوستان به این دلیل در مجلس پای تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه و وزارتی شدن ورزش ایستادند که امکان سوال از نفر اول ورزش کشور را داشته باشند اما این که نمایندگان مجلس به هر بهانه‌ای وارد حیطه ورزش شوند و جایگاه خود را تا حد دخالت در لیست تیم ملی فوتبال یا صعود باشگاهی به دسته بالاتر پایین بیاورند و نقش مشاور فنی را برای فدراسیون‌ها ایفا کنند، واقعا عجیب است و جای حرف دارد.

اگر صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک و داورزنی به عنوان نفر دوم وزارت ورزش به فراکسیون ورزش مجلس بروند، در نگاه اول ایرادی ندارد اما ایراد درست از این جا به وجود می‌آید که عده‌ای از نمایندگان محترم مجلس وظایف اصلی خود در قبال مردم و مملکت را فراموش کرده و می‌خواهند در حوزه‌ای عامه‌پسند نام‌شان را بر سر زبان‌ها بیاندازند. درست همین جاست که مدیران ارشد ورزش باید محکم بایستند و از استقلال ورزش دفاع کنند. دفاع از استقلال ورزش، برای مدیران ارشد این حوزه یک تکلیف است و مرز میان مدیران مفید و کاربلد با مدیرانی که برای ماندن دست به هر کاری می‌زنند و تن به هر دستوری می‌دهند، همین نوع دفاع است. رسانه‌های ورزش هم قطعا پای مدیران ورزش می‌ایستند تا دوباره شاهد حضور بی رویه چهره‌های غیرورزشی در بدنه مدیریتی ورزش کشور نباشیم. هنوز لابی و فشار بعضی از نمایندگان برای مهندسی انتخابات برخی فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی را از یاد نبرده‌ایم که چه مشکلاتی برای ورزش به وجود آورد.
نمایندگان محترم مجلس هم باید به شدت از ورود به حوزه بیانیه‌نویسی درباره فهرست تیم‌های ملی اجتناب کنند که این‌گونه دخالت‌ها روح ورزش را سخت خدشه‌دار می‌کند.
آن‌چه مردم از نمایندگان‌شان در حوزه ورزش انتظار دارند رفع موانع و مشکلات سیاسی و مادی پیش روی ورزش است. برنامه‌ریزی برای بودجه‌های مناسب، ایجاد فضاهای تعامل و گفت‌وگو و رایزنی ورزشی در داخل و عرصه‌های بین‌المللی و بررسی ریشه‌ای مشکلات مالی باشگاه‌ها که در رشته‌های مختلف انصراف‌ها در لیگ‌ها به وفور مشاهده می‌شود و این مشکلات در عرصه باشگاه‌ها خسارتش را به تیم‌های ملی خواهد زد.
اگر بعضی از نمایندگان محترم این امور از عهده‌شان بر نمی‌آید خواهش می‌کنیم از ورود به لیست‌ها و ارنج تیم‌های ملی خودداری کنند و به همان رویه سوژه شدن در فضای جامعه از جمله شعرخوانی در نطق‌ها، فندک زدن، مطالبه تصاویر ... خوشگل،، کشیدن لپ یکدیگر در استوری‌هایشان و کارهای نظیر این که هر روز باعث فرح و سرگرمی مردم است ادامه دهند و آن‌ها را با وجود مشکلات زیاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مانند دولت تنها بگذارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =